Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 20:42   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Og når dere bestiller der,
vil jeg anbefale å bestille underlimt vask i tilegg.
Utrolig praktisk

Hva i alle dager er det? Og er det dyrt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:08   #22
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Det blir nok fint uansett skal du se

Er det aktuelt å bytte ut hvitevarene mot rustfirtt stål? Da tror jeg det blir kjempefint med kjøleskap, oppvaskmaskin og komfyr+hette i rustfritt stål, lysegrå benkeplate som du hadde bilde av i tåden din, hvite mosaikkfliser med grå fugemasse. Hvite overskap heller enn svarte syns jeg.

For å få inn farger og gjøre det mer personlig ville jeg heller valgt grytekluter, fine kjøkkenhåndklær en kjøkkenklokke etc i den fargen du vil bruke som kontrast.

Innspill på benkeplaten: vi hadde heltre bjørk før, nå har vi en grå alla den du har bilde av i tråden din. Estetisk sett er det penere med heltre hvis hvis tresorten går igjen i gulv, bord etc. Men duverden så jeg bare elsker den nye plastbenkeplaten min! Før var det alltid pes å måtte tørke bort den minste væskeflekk for å unngå vannskader på benken, nå slumser og søler jeg så mye jeg vil, det er mye lettere å gjøre rent og jeg skal aldri aldri ha heltre benkeplate igjen!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 22:05   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Vi skal ikke bytte hvitevarer nei

Nå viser det seg at veggskapene vi har sett på er for dype - de er 37 cm og det kommer til å ruve for mye i rommet. Vitrineskapet vi har der nå er 26 cm dypt og det er max av hva rommet tåler.

Alle IKEA sine veggskap ser ut til å være 37 cm dype. Hvor kan jeg finne et som er grunnere?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:21   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Nå har skapdører og skuffer kommet tilbake fra verkstedet som til vanlig lakkerer biler. De ble usannsynlig knallfine!! Helt som nye. Det er brukt møbellakk på dem slik at de tåler mye slitasje og fint kan skrubbes og vaskes litt.

Vi har definitivt bestemt oss for å male flisene som allerede er på kjøkkenet. De er pent lagt og har fin tekstur. Vi undersøker priser på benkeplater, men skal definitivt ha en sort/mørkegrå spraglet en.

Veggene skal males nå før jul. Vi kommer til å gå for en lyyys gråfarge på tre vegger, og en mørk grå kontrastfarge på siste veggen.

Onsdag skal vi til IKEA for å kjøpe knotter til skap og skuffer. Forslag taes i mot med takk. Leter forøvrig også fortsatt etter et veggskap som er grunnere enn 37 cm. Slik det ligger an nå må vi snekre et selv. Og det er et risikoprosjekt!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:24   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Har du vurdert å spraylakere hvitevarene? Noen venner gjorde det, og det ble veldig flott.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:27   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Har du vurdert å spraylakere hvitevarene? Noen venner gjorde det, og det ble veldig flott.

Men hvorfor? Hvitevarene er relativt nye Husqvarna produkter som passer fint inn (Det er ikke vårt kjøkken på bildet). De var vel i utgangspunktet det eneste vi var fornøyd med på kjøkkenet.

Der vi bodde før hadde vi ikke råd til å skifte ut de stygge røde og brune hvitevarene som absolutt ikke matchet innredningen. Vi endte opp med å male innredningen rød og brun og plutselig ble kjøkkenet stilig igjen. En liten digresjon bare

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:29   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Men hvorfor? Hvitevarene er relativt nye Husqvarna produkter som passer fint inn (Det er ikke vårt kjøkken på bildet). De var vel i utgangspunktet det eneste vi var fornøyd med på kjøkkenet.

Der vi bodde før hadde vi ikke råd til å skifte ut de stygge røde og brune hvitevarene som absolutt ikke matchet innredningen. Vi endte opp med å male innredningen rød og brun og plutselig ble kjøkkenet stilig igjen. En liten digresjon bare

Jeg forsto at hvitevarene var hvite og det gjør himmel i forskjell i et kjøkken å få dem sorte eller grå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:35   #28
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg forsto at hvitevarene var hvite og det gjør himmel i forskjell i et kjøkken å få dem sorte eller grå.

