Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-13, 10:39   #21
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Jeg bruker mest eggedeler, boksåpner, osteklokke, kopper med lokk for sugerør. Har vel et par oppbevaringsbokser med lokk også, de har jeg frokostblanding og havregryn i.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:01   #22
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Potetskrelleren. Ingen over ingen ved siden!

Det andre jeg har i TW er 20 år +, fra den tiden jeg trodde man ble bedre husmor-emne av å ha utstyret i orden. ;-)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:06   #23
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Har ein del - det meste er fått i gave. Riskokaren er i bruk heile tida -kvar gong vi har ris. Er veldig glad i den. Elles brukar eg salatslynga, slikkepott, minkutte-saken (til å hakke løk f.eks) og eit litermål med lokk til (vaffelrøre, kakemiks etc). Ein og annan plastboks har eg vel, men brukar like gjerne IKEA. Tupperware er greit, men ikkje suverent.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:32   #24
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Jeg har en god del tupperware, og jeg bruker nesten alt. Noe sjeldnere enn annet, men det brukes.
Favoritten for tiden er riskokeren, og noen små bokser som er passe til å sende ting med i matboksen til ungene. Slikkepotten er også super.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 12:53   #25
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Potetskreller, bakebolle, lasagneform, slikkepotter, litermål, 5dl mål, løkkutteren, oppbevaringsbokser, kaketiner,og mye annet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 15:20   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Det er en EU-forordning som sier at produkter av melamin eller polyamid skal kontrolleres før det tillates importert. Disse kan frigi skadelige stoffer til næringsmidler.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...25:0029:en:PDF

Men vet man at dette gjelder Tupperware? Altså at TW ikke er kontrollert?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 15:48   #27
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Jeg har også en god del og bruker det relativt mye.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 16:22   #28
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Jeg har vært forhandler og har masse! Bruker bare en brøkdel av det jeg har. Skal ha en opprydding og gi vekk/selge det jeg ikke bruker.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 17:07   #29
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Nå får jeg jo bare enda mer fordi jeg har begynt å selge (noen som vil ha party ) men har egentlig aldri vært kjempefascinert av boksene og sånt, er mer glad i hakkedingsen, knivene og bruksgjenstandene og alt det er i "daglig" bruk. Altså er jo ikke hver dag vi bruker hakkeboksen feks, fordi vi ikke har bruk for den, men vi bruker den jo ofte fordet.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 17:37   #30
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Potetskrelleren. Ingen over ingen ved siden!


Verdens beste!

Har mye TW, men har ikke kjøpt noe på mange år. Det meste brukes mye, men enkelte ting står og tar opp plass unødig.
Det som brukes mest utenom potetskrelleren, er knivene, boksåpneren, kjevla, slikkepottene, osteklokka (den store), den rektangulære kaketina som brukes som påleggsboks, litermål og bakeboller.

Veldig greit at det er livstidsgaranti på tingene. Vi har ennå matboksene mamma kjøpte på 70-tallet, og fikk nytt lokk til den ene fordi den gikk istykker etter intens bruk i over 20 år.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 18:02   #31
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Jeg bruker denne, 14 kr, har flere rotskrellere men de brukes knapt

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 18:18   #32
kharadra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 286
kharadra er litt kul
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

...


Sist redigert av kharadra : 11-01-16 kl 15:19.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 19:46   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Jeg har ikke en eneste ting.

Har en forhandler på jobb, og derved tilgang til party jevnlig og å bestille enkeltting ved behov, reklame og jubileumskataloger på lunsjbordet, men enda ikke egentlig falt for fristelsen. Ikke har jeg plass i skapene heller, jeg har nok bokser og dippedutter fra før

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 20:06   #34
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 20:14   #35
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Har en salatslynge jeg bruker. Resten kastet mannen, tror jeg. Savner løkkutteren, den forsvant under flytting.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 20:23   #36
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vet du med sikkerhet at dette er tilfelle for Tupperware sine boller? Kan du i så fall dokumentere det eller si hvor du har hørt det? Jeg prøvde å finne ut av denslags da jeg solgte tupperware, men fant ikke noe negativt (men selv om jeg ikke fant det, betyr det ikke at det ikke er der).

Hun konsulenten jeg snakket med sist var helt sikker på at de ikke inneholdt noe.

Vi har en del og bruker mye av det. Har noen småting som jeg ikke bruker som jeg tenker å gi vekk for å lage plass i skapene, typisk vertinnegaver.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 21:09   #37
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Så vidt jeg vet har Tupperware vært flinke når det gjelder problemstoffer som ftalater, bisfenol A, og andre fenoler man vet er skadelig. Tupperware er ikke det billigste, men i det minste har de holdt god kvaltiet og fulgt vitenskapen når det gjelder disse stoffene. Det vil i hvert fall vise seg i forbrukertester som dukker opp dann og vann. På den andre side er det noen som hevder det stort sett de klare harde plastiktypene som ikke har disse stoffene. Tupperware er fleksibelt og bøyelig.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 21:55   #38
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Jeg har masse tupperware og bruker faktisk en god del av det. Nå i dag baker jeg til bursdag, eller rettere sagt ungene baker til bursdag. Da har det blitt brukt boller, sleikepotter, målebeger, rørepinner osv. Ellers er knivene i daglig bruk, riskokeren til mikro, ultra pluss, boksåpner, matbokser, drikkeflaser og mer til i jevnlig bruk.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 22:43   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Om du går inn på Tupperware sine sider, finner du at de har alt i orden og plasten er godkjent etter reglene.

Jeg ville vært mye mer redd for å bruke billige produkter i melamin og plast jeg ikke vet hvor kommer fra.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 22:59   #40
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Enorme mengder Tupperware, blir det brukt?!

Har en del og bruker det meste. Matbokser, plastbokser, ulike redskaper, bakebolle, bakeunderlag, kjevle, osteklokker, isbitform, fridgesmart, diverse moduletter samt beholdere til å tilbrede mati micro og riskoker til micro -genialt. Har dårlig erfaring med bokser fra ikea og andre billig steder, vasker de et par ganger i maskinen også passer ikke lokket til boksen lenger, sånt blir jeg irritert av.

Dårligste TW kjøp må være pastakokeren, ubrukelig greie...

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no