Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 12:47   #21
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi kjøper "vanlig" gran på senteret.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 12:48   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi kjøpte juletre for første gang i fjor, og det var et pent grantre med litt "sølvskjær" i, litt fyldigere enn vanlig gran, men ikke så frodig som edelgran. Jeg har glemt (igjen) hva typen het. Det kan godt hende vi kjøper samme sort i år; en eller annen type gran blir det nok uansett, for det liker jeg best, og jeg tipper at det er jeg som kommer til å kjøpe juletreet i år også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:15   #23
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi kjøper edelgran.
Har en romantisk drøm om å drive med selvhogst, men den hører nok hjemme i fantasien sammen med rutete forkle og masse selvbakt i fryseren

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:22   #24
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Edelgran.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:29   #25
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg har i alle år vært ihuga tradisjonsbunden furufantast. Ingen måtte prøve seg på å foreslå noe kunstig nei.

Men etter at de kunstige trærne ble ganske pene, og trærne ble så dyre som 400 kroner. Ja da resignerte jeg og kjøpte et veldig fint kunstig tre.
Merker egentlig ikke forskjellen, og ikke er det mange dagene det står fremme heller.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:34   #26
Cathrine
Ser meg litt rundt
 
Cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Innlegg: 70
Cathrine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi kjøper vanligvis edelgran.

__________________
Storesøster født januar 04 Lillebror født mars 06
Cathrine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 13:50   #27
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi har kunstig juletre.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 14:51   #28
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Juletre er det omtrent det eneste som er gubbens oppgave i jula. Eller dvs han steker ribba også.

Så han har bestemt at vi skal ha edelgran. Jeg er vokst opp med vanlig gran, så jeg liker egentlig det aller best.
De trærne gubben har kommet hjem med så langt har vært fine, så jeg skal vel egentlig ikke klage.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 14:59   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Mannen insisterer på vanlig gran hvert år. Fordi det lukter jul. Gjerne det største treet han finner.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 15:01   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg synes ekte tre er absolutt penest. Vi har i alle år fram til nå hatt julegran hogget i skogen.
I år har vi kjøpt kunstig tre etter at ungene i fjor jul fikk rennende øyne og nese av juletreet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 15:12   #31
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg sverger til furu. I år er jeg imidlertid redd for at det blir gran siden vi skal feire jul på hytten. Furu tar mye plass, og på hytten passer det nok bedre med en slank gran siden plassen er mindre.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 15:36   #32
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi skal ha Edelgran.
Jeg er vant til Furu hjemmefra, for det måtte mamma alltid ha, så vi har hatt det noen år også.
Ikke i fjor , men året før hadde vi en litt annen type, lignet litt på Edelgran, men var litt anderledes.
Men kan jo ikke forvente at jeg skal huske hva det het 2 år etterpå?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 15:48   #33
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

dette har vi skillsmissekrangel på hvert år.... Sambo vil ha furu. Jeg mener dete r på lik linje med bjørk, og sverger til grantre. Dete r jo det som er juletre! (bare sjekk alt av filmer, bøker ol) hittil har det vært slik at det er annenhvert år. Og siden det var gran i år, mener sambo at det er furu i år. Jeg mener det hele er blodig urettferdig! Det er gran som teller!

Dessuten mener jeg bestemt at gran er mye bedre for inneklimaet.


....jeg blir i mye bedre humør i alle fall.... om det teller

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 16:07   #34
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi pleier å kjøpe edelgran, men har veldig lyst til å finne et sted der vi kan gå og hugge et selv.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 16:58   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kjøpte juletre for første gang i fjor, og det var et pent grantre med litt "sølvskjær" i, litt fyldigere enn vanlig gran, men ikke så frodig som edelgran. Jeg har glemt (igjen) hva typen het.

Kan jeg gjette på at det var en sølvgran?

Vi bruker edelgran eller sølvgran, alt etter hva vi får tak i.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 19:30   #36
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi varierer litt. I fjor hadde vi gran, men i år tror jeg at vi kjøper ei furu.

Jeg er forresten oppvokst med tyvhugget furu som juletre.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 19:34   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi pleier å ha edelgran på grunn av mindre dryssing. Ifjor fant jeg en vanlig gran som var så søt at vi tok den, og den drysset heldigvis ikke mye.
Noen ganger hogger vi juletre selv i skogen til faren min, men det er ikke så lett å finne noen fine.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 19:47   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg vil helst ha en smal og tett edelgran. Jeg er nokså sær på juletrær. Et år kjøpte vi vanlig gran fordi det angivelig skulel lukte mer jul, men never again. Det drysset som bare juling.

Her omkring koster juletrærne omkring 400 kroner. Jeg synes det er rådyrt. Er det normalt?

Noen ganger hogger vi treet på eiendommen til min venninnes far, men det må avtales en stund på forhånd. I år gjør vi nok ikke det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:29   #39
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi har også alltid hatt gran, fordi jeg ville.
Grana tar forresten livet av gummiplanter, jeg vet ikke om det gjelder for furua.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:36   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Her omkring koster juletrærne omkring 400 kroner. Jeg synes det er rådyrt. Er det normalt? .

Det jeg kjøpte i forfjor kostet over 400, jeg hadde ikke spurt om prisen og ble litt sjokkert. Ofte selger de rimeligere på Plantasjen og lignende steder, jeg syns 400 er mye for et juletre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no