Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takker du og takker barna dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 00:09   #41
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Treåringen min blir flau og rømmer når jeg forsøker å få ham til å takke for maten og slikt. Da han var liten - dvs to og mindre - takket han for maten og syntes det var moro. I barnehagen er han visstnok veldig flink til å takke. Jeg takker mye.

Han liker forøvrig heller ikke å si hadet eller bli sunget bursdagsang for. Hva har jeg gjort galt? *sukker og bebreider selv*

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 01:09   #42
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Jeg takker selv og er nøye med å vise barna mine den høfligheten jeg vil at de skal vise andre.

Jeg minner dem også på det når de skal gjøre det. Jeg mener det er min jobb som "guide" for dem her i denne verdenen å lære dem de sosiale kodene. Jeg husker selv hvor ekkelt det var å ikke ha lært sånn hjemmefra og hvor hemmende det kunne være i kontakt med andre. Mens andre rimelig uanstrengt koste seg på middagsbesøk hos venner, ble jeg sittende og minne meg selv på at jeg måtte huske ditt og huske datt. Fordi jeg selvsagt hadde oppdaget at enkelte venners mødre syntes jeg var uhøflig etc. Det er ikke en ok måte å lære sånt på. Derfor vil jeg hjelpe barna mine slik at de har sånne ting inne og heller kan kose seg på besøk hos andre.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 07:56   #43
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Ja jeg takker.
Propellen på 2,5 takker for maten, takker for melka og gaver han får.
Vi takker for oss når vi har vært på besøk, men tvinger han ikke til det.
Har en venninne som tvinger ungene sine til å gjøre det og det ender alltid i et rent spetakkel.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:26   #44
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Kan skjønne vi takker!

Vi takker for maten, vi takker for at du sender smøret, vi takker for gaver , vi takker for hjelpen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:33   #45
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Ja, vi takker.
Takker for oss, for mat, gaver, takker for hjelp osv. syns det er en viktig ting å lære barna.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:48   #46
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg takker selv og er nøye med å vise barna mine den høfligheten jeg vil at de skal vise andre.

Jeg minner dem også på det når de skal gjøre det. Jeg mener det er min jobb som "guide" for dem her i denne verdenen å lære dem de sosiale kodene. Jeg husker selv hvor ekkelt det var å ikke ha lært sånn hjemmefra og hvor hemmende det kunne være i kontakt med andre. Mens andre rimelig uanstrengt koste seg på middagsbesøk hos venner, ble jeg sittende og minne meg selv på at jeg måtte huske ditt og huske datt. Fordi jeg selvsagt hadde oppdaget at enkelte venners mødre syntes jeg var uhøflig etc. Det er ikke en ok måte å lære sånt på. Derfor vil jeg hjelpe barna mine slik at de har sånne ting inne og heller kan kose seg på besøk hos andre.

Jepp, og der kom grunnen til at jeg "hjernevasket" mine til høflighet.
De vet å oppføre seg i alle situasjone/samfunnslag, uten anstrengelser.
Det er en ferdighet de begge forstår poenget ved å inneha, og som begge uttrykker glede over å være i besittelse av.
Den samme gjelder håndhilsing, presentering av andre, bordskikk, etc, etc.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 08:55   #47
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jepp, og der kom grunnen til at jeg "hjernevasket" mine til høflighet.
De vet å oppføre seg i alle situasjone/samfunnslag, uten anstrengelser.
Det er en ferdighet de begge forstår poenget ved å inneha, og som begge uttrykker glede over å være i besittelse av.
Den samme gjelder håndhilsing, presentering av andre, bordskikk, etc, etc.

Enig. Jeg husker jeg syns det var skrekkelig å takke da jeg var liten, og jeg husker skammen når mine foreldre sto og skulle tvinge meg til å si takk i påsyn av andre, mens jeg selv helst ville forsvinne gjennom gulvet.

Høflighet er samfunnets buffer, men den kan ikke påtvinges. Det må komme naturlig, ved å være gode forbilder. Det er selvsagt lov til diskret å påminne barna med andre tilstede, men pass for all del på at det ikke blir elementer av tvang og skam i det. Jeg vet så altfor godt hvordan det føles, og hva det kan føre til.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:02   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Det ligger veldig naturlig for meg å si takk. Jeg takker for mat og for å få noe, for å få hjelp, for å få et kompliment osv
Poden hermer etter.
Han er flink til å si takk. Så vi trenger liksom ikke terpe på slikt.

Han er IKKE så flink til å dele. Det er vel heller der vi bør legge inn litt energi...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:05   #49
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Vi takker alle sammen. Storebror kommenterer fort hvis jeg ikke sier takk

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:08   #50
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Jeg synes det er viktig å takke. Jeg gjør det alltid selv, og lærer mine barn å gjøre det, men jeg tvinger dem ikke til å gjøre det hvis det er en gang dem ikke vil.

  Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:13   #51
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Enig. Jeg husker jeg syns det var skrekkelig å takke da jeg var liten, og jeg husker skammen når mine foreldre sto og skulle tvinge meg til å si takk i påsyn av andre, mens jeg selv helst ville forsvinne gjennom gulvet.