Ja de er hvite, men det trives vi med

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:38   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Det får du selvsagt lov til. Jeg forsto det bare slik at du ønsket tips og kom med et godt et.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:40   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det får du selvsagt lov til. Jeg forsto det bare slik at du ønsket tips og kom med et godt et.

Ja når du sier det så kan jeg se for meg at grå hvitevarer hadde vært stilig. Men altså, det tør jeg ikke engang foreslå for mannen så da utgår det. *Fortrenge*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:41   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:47   #32
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Nå har skapdører og skuffer kommet tilbake fra verkstedet som til vanlig lakkerer biler. De ble usannsynlig knallfine!! Helt som nye. Det er brukt møbellakk på dem slik at de tåler mye slitasje og fint kan skrubbes og vaskes litt.

Vi har definitivt bestemt oss for å male flisene som allerede er på kjøkkenet. De er pent lagt og har fin tekstur. Vi undersøker priser på benkeplater, men skal definitivt ha en sort/mørkegrå spraglet en.

Veggene skal males nå før jul. Vi kommer til å gå for en lyyys gråfarge på tre vegger, og en mørk grå kontrastfarge på siste veggen.

Onsdag skal vi til IKEA for å kjøpe knotter til skap og skuffer. Forslag taes i mot med takk. Leter forøvrig også fortsatt etter et veggskap som er grunnere enn 37 cm. Slik det ligger an nå må vi snekre et selv. Og det er et risikoprosjekt!

Det høres flott ut. Gøy når det blir bra.

Når det gjelder skap, har dere tenkt tanken på at dere kan kappe skapene i bakkant?
Skjønte du hva jeg mente?
Dersom skapet er 37 cm kan dere skjære av ti cm rundt hele veien, det samme med hylla, selvfølgelig, og dere vil få skap med den dypden dere trenger.
Prøv å plassere ting inni skapet, litt kjedelig med et skap hvor dt bare er plass til en rad med glass.

Vi har brukt kjøkkeninnredning på badet og far har kappet den - før ha satt den sammen - slik at den ikke ruvet mer enn nødvendig ut i rommet.

Har gjort det samme med garderobeskap og bokhyller. Passer mye bedre da!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:51   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Når det gjelder skap, har dere tenkt tanken på at dere kan kappe skapene i bakkant?

Jeg skjønte, og det er en veldig god ide! Tenker bare litt på at det er glasshyller i skapet, og hver gang jeg har vært i nærheten av en glassmester har det kostet meg dyrt

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 01:46   #34
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger kjøkkenhjelp!

Er det ikke spennende med kjøkken.
Vi har pusset opp vårt kjøkken, og akkuratt satt opp et nytt IKEA kjøkken.
Vi trodde at 37 i dybde ville ruve veldig over det lille kjøkkenet.
Men etter allt var oppe, så virket kjøkkenet MYE større enn det opprinnelig var.
Flere kommenterer det. OG Nå har vi skaper på begge vegene, og ikke bare i vinkel som det gamle.
Deilig med så stor plass.
Vi har bestillt 6 cm heltre benkeplate vi da + ekstra lengde som skal brukes til bord, som vi skal ha under den ene benkeplaten når det ikke er i bruk.
Vi har hvitt kjøkken og hvitevarer, mens microen skal vi bytte ut til børstet stål, Cappuchino maskinen, brødrister, knivblokker og vannkoker er i sort og stål.
Ventilator er og i børstet stål.
Vi skal og ha børstet stål over komfyren, men male flisene over vasken.
Handtakene på skapenen er og i børstet stål.

Nå venter vi bare på at benkeplatene skal bli ferdig laget.
<skal ha benkeplater hele veien rundt, unntatt i døråpningen da.

Håper den kommer før jul.

En ting som jeg er veldig fornøyd med er kollonial skuffene (80cm),
Veldig fornøyd.

Lykke til med kjøkkenet.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no