Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Korleis ville du ha innreia ei hytte ved sjøen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-15, 22:32   #1
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korleis ville du ha innreia ei hytte ved sjøen?

Vi er altså i startfasen på å bygge hytte ved sjøen. Valget har falt på ei hytte på 76 kvm, to etasjer, litt sørlandsinspirert men med mykje vindu. Stue og kjøkken i heile fronten med vindu meir eller mindre frå tak til golv.

Hytta er nok ikkje ferdig før til våren neste år men eg har ein plan om å begynne no med innkjøp og tankeverksemd for å fordele kostnadar. Eit viktig moment for meg er gjenbruk og eg har eit hårete mål om at ingenting skal kjøpast nytt. Men eg ane ikkje kva stil eg skal velge. Taket er kvitt, golvet kvitkalka eikeplank, veggane enten kvitlaserte eller lys grå. Vi skal ikkje ha maritimt tema, og eg er ikkje så fargecrazy sjølv om det sikkert kunne blitt fint. Og eg skal finne mest mulig i skuffer, skap, Finn og bruktbutikkar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 13:26   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korleis ville du ha innreia ei hytte ved sjøen?

Jeg har også hatt samme målsetning for hytta vår, og klarte det langt på vei. Men det var en kolonihagehytte på 20 kvm da ;-)
Har ingen konkrete tips til innredningsstil, men til målet om å kjøpe brukt: det er loppemarkedsesong nå utover, så sikkert gode muligheter for å finne en del, f.eks er servise, glass og andre kjøkkenting er ganske lett å finne.

I verste vårrengjøringstida er det også mye som legges ut på finn.no og på gjenbruksstasjonene, jeg ville sett etter hagemøbler, senger/køyesenger, stue/kjøkkenbord og stoler der.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 13:30   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis ville du ha innreia ei hytte ved sjøen?

Loppis og gjenbruk skal absolutt bli sjekka opp og i mente! Takk for tips

Ein anna ting er om det må vere ein "stil" på ei hytte. Så lenge en har ting en likar og som en syns er funksjonelle kjem ein seg vel i grunn langt? Eg har ein grunntanke om at nyansar av grått, kvitt, blått og brunt kan få bo der, det er vel ein start?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no