Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #5

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-20, 10:13   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til middag i dag? Tråd #5

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Tenkte forresten også å lage en stor porsjon kjøttsaus til frysen. For å gjøre den litt sunnere vil jeg blande i linser eller bønner. Helt konkret ned på merkenivå som føres på Rema; Hvilke bønner og eller linser er max sunne og kamuflasjevennlig i tomasaus?

Jeg har aldri sammenlignet næringsinnholdet i bønner og linser, de er vel sunne uansett. Men røde linser er veldig kamuflasjevennlige. Kok dem lenge nok, så går de i stykker også. Du kan fint kutte ut kjøtt også, det går an å presentere en tomatsaus med grønnsaker og linser som «kjøttsaus», har jeg hørt.

To andre tips:
-Bland hvite bønner i potetmos (evt blomkålmos etc) og bruk stavmikser. Ingen vil merke det (I fiskegrateng blander jeg en hel blomkål og en hel boks hvite bønner i den hvite sausen. Funker som en kule.)
-Bruk halv mengde kjøttdeig i tacoen og en hel boks kidneybønner/ferdige chilibønner fra boks. Mos hele greia med sånt potetstapperedskap. Da knuser du bønnene inn i det andre

Hyacinth er ikke aktiv  
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no