Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt mer om uhøflige mennesker ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 14:22   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt mer om uhøflige mennesker ...

Noen starter en tråd på FP, om noe de har opplevd. Det kan være noe de finner rart og ekkelt, noe de reagerte litt på, og de trenger kanskje bare å skrive fra seg. Ikke sikkert det kommer i spørsmålsform engang.

Er det da frekt å svare ved å bare skrive om seg selv i den tråden? Ikke engang en kommentar til HI, men rett på med "jeg opplevde en gang at ..."? Burde det være en uskreven regel om hvertfall å skrive noe til HI, om ikke mer enn én linje i starten eller mot slutten av innlegget?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:24   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Det burde jo kanskje være det, men noen ganger føler man kanskje at alle har gitt samme reaksjon og at men derfor bare velger å fortelle sin historie?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:27   #3
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg vet ikke helt, av og til kan det være godt å høre om lignende tilfeller, og jeg tror ikke jeg ville reagert negativt dersom noen hadde valgt den formen for tilbakemelding.

Når det er sagt, så kommer det selvsagt an på HI. Hvis noen skriver et innlegg om dødsfall i familien, og er oppriktig lei seg, så blir det jo skivebom å fortelle om den gangen marsvinet ditt døde.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:27   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Her er jeg sikkert skyldig i overtramp.

Jeg besvarer ofte et innlegg med å fortelle om en tilsvarende opplevelse jeg har hatt, og dette er selvsagt ment som en sympatierklæring og ikke som en egotripp, men det skjønner kanskje ikke mottageren/hovedinnleggeren. :trolig uhøflig:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:30   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Her har jeg sikkert syndet, men det var ikke ondsinnet ment. Jeg syns forøvrig det hender seg at det er greit å la være å kommentere hovedinnlegget. Noen ganger gir det nemlig nok opplysning til hovedinnlegger ved å la det være.

Syns jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:30   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her er jeg sikkert skyldig i overtramp.

Jeg besvarer ofte et innlegg med å fortelle om en tilsvarende opplevelse jeg har hatt, og dette er selvsagt ment som en sympatierklæring og ikke som en egotripp, men det skjønner kanskje ikke mottageren/hovedinnleggeren. :trolig uhøflig:

Jeg vet ikke helt, jeg. Det slo meg først i dag. Jeg satt å leste gjennom en rekke tråder samtidig som jeg ammet lillesøster og av den grunn ikke kunne svare da begge hendene var opptatt. :dårlig planlagt ammestund: Hvert fall kunne mange av svarene vært egne tråder, da de bare handlet om noe de selv hadde opplevd.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:31   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Ergo: Det trenger ikke være uhøflig. Bare sånn for å svare på spørsmålet til hovedinnlegger.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:32   #8
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Greit med en konklusjon.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:33   #9
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg syns det kommer veldig ann på hvordan HI formulerer det første innlegget. Er det et innlegg for å få råd, eller er det innlegg for å dele en historie.

Barnepleier-tråden tok jo litt av, men her skrev jo Bergensis:
"Nei, tråden kan gjerne viast til merkelege fagfolk me har møtt"
så da er det jo helt greit at andre deler av sine erfaringer syns jeg.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:37   #10
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg er nok skyldig her (en mulig grov en i merkelig-barnepleier-tråden, hvor min siste setning sikkert passer altfor godt på meg selv), men har tenkt som så at det var vanlig kotyme her på FP? Jeg startet karrieren her med å lese masse, blant annet for å få et inntrykk av hva som var vanlig.

Jeg syns ofte det har lite for seg å poste innlegg med samme svar som ti andre, og selv setter jeg pris på at folk deler historier de kom på når de leste HI.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:37   #11
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg vet ikke helt, av og til kan det være godt å høre om lignende tilfeller, og jeg tror ikke jeg ville reagert negativt dersom noen hadde valgt den formen for tilbakemelding.

