Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

[Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-13, 16:14   #1
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

[Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Vi har kjøpt nøkkelferdig bolig som nå skal settes opp, og nå har elektrikeren meldt seg for at vi skal ha befaring ang tilvalg på det elektriske.

Vi har allerede valgt å legge varmekabler i hele første etasje. I tillegg er det inkludert varmekabler på badet i 2. etasje.

Jeg har ikke helt fullstendige opplysninger om hva som er inkludert av stikk, men det følger gjeldende forskrifter og ut fra visningshuset så er det sikkert et fornuftig (men sikkert ikke overflod) antall punkter i huset.

Det følger med belysning under kjøkkenskap, 3 stk utelamper og 16 downlights totalt.

Nå kjente jeg at det ble vanskelig å formulere seg så godt her, men det jeg egentlig lurer på er jo om dere har noen geniale ting som vi MÅ sjekke om er inkludert, evt bestille ekstra?

Det vi allerede har tenkt på er; stikk i carport (til støvsuging, og evt garasjeport), ekstra stikk i stuen oppe slik at vi kan ha tv der.

Mulighetene er jo sikkert ubegrenset viss man ikke involverer økonomien, så bare kjør på med gode forslag!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 22:42   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Er det også stikk på veggen på kjøkkenbenken?
Jeg har åtte, og innimellom synes jeg faktisk at det kunne vært fler.
Inne i badeskapet til elektrisk tannbørste.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 22:54   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Pass på å få stikk ovenfor kjøkkenbenken (eller i om dere har lyst/råd til det) der hvor det blir naturlig å stå med kjøkkenmaskiner, etc. Og så synes jeg det var viktig å planlegge stikk i tak/høyt oppe på veggen (evt i selve vinduskarmen) i de vinduene hvor vi tenker å ha julebelysning. Tenke nøye gjennom hvor dere ønsker å ha TV, PC, etc og gjerne legge opp uttak flere steder om dere er usikre. Vi har f eks lagt opp slik at det er klart til hvert av soverommene dersom barna får behov for det når de blir større, men kan også godt hende det ikke blir nødvendig (stikkene vises ikke på veggen, de ligger bare klare bak). Selvsagt stikk der dere skal ha hvitevarer både på vaskerom og kjøkken (skriver det fordi det holdt på å bli glemt der vi skulle ha kjøleskapet vårt).

Vi valgte også ekstra stikk på bad og steder hvor det er greit med ekstra belysning (trapp, garderoberom, etc). I garasjen har vi nettopp hatt elektriker (siden den nettopp ble oppført), og der har vi valgt stikk på flere vegger, i tillegg til utekontakt og utebelysning (samt julebelysning til baksiden av garasjen siden vi har et stort hjerte i bjørkeris som vi vil ha belysning på).

Dersom dere har lave møbler kan det være greit å sørge for at stikkene der ikke kommer høyere opp på veggen enn at de går under møblene slik at man slipper en stor glipe mellom vegg og møbel pga stikket.

Ellers er jo kravet til antall stikk ganske godt i dag så man slipper å legge til for mye.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 22:55   #4
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Har ikke NEK400:2010 for hånden, men kjapt google-søk sier følgende om "grunninstallasjon" i bolig:

Sitat:

Kjøkken: 1 uttak for hvert faste utstyr + 2 uttak pr. 2m kjøkkenbenk + 4 uttak ved spiseplass
Stue/soverom/arbeidsrom/oppholdsrom: 2 uttak pr påbegynte 4 m2
Sted for hjemmekinoanlegg/TV/Musikkanlegg: 6 uttak –hvorav maks 2 for europlugg
Entre/gang: 2 uttak pr påbegynte 6 m2
Andre rom/boder: 2 uttak

Selv ville jeg brukt stikkontakter til belysning (ved tak) heller enn fast installasjon. Greit å kunne bytte ut uten å bruke elektriker senere. Og greit å kunne "samle" lys til samme lysbryter/stikk (slippe å gå runden og slå av bokhyllebelysning/vindusbelysning etc. hver for seg). Meeeen det er en smaksak da.

