Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vero Beach Florida

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-14, 09:06   #21
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Tusen takk for tips Neket.
Hvilket firma leide dere bil gjennom?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 09:10   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Vi har leid gjennom Dollar og Hertz. Dollar er billig-selskap tror jeg, men vi har brukt de både i Florida og California, og har vært veldig fornøyd begge gangene. Helt greie, nye biler og god service.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:24   #23
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

I sommer hadde vi biler gjennom Budget. Tok ut biler i Ft. Lauderdale og alle (tre familier) fikk upgrade uten at vi hadde noe fordelsprogram. Bedre bil, slapp og betale for flere sjåfører osv. Jeg tror det var så enkelt som at vi var de eneste kundene de hadde og det satt en skokk med damer bak disken som var veldig hjelpevillige og blide .

Da vi fløy til Miami hadde vi leid gjennom Dollar (som er som Neket sier billigselskap). Der tok det en drøy time og få ut en bil og alt måtte betales for. Det var stappfullt av folk hos alle selskapene og generelt kaos . Jeg ville droppet Dollar selv om de har de laveste leieprisene. Alt annet koster mye og de gir ingenting ekstra (GPS, SunPass, ekstra sjåfør etc.).

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:42   #24
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.


Da vi fløy til Miami hadde vi leid gjennom Dollar (som er som Neket sier billigselskap). Der tok det en drøy time og få ut en bil og alt måtte betales for. Det var stappfullt av folk hos alle selskapene og generelt kaos . Jeg ville droppet Dollar selv om de har de laveste leieprisene. Alt annet koster mye og de gir ingenting ekstra (GPS, SunPass, ekstra sjåfør etc.).

Det er et poeng med Dollar. Vi har brukt GPS på iphonen (Garmin, kostet et par hundrelapper) så har aldri leid med GPS. Ekstra sjåfør trenger vi ikke, mannen har ikke lappen.

Vi registrerte oss som fordelskunder, og kunne spasere rett forbi køen (som var laang). Fikk bil på fem minutter både i Orlando og på LAX.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:47   #25
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Leier dere bil på flyplassen eller etterpå?
Vi leide på flyplassen sist, men mannen syns det var utrolig kjipt å kjøre til huset etter en lang reise, og det atpåtil var mørkt.
Sist brukte vi ebookers til flybillettene, og da fikk vi redusert pris på billeie. Mulig vi gjør noe tilsvarende denne gangen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:53   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Vi har leid på flyplassen ja. Men ikke kjørt i mørket da vi landet på morgen/formiddag.

Tenker han at han vil sove på hotell ved flyplassen og kjøre om morgenen etter? Da ville jeg uansett ha leid bil på flyplassen, bare booket til dagen etter dere lander. Da kan dere ta en shuttle inn til flyplassen, ta ut bil og kjøre derfra.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:56   #27
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi har leid på flyplassen ja. Men ikke kjørt i mørket da vi landet på morgen/formiddag.

Tenker han at han vil sove på hotell ved flyplassen og kjøre om morgenen etter? Da ville jeg uansett ha leid bil på flyplassen, bare booket til dagen etter dere lander. Da kan dere ta en shuttle inn til flyplassen, ta ut bil og kjøre derfra.

Nei, ønske til mannen er å ta drosje til huset, og så leie bil dagen etterpå.
Vi skal bo 30 min fra flyplassen. Vi har ikke bestilt fly enda, men vi kommer til å bestille til Orlando.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 10:58   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Jeg ville leid på flyplassen tror jeg. Vi har alltid gjort det. Mener det var mørkt både i Orlando og LAX, gikk helt fint. 30 minutter er jo ikke så langt å kjøre heller?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 11:02   #29
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Nei, ønske til mannen er å ta drosje til huset, og så leie bil dagen etterpå.
Vi skal bo 30 min fra flyplassen. Vi har ikke bestilt fly enda, men vi kommer til å bestille til Orlando.

For 30 min hadde jeg hentet bil der og kjørt til huset. Det er jo ikke langt.

Jeg vet ikke dette helt sikkert, men så vidt jeg husker er det ikke så mange muligheter for å hente ut leiebiler i Orlandoområdet, så det spørs om dere må inn i downtown Orlando for å få hentet den. Da er det jo mye mer praktisk å bare ta den ut når dere er på flyplassen?

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 11:10   #30
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

For 30 min hadde jeg hentet bil der og kjørt til huset. Det er jo ikke langt.

Jeg vet ikke dette helt sikkert, men så vidt jeg husker er det ikke så mange muligheter for å hente ut leiebiler i Orlandoområdet, så det spørs om dere må inn i downtown Orlando for å få hentet den. Da er det jo mye mer praktisk å bare ta den ut når dere er på flyplassen?

Helt klart. Mye mer praktisk. Det blir vel til det tenker jeg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 14:04   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Hvor i Orlando skal dere bo?

