Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du telefon mens du kjører bil?
Nei, det ville jeg aldri funnet på, det tar bort fokus fra kjøringen 55 41,98%
Det hender at jeg ringer eller tar telefonen selv om jeg ikke har handsfree 56 42,75%
Ja, jeg både ringer og sender meldinger, men ikke surfer 8 6,11%
Ja, jeg både ringer, sender meldinger og surfer på telefonen mens jeg kjører 3 2,29%
Brokkoli 9 6,87%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-15, 21:01   #41
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

I den ene bilen vår er mottakerforholdene så dårlig at jeg ofte ender opp med å ta telefonen istedenfor å rope til handsfree'en. Heldigvis kjører jeg den sjelden.
Jeg har ganske lang pendlevei til jobb. De dagene køen står helt stille, kan jeg fint sende en mld e.l. Men jeg gjør det ikke mens bilen er i bevegelse, nei.

En dag ble jeg forbikjørt på E6 i 110 km/t av en mann som spilte trompet mens han kjørte.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:02   #42
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Det eneste jeg kan finne på å bruke mobilen til er å koble til musikk når jeg står i kø. Aldri om farten er over 20 km i timen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:07   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg svarte "brokkoli" da det manglet et alternativ for at jeg svarer på telefonen, via handsfeee, om den ringer når jeg kjører.

Jeg ringer aldri noen sjøl, eller sender tekstmeldinger/leser dem mens bilen er i fart.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:51   #44
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Møtte ei på vei til jobb i dag som sjanglet og pratet i tlf....
Skvatt så jeg satte frokosten i halsen, sølte kaffe utover dagens vg, å skremte livet av bikkja som satt i passasjersetet. Makan til folk altså

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 21:56   #45
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Møtte ei på vei til jobb i dag som sjanglet og pratet i tlf....
Skvatt så jeg satte frokosten i halsen, sølte kaffe utover dagens vg, å skremte livet av bikkja som satt i passasjersetet. Makan til folk altså

Ja, tenk det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 22:15   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg har en gang fått en snap av venninne som kjørte bil og sang. 4 minutt senere fikk jeg ny snap, med bilde av forelegg.

Hun sluttet å snappe i bilen etter det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 02:49   #47
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg har satt på musikk, men kun om jeg blir stående i kø.

Har handsfree så jeg tar telefonen, men hvis jeg f.eks skal ringe mannen er mange færre trykk på telefonen å gjøre det via den enn via handsfreeutstyret. Så det hender det at jeg gjør. Gjør aldri mer enn ett tastetrykk før jeg ser på veien igjen. I helt stillestående kø hender det seg at jeg surfer, men aldri mens hjulene går. Ulempen her er at jeg ikke legger merke til at de foran kjører, slik at de bak blir sure, så jeg begrenser det til meget korte oppslag.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 08:58   #48
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg kan ikke si at jeg aldri har vært borti telefonen, men det er ytterst sjelden og kun et bestemt område i ei 30-sone. Da har det hendt at jeg har sjekka hvem som ringte så lenge mens jeg kjørte heim fra jobb.

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

En dag ble jeg forbikjørt på E6 i 110 km/t av en mann som spilte trompet mens han kjørte.

__________________
-99 -01 -05

Sist redigert av mina : 17-06-15 kl 09:05.
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 18:08   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg har nok ikke helt rent mel i posen her. Men jeg surfer ikke altså. Men jeg har sendt korte sms, og jeg finner frem til mobnr hvis jeg skal ringe. (Er koblet til blutooth). Jeg slår også på lydboka.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 18:13   #50
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

holdfokus.no - ny kampanje fra gjensidige og trygg trafikk. Verdt en titt bare fordi det er kult laget, selv om du ikke skulle føle deg truffet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-15, 19:19   #51
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

holdfokus.no - ny kampanje fra gjensidige og trygg trafikk. Verdt en titt bare fordi det er kult laget, selv om du ikke skulle føle deg truffet.

Ja, den er veldig bra og virkelig verdt å sjekke ut. Traff meg rett i magen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-15, 08:55   #52
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Litt for mye dessverre. Kan glatt sende sms og Snap når jeg sitter i bom kø feks. Kjører en time hver vei til kunde og for å ikke sovne eller dø av kjedsomhet hører jeg på lydbok, og da hender det av og til at jeg må trykke den i gang i gjen hvis den er avbrutt av en varsling eller liknende.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-15, 02:29   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Jeg har blåtann i bilen, og svarer telefon på høyttaleranlegget i bilen. Det hender jeg ringer opp fra samme system, meg jeg bruker ikke mobilen. Når jeg kjører bil, så kjører jeg bil. Jeg hverken sminker meg, barberer meg eller leser avisen. Men det har jeg sett andre bilførere gjøre, faktisk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-15, 14:57   #54
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg snakker i mobilen. Dessverre.

Har handsfree i den ene bilen, dessverre har jeg ikke fått til å koble opp den nye mobilen min via bluetooth så ergo blir det håndholdt telefon. Jeg er ikke stolt av det.

Me too.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 11:15   #55
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg svarte "brokkoli" da det manglet et alternativ for at jeg svarer på telefonen, via handsfeee, om den ringer når jeg kjører.

Jeg ringer aldri noen sjøl, eller sender tekstmeldinger/leser dem mens bilen er i fart.

Samme her. Jeg siler dessuten hvem jeg svarer, om det (mot normalt!) skulle ringe noen andre enn mannen/barnehagen/mamma, så kan det vente. Har jeg ungene i bilen kan det vente. Vi har ny bil med sånn blåtann-oppkobling som beskrives over, men den brukes ikke til lange, private samtaler, og ikke noe særlig når bilen står stille. Det har vel hendt en gang eller tre, da er det i så fall fordi vi akkurat har parkert og ungene vil fortelle faren at han skal møte oss eller handle noe på vei hjem.

Mannen teksta bak rattet og kjørte ut en gang da han var tenåring, så han har lært og er like forsiktig som meg. Hvis vi kjører sammen, så tar alltid passasjeren ansvar for den andres telefon.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-15, 19:08   #56
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Bruker kun handsfree til svar på telefonsamtaler og en sjelden gang til å ringe ut selv. Om handsfree'en av en eller annen grunn skulle svikte, ignorerer jeg telefonen - evt. tar av fra veien og stopper før jeg ringer tilbake.

Jeg jobber mye med Vegvesenet og ser hvor mye penger og omtanke som går i planlegging av midtdelere, sikkerhetsrekkverk, merking, veilys, skilting m.m. Da blir jeg rimelig oppgitt når folk "ikke har fått til hands-free'en". Sett dere ned med bruksanvisningen når dere er ferdig med å kjøre - eller stikk innom nærmeste bilstereo-butikk!

Etter å ha lest denne tråden er jeg glad vi snart har biler som kjører seg selv..

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 00:20   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du mobiltelefonen samtidig som du kjører bil?

Nei. I forrige bil hadde jeg ikke handsfree. Om jeg da fikk jobbtelefon og hadde vakt kjørte jeg inn til siden før jeg svarte.

Nå har jeg handsfree, men jeg får aldri telefoner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no