Høflighet er samfunnets buffer, men den kan ikke påtvinges. Det må komme naturlig, ved å være gode forbilder. Det er selvsagt lov til diskret å påminne barna med andre tilstede, men pass for all del på at det ikke blir elementer av tvang og skam i det. Jeg vet så altfor godt hvordan det føles, og hva det kan føre til.

Sånn hadde jeg det også. Var veldig sjenert som barn. Husker fremdels en episode da jeg og mamma gikk hjem fra byen og møtte noen bekjente av mamma. De hilste blidt på meg - og jeg klarte ikke å si "hei" tilbake. Kjente dem ikke - og holdt på å forgå av sjenanse. Mamma ble så irritert på meg, og det hele ble veldig leit. Jeg skammet meg sånn etterpå. Jeg visste jo med meg selv at jeg ikke hadde gjort det for å være uhøflig - men det var jeg for liten for å sette ord på.

Min eldste er som meg. Han hadde en periode hvor han ikke hilste om morgenen i barnehagen - han var trøtt og litt utilpass før han hadde fått spist og blitt varm i trøya. Jeg snakket med de voksne og forklarte for vennene at han ikke lot være å hilse fordi han var uhøflig eller sur på dem - men at han var trøtt og at det ville bli bedre etter frokost. Til gutten min sa jeg at jeg skjønte hvorfor han ikke hilste om morgenen. Men at det kunne hende andre ville bli lei seg når han ikke svarte, og at det var fint om han kunne begynne å hilse igjen etter en stund. det tok faktisk noen måneder med dette "uhøflige" morgenritualet. Så gikk det plutselig over, og nå hilses det i øst og vest.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:15   #52
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Vi takker ja. Alle sammen.
Synes det er vanlig høflighet å takke hvis man får noe.
Ungene takker for seg hvis de har vært på besøk hos noen.
Har aldri opplevd at de ikke vil eller synes det er flaut å takke.
De hilser også og sier hadet når de går.


Men jeg observerer at veldig mange av vennene til ungene ikke takker for maten når de har spist her. Eller sier hei når jeg møter de ute.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 13:16   #53
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Samtale på Taxfreen i går:
Ekspeditør: Skal du fly videre?
Martis: Nei takk.
Ekspeditør: ja, men da skal du slippe

Jeg takk for alt mulig, takk for maten, takk for hjelpen, takk for småpengene tilbake på butikken, takk for gaven osv osv. Junior plukker opp denne takkingen nå og sier Tuuuusen takk og vær så snill

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 13:25   #54
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Ja, vi takker.
Jeg er slik som min mor - og som jeg selv hatet (noe med at hun fortsatt gnåler om det - jeg er 32) Jeg sier: "hva sier vi når vi er ferdige med å spise da" - og prinsen sier "takkamat" - og han kan til og med glimte til med å si: "deli" (dvs: Deilig)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 13:33   #55
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Jeg takker for det meste, tror jeg (takk for gaven, blomstene, hjelpen, besøket, mat, drikke, tilbudet, skyssen og for meg etter besøk).
Jeg prøver å minne Lillemor på det samme, men det er ikke alltid hun husker det. Her hjemme er vi litt sløve på å få henne til å huske å takke for maten, egentlig. :forbedringspotensiale:

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 21:04   #56
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Guttene har forresten en sjarmerende takkevane; Veldig ofte når de får et kyss eller en kos så takker de. "Åhh takk, mamma" kan det komme fra storebror, eller lillebror som sier "takkeha".

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 21:09   #57
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg takk for alt mulig, takk for maten, takk for hjelpen, takk for småpengene tilbake på butikken, takk for gaven osv osv. Junior plukker opp denne takkingen nå og sier Tuuuusen takk og vær så snill


Sånn er det her også.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:41   #58
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Jeg er opplært til å takke. Det faller helt naturlig for meg og som barn fikk jeg ofte høre at jeg var høflig og veloppdragen. Eldstejenta vår er litt over 2 og har allerede lært å si takk når hun får noe, det være seg mat eller andre ting. Syns det er en viktig del av oppdragelsen hennes.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:48   #59
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Han liker forøvrig heller ikke å si hadet eller bli sunget bursdagsang for. Hva har jeg gjort galt? *sukker og bebreider selv*

Jeg er gift med en slik en (bare at han er voksen da ) Han lot være å konfirmere seg pga all oppmerksomheten. Bursdagsfeiring utgår også. Sånn ellers er han en sosial og relativt oppgående fyr, så det går nok fint med guttungen din sjø'! :trøster:

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 23:59   #60
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takker du og takker barna dine?

Jo, vi er nøye med å takke. Jeg sier det ofte og når vi går fra noen så sier jeg alltid " takk for oss" og sier til barna" si takk for dere da"
Storebror er veldig flink og tom. lillebror er flink til å takke. Han sier også takk når jeg løfter han ut av bilsetet og når jeg dytter stolen hans inntil bordet.

Har vært nøye med storebror å si hei og hadet, takk, kan jeg få og ikke minst å svare når noen snakker til han. Opplever så ofte barn som ikke enser at de blir snakket til... når vi har med bestekompisen til storebror hjem så sier han aldri verken hei, hadet eller takk. Det er heller" jeg vil ha og jeg skal ha.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no