Enig.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Når det er sagt, så kommer det selvsagt an på HI. Hvis noen skriver et innlegg om dødsfall i familien, og er oppriktig lei seg, så blir det jo skivebom å fortelle om den gangen marsvinet ditt døde.

Også enig. Og må legge til en .

Forøvrig kan det ofte være at Hi spørsmål er svart på av mange kloke damer, og man dermed ikke har nope å tilføye, på den måten kommer det en liten historie i stedenfor om noe tilsvarende. (Det gjør nok jeg ofte... )

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:44   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Synes svaret her kommer helt an på hovedinnlegget jeg.
Hvis det er av typen: Hva mener du? Har du opplevd det? osv, så sier det seg selv at HI er ute etter andres historie. Hvis HI derimot forteller en historie for å dele, synes jeg det er litt rart å hoppe rett på meg-meg-meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 14:47   #13
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Nei, jeg syns ikke at man er forpliktet til å "svare" direkte til hovedinnlegger. Som du sier er slike tråder ofte en "utblåsning" og da er det litt dette med "felles skjebne, felles trøst". Det kan være greit å høre hva andre har opplevd av lignende situasjoner. Det er sjelden at det er noe konkret å svare på i slike innlegg. Og helt ærlig syns jeg det blir bare dumt med alle som svarer kort og meningsløst av typen "Huff, at det går an!".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:03   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her er jeg sikkert skyldig i overtramp.

Jeg besvarer ofte et innlegg med å fortelle om en tilsvarende opplevelse jeg har hatt, og dette er selvsagt ment som en sympatierklæring og ikke som en egotripp, men det skjønner kanskje ikke mottageren/hovedinnleggeren. :trolig uhøflig:

Me too...

  Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:05   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Det kommer helt an på hvordan hovedinnlegger har formulert innlegget sitt, om vedkommende vil ha råd, eller bare vil ha en reaksjon på noe han\hun har opplevd.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:07   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg synes for det meste man strengt tatt bør skrive noe som forsvarer at man velger å legge innlegget sitt i denne tråden i stedet for å lage sin egen tråd, enten man gjør det ved å henvende seg til HI i en linje eller to, eller ved å vinkle innlegget slik at det er on-topic. Men jeg har sikkert gjort omtrent det du beskriver, enten fordi jeg (mer eller mindre feilaktig) mente det var opplagt at det jeg fortalte var relevant for det tråden handlet om, eller fordi jeg ble så oppslukt av min egen gripende og fascinerende historie at jeg glemte meg bort.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:13   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg er nok ganske uhøflig da. Men jeg føler meg litt teit hvis jeg skal komme med samme sympatierklærng som kanskje 10 stk før meg. Men klart, hvis det oppfattes som uhøflig, så ønsker jeg jo å endre væremåten min. :redd for å være mer uhøflig enn strengt tatt nødvendig:

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:19   #18
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det burde jo kanskje være det, men noen ganger føler man kanskje at alle har gitt samme reaksjon og at men derfor bare velger å fortelle sin historie?

Noe slik er det ja.

Jeg er av de som nok kan synde her. Jeg er elendig til å formulere meg men for meg er det da ment som et svar til HI. Det vil si jeg prøver å enten fortelle hvordan jeg valgte å angripe noe lignende men uten å si "du kan gjøre sånn". Eller jeg kan velge å si "du er ikke alene" på den måten.

I mitt forskrudde hode gir en ofte mer av seg selv til en innlegger med å si noe mere. Å bare få jattesvar synes jeg er litt trist selv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:32   #19
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Jeg synes ikke at det gjør noe med innlegg som ikke nødvendigvis taler til hovedinnlegger så lenge det er nok av andre som gjør det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 15:36   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt mer om uhøflige mennesker ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda;

..eller fordi jeg ble så oppslukt av min egen gripende og fascinerende historie at jeg glemte meg bort.

Åh, har du også en slik historie. Trodde jeg var helt alene om det jeg

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no