Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

På en skala - frekt eller ei?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 14:11   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Dette kortet kan jeg fint se for meg : et kollage av bryllupsbilde og to dåpsbilder og en liten klistremerkenisse som finish - DET kaller jeg multitasking!

  Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:17   #42
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men til dåp og bryllup og slikt får man jo gjerne gaver fra folk som ikke er til stede også, og som dermed ikke får noen takk før takkekortet dukker opp.

Hvorfor det? Det er da bare å ta en telefon eller sende sms og takke for gaven, noe jeg ser på som normal folkeskikk, spesielt hvis det tar måneder før takkekortet dukker opp.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:22   #43
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hvorfor det? Det er da bare å ta en telefon eller sende sms og takke for gaven, noe jeg ser på som normal folkeskikk, spesielt hvis det tar måneder før takkekortet dukker opp.


Pga. at enkelte kan ha det luksusproblemet at dei får enormt med gaver! Og er da barseltida som dei fleste barseltider, blir ikkje takke-telefonrundar
prioritert.

Me hadde rundt hundre takkekort å sende ut da 5-åringen kom til verda.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:25   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Pga. at enkelte kan ha det luksusproblemet at dei får enormt med gaver! Og er da barseltida som dei fleste barseltider, blir ikkje takke-telefonrundar
prioritert.

Me hadde rundt hundre takkekort å sende ut da 5-åringen kom til verda.

Nettopp!


Sist redigert av Skremmern : 11-11-08 kl 03:08.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:26   #45
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Dette var dagens frekkis. Har aldri hørt på maken. Vi brukte flere måneder på å få summet oss til å sende takkekort etter navndagsfesten, jeg kan ikke huske at samvittigheten var så sort av den grunn. *slubbert* Det virker som om takkekort er svært viktig for enkelte. Selv valgte jeg et bilde jeg ikke likte så godt på takkekort etter bryllupet, fordi moren min sa at folk som ikke hadde vært i bryllupet måtte få se kjole og brudebukett.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:27   #46
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Send ut alle andres, vent en drøy måned med hennes og lim på et nisseklistremerke og si god jul i samme slengen, gjerne med en liten bemerkning om at du er kjempefornøyd med å være tidlig ute med julekortene

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:36   #47
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Jeg syns også det var frekt.

Jammen bra hun ikke er i slekt med oss. Bonus er nettopp født og døpt, så vi har ikke rukket å sende ut takkekort enda.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:45   #48
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Dette høres dessverre ut som noe min mor kunne gjort.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:48   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hvorfor det? Det er da bare å ta en telefon eller sende sms og takke for gaven, noe jeg ser på som normal folkeskikk, spesielt hvis det tar måneder før takkekortet dukker opp.

Selvsagt er det bare å ta en telefon, hvis man vil - jeg mente da ikke at man ikke kan takke flere ganger hvis man har lyst. Men ganske mange gjør ikke det likevel, de takker én gang, med takkekort, og det synes jeg er helt greit. Vi har da fått takkekort etter bryllup og dåp både tre, seks og ni måneder senere, og det har aldri falt meg inn å bli sur fordi de ikke ringte oss i mellomtiden (langt mindre har det naturligvis falt meg inn å ta kontakt for å mase på takk!).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:58   #50
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Synes det var frekt ja! Vi sendte ikke ut takkekort etter dåpen i det hele tatt vi. (hva hadde hun sagt til det? ) Mathias ble født i oktober, folk fikk takkekort i forbindelse med fødsel i nov og julekort i des. Da så vi ikke vitsen med å sende takkekort for dåpen i jan. (vi takket alle da )

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:08   #51
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Det der var noe min mor glatt kunne gjort, men med en kommentar som "Har du ikke tenkt å takke for gavene ungen din fikk eller? Det er normal høflighet!"

Jeg hadde sendt ut alle kortene - UNNTATT til dette vesenet, og ventet et halvt års tid.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:12   #52
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Hm. Er vi i slekt? Jeg har også en nær slektning somveldig gjerne kunne funnet på noe sånt. Jeg blir bare matt jeg. Hun innser jo ikke selv at det er frekt å minne meg på hva som er normal folkeskikk liksom. Og det er normal folkeskikk å sende takkekort innen to uker etter mottatt gave, nemlig. Uansett hvilke gaver det gjelder. Bursdag, jul, dåp, bryllup: Takkekort skal sendes ut innen tok uker.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:18   #53
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Jeg synes de tvar frekt, jeg mener at det er akseptabelt å komme med takkekort i forbindelse med bryllup og dåp i et år etter begivenheten har funnet sted. (Og nei, vi klarte det ikke med lillebror.)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:38   #54
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Frekt å etterlyse kortene og uhyre frekt å antyde at dere ikke har råd til å sende dem ut.

Signerer!

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:05   #55
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Frekt. Samtidig som jeg tilhører kategorien som mener det er frekt å ikke sende ut takkekort i det hele tatt. (Selv om jeg skjønner at det ikke er casen i denne sammenhengen )

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:22   #56
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Det synes jeg var en merkelig ting å gjøre. Hjelpes.

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Det minner meg om at jeg ikke har fått ut takkekort fra nobalilles barnedåp enda. Den var i midten av juli

Øh. Vi hadde dåp i slutten av mai, og takkekortene gikk vel ikke ut før i slutten av august, tror jeg. Så vi er flere.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:36   #57
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Det er sånne ting som mamma kan finne på å mase om. Av en eller annen grunn har ikke et langt liv lært henne at det ikke er så fryktelig viktig hva naboene synes.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:39   #58
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Utrolig frekt.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:45   #59
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Temmelig frekt, ja. Gjør som Mim sier - glimrende forslag!

Vi hadde dåp i juni og har ikke tenkt å sende takkekort i det hele tatt. Nesten alle fikk kort da poden ble født, så enda et kort noen måneder seienere blir litt mye, synes jeg: "se her har dere enda et bilde av barnet mitt". De har jo fått muntlig takk for gaven. Så hos oss blir det nok en PS i julekortet, ja.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 19:51   #60
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: På en skala - frekt eller ei?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Frekt. Samtidig som jeg tilhører kategorien som mener det er frekt å ikke sende ut takkekort i det hele tatt. (Selv om jeg skjønner at det ikke er casen i denne sammenhengen )

Er det også frekt hvis man allerede har takket på andre måter?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no