Leiebil er et must, så fremt dere ikke skal bo på et Disney Resort, da kan man klare seg uten, men det er tungvindt. Alle de store har kontor i terminalbygget på MCO, bortsett fra Sixt. Disse henter på flyplassen og kjører dere 10 minutter unna, men de er også de billigste, men da med 2000 miles inkl i prisen, ikke fri km, samtidig, skal man ikke til Miami eller Naples, så holder 2000 miles for 3 ukers ferie i Florida, prisen pr overkjørte km er 24 cent. Å bli hentet av Sixt kan også virke stressende, men det er veldig greit, for køene ved enkelte skranker på flyplassen er lange sent på kvelden. Ut fra MCO er det få hovedveier, veinettet i Orlando-området er enkelt hvis man kan det, men for nyankomne er det frykeltig forvirrende, så lei dere en GPS. (Bare pass på at GPS´en ikke er stilt inn på "Unngå alle TollRoads" - for da blir det MYE omkjøringer, det er ikke bare å ta en u-sving hvis man har kjørt feil og det kan være lenge til neste exit). Uansett, hvis dere skal bo i retning Kissimmee eller Davenport (Tampa) - send meg en melding så skal jeg forklare veien ut fra flyplassen. Ha alltid quartere i bilen når dere kjører ut fra flyplassen, dere passerer TollRoads og dere trenger ikke SunPass når dere skal videre ned mot Sarasota, den veien er det ingen TollRoads.

Når dere kjører ned mot Sarasota anbefaler jeg dere å ta veien langs stranden nedover - den er vakker. Man følger I4 hele veien ned til Tampa og kjører videre inn på I75 mot Naples. Kjør fra Ana Maria Island og ned mot Sarasota, fra Ana Maria Island og nedover til Lido Beach ser man en veldig annen side av USA - her er alle de hippe surferene som gjerne lever i slalombakken om vinteren. Lido Beach er et veldig rolig område utenfor Sarasota. I Sarasota har dere The Ringeling Museum - det anbefales et besøk dit!

I Sarasota finner dere også en egen gate for Amish folket, eneste det er ikke mange Amisher å se der om sommeren, da bor de på gårdene sine andre steder i USA, men om vinteren kommer de ned og bor i dette området. Men det er egne butikker, restauranter og et lite marked. Jeg anbefaler Yoder´s restaurant på der varmeste - den er virkelig verdt et besøk. Bukten i Sarasota er også verdt en runde. Veldig hyggelig strandpromonade, og veldig lite Diseny-preg. Man blir lei, virkelig lei Disney etter 1 uke i Orlando-området.

Billetter til parkene i Orlando kan dere kjøpe her: www.kgstickets.com, de har prisgaranti på parkbilletter. Ikke gå i park hver eneste dag - det blir en utrolig slitsom uke. Det er veldig mange språkreise ungdommer i alle parker og kjøpesentere om sommeren, de blir hentet med busser kl 18 på kvelden, så har dere mulighet til å reise litt senere på kvelden anbefales det på det sterkeste - da er det tilnærmet ingen kø på de ulike attraksjonene.

I Orlando-området anbefaler jeg dere å kjøre til Celebration for å spise om kvelden, stille og rolig område med fantastiske restauranter. Langs HWY192 ligger det også veldig mange restauranter, men også en del typiske kjede-restauranter. DownTown Disney har HollywoodPlanet, T-Rex og RainForest - her må dere bestille bord. DineIn cinema på AMC i Downtown Disney er også verdt et besøk.
I CityWalk ved Universal og Island of Adventure finner dere BubaGump, HardRock (verdens største) m.fl. - også her - bestill bord. Her har dere også natt-minigolf, artig for de ungene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 30-10-14 kl 14:17.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 14:52   #32
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Tusen takk for utrolig mange flotte tips Fløyel!!

Vi skal bo i Kissimmee området når vi er i Orlando, og så skal vi bo på øyer (Longboat key) utenfor Sarasota.

Vi er ikke noen parkmennesker, så det blir nok bare et par parker tenker jeg, og så kanskje et badeland.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 14:57   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Hvis dere bare skal i noen få parker, vil jeg anbefale Universal fremfor Disney. Mye kortere køer og kulere attraksjoner. Og HarryPotter-landene i parkene til Universal var virkelig helt magiske.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 15:12   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis dere bare skal i noen få parker, vil jeg anbefale Universal fremfor Disney. Mye kortere køer og kulere attraksjoner. Og HarryPotter-landene i parkene til Universal var virkelig helt magiske.

En 5 åring har kanskje ikke like mye glede av Universal og IoA, som mine på 12 og 15 som kun vil dit, men det er mange tøffe attraksjoner i de 2 parkene og man bør være over 140 cm. I IOA har du Cat In the Hat som et lite område. Det 1 året med Mini i Universal/IOA var brutalt, mye snørr og tårer for det var mye han ikke fikk kjøre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 18:16   #35
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Vi skal i magic kingdom, det er bestemt. Forrige gang var vi i animal kingdom og universal studios. Ingen av oss er noe særlig på voldsomme berg-og dalbaner eller karuseller.
Vi var også på Miami seaquarium, så seaworld er heller ikke noe must.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-14, 18:24   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vero Beach Florida

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

En 5 åring har kanskje ikke like mye glede av Universal og IoA, som mine på 12 og 15 som kun vil dit, men det er mange tøffe attraksjoner i de 2 parkene og man bør være over 140 cm. I IOA har du Cat In the Hat som et lite område. Det 1 året med Mini i Universal/IOA var brutalt, mye snørr og tårer for det var mye han ikke fikk kjøre.

Min 6-åring, som er liten av vekst, kunne ta masse også hos Universal og han syntes det var mye bedre enn Magic Kingdom. Men det har helt sikkert en sammenheng med lengden på køene. Hos Universal stod vi bare i 10-minutterskøer, mens køene på Magic Kingdom var lange.

Jeg syntes Magic Kingdom var ganske så magisk, men ungene var ikke like fascinert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no