Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-13, 16:12   #21
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.



Det er liksom noe litt navlebeskuende over disse menneskene som plutselig ser lyset når de får egne barn. Jeg vil tippe han ikke satt særlig lenge og hørte på kompisenes kjærlighetserklæringer til sine barn, men så forventes det liksom at hele verden skal være interessert når han 'endelig' ser lyset?

Men anerkjenner han ikke akkurat det da?

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 16:20   #22
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Jeg var heller ikkesærlig glad i barn, men min førstfødde planla seg selv og snudde opp ned på hele min tilværelse. Jeg opplevde vel å være litt som han i innlegget. Jeg snappa fort ut av babyrosahappysnappybobla da, når permisjonen min var over etter 10 måneder var jeg veeeeldig lei av bleiepjatt og genereltbarnesnakk. Så lei at når jeg ble gravid med minstemann så grein jeg mine modige tårer fordi jeg a) ikke trodde jeg skulle kunne bli så glad i enda et lite menneske og b) jeg fikk angst av tanken på enda en permisjon

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 22:31   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Jeg elsker barna mine altså, det gjør jeg, og har sånne "øyeblikk" som Kine snakker om

Men, å elske dem så høyt at det er vondt? Nei, denne ble jeg liggende og tenke på tidlig i morges når alle andre sov, og kom til at nei, jeg er veldig, veldig, veldig glad i ungene mine, men det gjør ikke vondt. En gang har jeg vært så glad i noen at det gjorde vondt, men det som gjorde vondt da var at han ikke var glad i meg. Ungene mine digger meg! Jeg er nok objektivt sett ikke verdens beste mamma, men for dem er det det jeg er. Jeg er MAMMA, deres mamma. Og jeg får kos, klem, kyss og "jeg er glad i deg, mamma" mange, mange ganger om dagen. Det gjør meg glad, vamt om hjertet og øm i blikket, men VONDT, nei det er det ikke, og det kan jeg ikke huske at det noen gang har vært.

Jeg elsker dem, jeg er stolt av dem, jeg ville ofret alt for dem. Men nei, sånn som han beskriver tror jeg ikke at jeg noen gang har følt.

Begge mine har vært ønsket og planlagt (over lang tid). den "pang-følelsen" dukket aldri opp, men en fantastisk følelse av kjærlighet for dem har jeg jo fått likevel, uten å vite helt når den dukket opp. Men jeg elsker dem.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 22:46   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Det er ikke alle som har like høye topper og dype daler i følelseslivet ellers heller. Jeg er mye flatere. Jeg hater aldri noe sterkt, jeg elsker aldri så mye at det gjør vondt. På sett og vis er det ikke så verst det heller. Jeg har ikke hatt noen berusende forelskelsesfølelse med noen av ungene, og eldstemann var fremmed ganske lenge. Men det kommer da gradvis og jeg nekter å stemple meg som dysfunksjonell av den grunn. Ikke var jeg deprimert heller. Det bare tar litt lengre tid med meg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:11   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Jeg var heller ikke deprimert. SLITEN, med Knerten, kolikkunge som han var, men det er nå så. Jeg bare bruker nok litt mer tid, og er ikke den som elsker så høyt at det er vondt, og tror det egentlig er like greit. Jeg elsker dem likevel, både mannen og ungene. Uten at det gjør vondt, bare at det gjør godt å vite at jeg har dem i mitt liv

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:17   #26
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Jeg kan godt kjenne at jeg elsker unga så det gjør vondt, av og til. Men det betyr ikke at jeg tror det å ha unger er selve meningen med livet og insinuerer at andre ikke har skjønt livet og kjærligheten hvis de ikke har barn. Også forestiller jeg meg hvordan pappaen min ville reagert dersom jeg ringte han for å takke han for hans støtte og kjærlighet de siste tredve årene. :cringe:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:41   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.516
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Jeg orker ikke lese det der engang...

Jeg er en sånn som elsker ungen min så det gjør vondt (av og til) og mener han er selve meningen med livet - mitt (av og til). Likevel blir jeg litt småflau av sånne artikler, jeg skjønner liksom ikke helt poenget. Men det er vel derfor jeg ikke er på babyforum og slikt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:53   #28
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Dette ble for søtt for meg. Ja, det er fint og stort og alt det der, men dette ble i meste laget. Sier som Scully: Jeg hadde ikke valgt han som samtalepartner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 00:07   #29
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Enig med siste taler.

Dette ble jeg ikke rørt av, jeg som ellers blir lett rørt.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 00:11   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Mens jeg ble rørt da. Ikke på grunn av de siste avsnittene, men fordi jeg blir rørt av sånne pappaer som får utlevert baby helt mutt putt alene på et rom. Den hjelpeløsheten og nærheten der er nydelig mange ganger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 11:42   #31
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens jeg ble rørt da. Ikke på grunn av de siste avsnittene, men fordi jeg blir rørt av sånne pappaer som får utlevert baby helt mutt putt alene på et rom. Den hjelpeløsheten og nærheten der er nydelig mange ganger.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 11:47   #32
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens jeg ble rørt da. Ikke på grunn av de siste avsnittene, men fordi jeg blir rørt av sånne pappaer som får utlevert baby helt mutt putt alene på et rom. Den hjelpeløsheten og nærheten der er nydelig mange ganger.



Det er noe med at noen ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon før man er der selv, barnløs versus foreldre.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 15:07   #33
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Jo, men det var bare måten det ble fortalt på som gjorde at jeg ikke ble berørt.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 15:39   #34
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leserinnlegg om en "småbarnsfar som hater barn"

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens jeg ble rørt da. Ikke på grunn av de siste avsnittene, men fordi jeg blir rørt av sånne pappaer som får utlevert baby helt mutt putt alene på et rom. Den hjelpeløsheten og nærheten der er nydelig mange ganger.

Den kjente jeg også på!

Storesøster ble til slutt tatt med såkalt katastrofesnitt, og mens hun ble tatt ut i løpet av minutter, måtte mannen min stå utenfor operasjonssalen og vente på beskjed om kone og barn var OK. Jeg fikk ikke være våken under inngrepet, og istedet for et lite og snertent bikinisnitt, har jeg et småhakkete arr rett fra navlen og ned. Det var ikke tid til annet. Den nybakte faren ble overlatt til seg selv med Storesøster mens jeg lå på oppvåkningen, og han satt i flere timer hel omtåket med den lille rosa bylten, mens han ventet på beskjed om at jeg hadde våknet. Hele prosessen har gjort uslettelig inntrykk på ham, på godt og vondt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no