Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan liker du biffen?
Jeg spiser gjerne rå biff/carpaccio 22 20,37%
Biffen bør så vidt ha vært i panna, ellers rød og rå 13 12,04%
Medium stekt er selvfølgelig det optimale 70 64,81%
Biffen må være helt gjennomstekt 24 22,22%
Spiser ikke biff/er vegetarianer (spesifiser gjerne) 3 2,78%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-07, 21:34   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Ja, det lurer altså jeg på. Det er mulig å krysse av på flere alternativer (jeg innser at det både går an å like carpaccio og å foretrekke gjennomstekt biff).

Foretrekker du biffen helt rå, så vidt brunet på hver side, medium stekt eller gjennomstekt.

Jeg liker blodig biff og spiser gjerne carpaccio. Medium biff er helt greit, er den grå så vil jeg heller spise skosåler.

Jeg syns heller ikke blod i noen form er ekkelt, men jeg har ikke sansen for blodpølser eller blodpannekaker, rett og slett fordi jeg ikke liker lukten.

Poll kommer!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:36   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg var en svoren skosålespiser i lange tider. Helt til jeg fikk en medium stekt på en date jeg ikke ville ødelegge

Jeg foretrekker definitivt medium. Jeg avstår fra biff i graviditeten, for skosåler nekter jeg å spise

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:36   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Utolmodig, liker medium, vanskelig å unngå skosålen ved godt stekt, tar heller svin/kalv dersom jeg er i utlandet. Når blodet drypper blir jeg kvalm.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:37   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg vil ha den gjennomstekt. Var mediumspiser før, men oppdaget at jeg foretrekker den gjennomstekt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:38   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium.

Spiste godt stekte når jeg var gravid, men det ble ikke det samme nei.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:40   #6
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg må uten tvil ha den HELT gjennomstekt!
Har sendt tilbake mang en biff på resturant som jeg har sett antydning til rosa i!

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:40   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Nå spiser vi veldig sjelden rødt kjøtt, men jeg foretrekker biffen rosa. Forundrer meg stadig over at det er så vanskelig for kokken å få til når vi spiser ute. Mannen derimot er proff på biff-mekking!:fornøyd:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:41   #8
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium stekt. Liker også carpaccio. Under graviditeten var det uaktuelt med biff da jeg ikke synes det smaker med gjennomstekt biff.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:42   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.114
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg spiser gjerne carpaccio, eller tartar, men helt rå biff tiltaler meg ikke. Medium rå pleier jeg å bestille, hvor rå den bør være kommer an på hvor mør den er. Krysset av på "medium".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:43   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg elsker carpaccio og vil helst ha en rødrosa biff. Medium har en lei tendens til å bli en grå skosålesak, så da må jeg presisere medium minus for å få den riktig. Jeg spiser rått biffkjøtt også (ikke biff tartar fordi magen min ikke takler rå eggeplomme).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:44   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

En god biff skal være rå. Definitivt. Og er ikke kjøttet mørt nok til å takle at det ikke stekes, kan man like gjerne bruke det til grytekjøtt, synes jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 21:53   #12
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.789
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium biff er tingen

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:08   #13
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Før jeg ble gravid måtte alt være skikkelig gjennomstekt, til og med roastbeefen. Nå etter at jeg fikk Mathias takler jeg litt rosa kjøtt, av en eller annen grunn...

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:12   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg takler ikke halvrå eller rå mat (kjøtt/fisk) så jeg må ha den helt gjennomstekt. Tull at det blir skosåle, da har dere stekt den feil. Jeg får alltid mør og fin biff selv om jeg steker den gjennom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:14   #15
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg spiser ikke biff, men er ekspert på å lese hvordan gjesterne mine vil ha biffen sin stekt.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:29   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium.

Var på ein fin fransk resturant i Thailand (ja, du leste riktig). Me var pinleg pliktoppfyllande og ba om å få biffen "well done". Skal da ikkje bli matforgifta, må vite.
Eigaren/servitøren vart super-furten og ba oss gå på ein anna resturant. We don`t serve well done!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:32   #17
Anonyma
Aktiv
 
Anonyma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Innlegg: 196
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tull at det blir skosåle, da har dere stekt den feil. Jeg får alltid mør og fin biff selv om jeg steker den gjennom.

__________________
Anonyma
Anonyma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:38   #18
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Medium!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:40   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg stemte på medium. Men jeg liker den et sted mellom medium og godt stekt. Dvs at den skal være godt rosa i midten, men blodet kan gjerne ha trukket ut. Men helt gjennomstekt vil jeg ikke ha den.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-07, 22:58   #20
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff av eggetråd - hvordan liker du biffen?

Jeg spiser minimalt med biff, ikke glad i rødt kjøtt i det heletatt. Om jeg ikke har noe valg må den være gjennomstekt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no