Stikk til julestjerne over kjøkken/stuevindu?

Om lysbryter i boder kan byttes med bevegelsesdetektor uten at det blir særlig dyrere ville jeg gått for det. (Bev. detektor kan plasseres der bryteren skulle stått - som regel).

Om dere skal ha hjemmekontor/ pc-krok - husk ekstra stikk der?

Kan være kjekt med étt timerstikk over kjøkkenbenk til f.eks. kaffetrakter (skjønt kaffetraktere har blitt langt mindre brannfarlige enn de var.)

Stikk utomhus for hageverktøy / bassengfilter e.l. Evt. med låsbart lokk om det kan tenkes at noen vil misbruke stikket.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 23:40   #5
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Mange gode råd her. I utgangspunktet må du nesten anta at det som ligg i tilbudet i dag er veeldig lite...
Er enig med mange over - men tenk gjennom:
- greit å tenke ein plass som ladestasjon for mobilar; vil det vere i gangen, i kjøkkenet?
- ja, julebelysning skal du tenke på! Adventstjerne, julelys i gang/stove/kjøkken, og kor skal juletreet stå?
- tenk grundig, grundig gjennom kor mange "greier" de har rundt tv og heimekinoanlegg. Wii? Det trengs mange kontaktar til desse tinga!
- bevegelsessensor er fantastisk i rom der du kjem inn med hendene fulle. Bod, kott, grovinngang etc.
- tenk gjennom utestikk grundig. Behov for å steike vafler ute? Støvsuging av bilen? Drill og maskiner på framsida av huset?

Vi har valgt faste lampepunkt i tak, og angrar ikkje på dette. Men da må du vere heilt sikker på møblering og kva lampar du skal ha.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 23:49   #6
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Stikk til micro inni skap på kjøkkenet om du skal ha det, stikk på vaskerom i grei høyde til strykejern om det er aktuelt. Og så ville jeg hatt tidsbryter på de stikkene der du har kaffitrakter og strykejern, eventuelt til andre ting også. De mine foreldre har er en enkel knapp som lyser og som slår seg av etter 30 min.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:10   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

- tenk gjennom utestikk grundig. Behov for å steike vafler ute? Støvsuging av bilen? Drill og maskiner på framsida av huset?

.. eventuelt stikkontakt til el-bil, som må ha mer kraft?

Og så tror jeg elektriker kan legge inn sentralstøvsuger? Det har jeg lyst på! Med smulelist eller hva det visstnok kalles, på kjøkkenet. Da kan man - har jeg hørt påstått - bare dulte borti listen, og så suges smuler inn.

Eller kanskje det bare er sci-fi?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:12   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Har tre smule-sug, eller kva det heiter, og det er fin-fint Den eine har eg i grovinngangen. Der kostar eg ned lauv, sand og tørrfor-rester frå kattekreket.

Hos oss var det tømraren som la sentralstøvsugar. Men ein må hugse på at støvsugaren må ha straum der som kolben er hengt opp.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:14   #9
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Eg har forresten også ein skuffeopnar under vasken. Ein sak frå Ikea som gjer at om eg sparkar i skuffen der eg har søppeldunkar, så opnar skuffen seg. Veldig greit når ein har hendene fulle av potetskrell, men ikkje noko ein MÅ ha. Men om ein MÅ ha det, ja, da må ein også ha stikk til skuffeopnaren, inne i skapet.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 03-07-13 kl 00:22.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 00:22   #10
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Tusen takk for alle gode tips! Jeg noterer, og skal drøfte grundig med mannen også.

Slik jeg har forstått nytt regelverk fra 2010 så må de ha en del ting som minstemål, som Moia så fint lister opp, blant annet skal det være 6 uttak ved tv, et uttak pr hvitevarer på kjøkkenet osv.

