Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-19, 16:27   #41
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Det at de deler et anonymt innlegg synes jeg er litt rart. Men at ting man skriver på åpent forum brukes i andre settinger, det er sånn jeg regner med kan skje.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 16:35   #42
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Jeg hadde syntes det var særdeles uheldig om jeg var på et arrangement med ei venninne som ikke er her, skrev om det her og det ble postet på en offentlig Facebookprofil for arrangementet sånn at venninna mi kunne kjent oss igjen og dermed fått avslørt mitt nick her inne og med det tilgang til alt jeg har lagt ut her (på åpent forum, og etter hvert på medlemsdelen, om hun gikk inn for det.

Lærdommen er jo: del mindre. Som jo er synd mht er forum da, det dør jo ut om alle tenker sånn.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 16:39   #43
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.148
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det trenger man vel ikke å gjøre. Noe er lagt i det åpne rom og det er delt. Det er jo bare en illusjon st FP er mer privat enn ting som legges på andre sosiale medier. Det deles jo ting fra Reddit, Instagram, Youtube og Facebook hele tiden. Jeg tror ikke noen ville tenkt at det var nødvendig å be om tillatelse før man delte en film fra Youtube, for eksempel. Hadde man delt fra en privat konto, så kanskje, men ting som ligger på forum er å anse for offentlig, tenkerjeg

Jeg burde kanskje formulert meg annerledes. Jeg vet at de ikke trenger å spørre, men jeg personlig synes de burde gjort det. Det er noe med det at man (jeg) forventer ikke at ting man skriver her skal bli delt på den måten. Hadde det vært på YouTube eller Twitter for eksempel så hadde det vært noe annet. Mener jeg.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 16:40   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Men det er absolutt en påminning om at det som skrives på åpent forum her inne, er offentlig.

Nyttig påminnelse ja, om at vi alle kan risikere å møte på våre egne innlegg andre steder i media.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 16:51   #45
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Men det er jo god skikk å spørre før man deler noe på instagram f.eks. og tildels på facebook. Særlig når man er et firma eller organisasjon. Selv om det er et offentlig innlegg, åpent for alle.

Eller når jeg tar bilder av noe eller noen i jobbsammenheng, så spør jeg vedkommende firma og person (hvis det er noen med på bildet mitt) om det er greit at jeg legger det ut på sosiale medier på vegne av firmaet eller organisasjonen jeg er admin for.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 17:16   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Jeg synes det er umusikalsk, men er ikke spesielt overrasket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 17:19   #47
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Kan man kopiere andres tekst og bilder og bruke til egen kommersiell vinning? Det kan da umulig være lov.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 17:35   #48
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Kan man kopiere andres tekst og bilder og bruke til egen kommersiell vinning? Det kan da umulig være lov.

Ikke bilder, men tekst er normalt innenfor. Jeg tror ikke dette bryter med opphavsretten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 17:45   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Kan man kopiere andres tekst og bilder og bruke til egen kommersiell vinning? Det kan da umulig være lov.

Vel, da tror jeg man bør ta en nærmere titt på avatarene her, gitt. Her er det snakk om et sitat, og Nan oppgir kilde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 18:51   #50
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Jeg hadde ikke gjort det selv. For meg går det på formen på forumet - vi er anonyme og bruker nick. Dette innlegget inneholdt informasjon som gjorde den som skreve det lett gjenkjennlig på forumet for naboer, bekjente, kollegaer etc

Hadde det vært fra facebook (eller en annen "ikke-anonym") kilde hadde jeg oppfattet det anderledes. (Må vel legge til at jeg skjønner at jeg ikke egentlig er anonym her på FP, men jeg føler meg mye mer anonym her enn på FB - og noe mer "skjult" er man jo. Dette er også et lite sted. FB er stort)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 20:06   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Jeg hadde heller ikke gjort det. Ser på det som skrives her som litt personlig. Jeg ser jo mange spør på FB også, når noen har skrevet et godt innlegg, om det er greit at de deler det. Og det er selv om det ikke er bilde med. Føler bare at det er skikk og bruk.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 20:16   #52
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Jeg reagerte mest på dette at de tok med nick og avatar osv.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 20:24   #53
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Hvis man har skrevet det på åpent forum, er det vel greit? Jeg hadde vel ikke akkurat jublet om ett av mine innlegg ble delt i øst og vest, men jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror at det kan skje.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 20:26   #54
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvis man har skrevet det på åpent forum, er det vel greit?

Det er nok helt sikkert "greit" som i lovlig, men jeg oppfattet i bunn og grunn HI som hva man syntes, ikke om selve lovligheten (eller om det er mulig - det er det jo åpenbart)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 20:56   #55
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Ja det er helt greit, så lenge det ligger på åpent tilgjengelig forum. Da kommer det opp i google-søk, lsm.
Det er egentlig lovlig fra lukket forum også, men ikke greit synes jeg (at evt risikerer å bli hivd ut herfra er jo noe annet)

Ifølge lovverket:

"En ytring er offentlig når ytringen er fremsatt på en måte som gjør den egnet til å nå et større antall personer"
Og
"Større antall = så fremt det dreier seg om minst ca. 20-30 personer, jf. Ot.prp. nr. 90 (2003-2004) punkt 12.2.2 side 163" (skriver John Christian Elden)

Så sånn sett er jo også det som skjer på relativt lukket forum en offentlig ytring. Når det 20-30 personer i en lukket gruppe er det å anse som en offentlig ytring og kan gjentas hvor som helst! Bare så det er sagt. Om lukkede facebookgrupper for eksempel: "Du som journalist kan sitere eller gjengi andres ytringer på Facebook, så lenge «flere enn 20-30 personer» ser det." (hentet herfra)

(var nettopp i fjor borte i en slik sak i en organisasjon jeg er medlem i, med masse lukkede forumer på facebook, og hvor noen quotet fra en superlukket gruppe og det ble en diger diskusjon rundt det...)


Sist redigert av m^2 : 26-04-19 kl 21:02.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 21:22   #56
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.742
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Jeg skjønner at det er lovlig, men det klinger likevel feil. Å dele med avatar, nick, signatur, innleggsteller og når man ble medlem. Hele pakke ser feil ut. Det hadde vært hyggeligere av dem om de sendte Anne C en melding og spurt om hun selv kunne skrive det på siden deres, eller om de kunne sitert det selv uten screenshotten.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 21:27   #57
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Overraskende move fra Operaen. Det ryddigste hadde vært å ta kontakt og spørre om å få dele - da kunne de kanskje dele under fullt navn også, noe som ville vært mye bedre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 21:32   #58
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skjønner at det er lovlig, men det klinger likevel feil. Å dele med avatar, nick, signatur, innleggsteller og når man ble medlem. Hele pakke ser feil ut. Det hadde vært hyggeligere av dem om de sendte Anne C en melding og spurt om hun selv kunne skrive det på siden deres, eller om de kunne sitert det selv uten screenshotten.

Enig med deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 21:48   #59
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Avatar, nick, bosted, hvor gamle barna er? Skurrer for meg selv om jeg innser at det nok ikke er ulovlig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-19, 21:50   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å dele FP-innlegg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skjønner at det er lovlig, men det klinger likevel feil. Å dele med avatar, nick, signatur, innleggsteller og når man ble medlem. Hele pakke ser feil ut. Det hadde vært hyggeligere av dem om de sendte Anne C en melding og spurt om hun selv kunne skrive det på siden deres, eller om de kunne sitert det selv uten screenshotten.

Det er jeg helt enig i .

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no