Men det kommer jo litt i tillegg, så igjen, takk for innspill!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 12:19   #11
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.018
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

En liten tanke fra meg. Vi skal pusse opp huset vårt, og jeg har tenkt å høre om ikke man kan få usb til strøm stikk, slik at man kan koble iPhone osv. rett til veggen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 14:29   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Har ikke lest alle svarene over så nøye, men her er noen tips herfra:

-nok strømkurser (f.eks. til både vaskemaskin og tørketrommel). Hvis dere skal ha induksjonstopp på kjøkkenet, skal den ha egen kurs. Kan være lurt å legge opp den allerede nå selv om dere ikke planlegger induksjon akkurat nå (hvis det allerede er planlagt har de nok tenkt på kurs samtidig).
-nok uttak på soverommene. Sjekk at de blir plassert fornuftig i forhold til senger etc. Hvis dere tenker dere TV/spill-anlegg på noen av soverommene, bør det legges opp nok uttak/stikk for dette.
-nok uttak på kjøkkenet.
-evt dimmere i enkelte rom?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 22:51   #13
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

En liten tanke fra meg. Vi skal pusse opp huset vårt, og jeg har tenkt å høre om ikke man kan få usb til strøm stikk, slik at man kan koble iPhone osv. rett til veggen.

Dette finnes slike. Schneider Electric leverer disse send en pm til meg om du ønsker mer info.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 22:56   #14
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Husk nok kurser....
Stikk med stor nok kurs ute, til verktøy, høytrykkspyler osv.
Stikke ute ved uteplassen slik at dere kan steke vafler osv ute om sommeren
Nok stikk på kjøkkenet til kaffetrakter, apparater osv og nok lys på kjøkkenet.
Nok stikk ved tv, kontorplass.
Skjultanlegg til høytaler ved tv er praktisk
usb stikk er veldig praktisk.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 00:10   #15
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

En liten ting til. Dersom du, nå eller i fremtiden, planlegger å ha to vaskemaskiner er det greit å legge opp to kurser (og selvsagt uttak/avløp) til dette nå. Bare en liten tanke. Ellers var det en lur idé å ha smulesuger i hallen. Hadde jeg visst at det gikk an (har det på kjøkkenet og det er kjempegreit!) hadde jeg valgt å ha det også der. Hos oss var det firmaet som monterte ventilasjonsanlegget som stod for sentralstøvsuger og smulesuger, men tipper de jobbet i samarbeid med elektrikeren siden alt har riktige stikk.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 10:00   #16
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Hvordan er det å montere smulesuger på "hvilket som helst" kjøkken da, krever det noe spesielt?

Vi har allerede kostet på kjøkkenet en god del tusen, men det falt meg ikke inn å spørre om smulesuger. God ide!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:34   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Smulesugeren forutsetter vel sentralstøvsuger? Har du det er det vel relativt irrelevant hvilket kjøkken du har, sånnsett?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-13, 21:41   #18
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Smulesugeren forutsetter vel sentralstøvsuger? Har du det er det vel relativt irrelevant hvilket kjøkken du har, sånnsett?

Ja, det glemte jeg å si. Det er sentralstøvsuger med, ett uttak i hver etasje. Regner med det kanskje kan bygges ut (til vår kostnad selvsagt), men lurte på om det krever noe spesielt av innredningen. Jeg har imidlertid søkt meg frem til at det sannsynligvis ikke gjør det.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 00:32   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Nei, foruten sug og rør under kreves kun en sugelist som festes i sokkelen på kjøkkeninnredningen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 01:18   #20
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Nybygg] Befaring med elektriker -tilvalg

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Nei, foruten sug og rør under kreves kun en sugelist som festes i sokkelen på kjøkkeninnredningen.

Takk! Vi får se litt hva det koster, vi har ikke all verdens av budsjett til tilvalg, så her er det harde prioriteringer.

Blir spennende på møtet i morgen!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no