Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Musical og annet i London

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-10, 17:00   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Musical og annet i London

Tips til hvilken musical vi bør se? Barn; 9 og 12 år
Bestille billetter her eller vente til vi kommer til London?

Madam T, London Eye, London zoo, Big Ben osv er obligatorisk, men hva annet bør vi få med oss?

Lønner det seg å bestille slikt London-kort med bane og inngang til div museer inkl?

Andre London med barn-tips er fint.
Dette blir først og fremst en barnevennlig museum, picnick ved Themsen, rusle rundt og kose oss ferie, så shopping er ikke i høysetet. Tror jeg da.
Vi har 5 hele dager og vet ikke helt hvor vi skal bo ennå.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:29   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musical og annet i London

Ingen som har tips?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:35   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Musical og annet i London

Har hørt at Lion King skal være veldig bra. En kollega bestilte på ticketmaster før de reiste, da kunne de velge plasser i salen også. Prismessig aner jeg ikke hvordan de er ifht til å kjøpe der borte.

Alle andre billetter til London Eye, mdm T. etc kjøpes omtrent overalt i London, men de kan også kjøpes på forhånd her hjemme.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:37   #4
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Musical og annet i London

Nå har jeg ikke sett den selv, men jeg kan tenke meg at Lion King vil fenge uansett alder.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:38   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Jeg anbefaler Lion King. Den egner seg veldig godt for barn i den aldersgruppen, og handlingen er kjent for dem som har sett filmen, hvilket er en stor fordel hvis de ikke er så stive i engelsk. (Handlingen er nøyaktig den samme som i filmen.)

Det er veldig praktisk å bestille billetter i forkant, så slipper dere å stresse med det i ferien, og i verste fall bli skuffet.

http://www.ticketmaster.co.uk/

Her er billetter til Lion King.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:38   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Ja, det var jo massiv enighet om det.

Jeg har altså sett den, så jeg vet at den egner seg godt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:40   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Prismessig aner jeg ikke hvordan de er ifht til å kjøpe der borte.

I alle fall ikke så mye dyrere at det spiller noen rolle. Og man slipper å bli lurt, ikke minst. Det er mange useriøse aktører som selger drittbilletter til overpris, så hvis man ikke vet hva man gjør, kan man bli veldig skuffet. :har sett Les Miserables i London fra loftshøyde:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:45   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musical og annet i London

Hvis dere ikke er så veldig bestemt på en musical, fins det en half price ticket booth på Leicester Square. Er det en bestemt dere vil se så er det like greit å bestille hjemmefra, dere kan hente de når dere kommer dit.

Tower of London er fint. Jeg har aldri hatt sånn kort, men skal dere på mange attraksjoner kan det sikkert lønne seg. History Museum og Science Museum er fint for barn, og London Film Museum. Jeg er glad i British Museum også, men det kommer jo an på barna om de liker sånt. British Museum er gratis. Speakers Corner er verdt å få med seg (kan kombineres med piknik i Hyde park)

Av de som går nå har jeg sett Phantom of the Opera, Mamma Mia, Lion King og We will rock you. Alle anbefales, men Lion King blir kanskje litt kjedelig for en 12-åring (selvom jeg var over 20 når jeg så den, og jeg kjedet meg ikke..) Mamma Mia og We will rock you passer kanskje best for barn i den alderen. Ellers har jeg hørt at Wicked og Billy Elliot er bra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:46   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Jeg spammer tråden, jeg.

Jeg anbefaler å kjøpe de beste billettene dere føler dere har råd til, hvis dere først skal på en musical. Det er stor forskjell på å sitte på gode og dårlige plasser i de gamle teaterne i London, og med små barn kan det ha enda mer å si, siden de har dårligere sikt enn voksne i utgangspunktet.

Parkett (Stalls) er absolutt å foretrekke når man har med unger. Skal man sitte på galleriet, bør man helst sitte på første rad og bare på det nederste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 13:51   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Musical og annet i London

Altså, We Will Rock You er en fantastisk musical, men man går glipp av så utrolig mye dersom man ikke behersker engelsk godt. Det er så mye prating innimellom at det rett og slett blir kjedelig når man ikke skjønner bæret av det som foregår. Jeg ville aldri ha tatt med unger dit.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 16:39   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Annet: Science Museum. Gratis og veldig bra.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 16:41   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Annet: Science Museum. Gratis og veldig bra.

Tiltredes. Det er et fabelaktig museum, og det er morsomt for både barn og voksne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:26   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musical og annet i London

Flott.
Takk for tips dere.
Det viser seg at ihvertfall eldste har lyst til å se Mamma Mia. Jeg kunne godt tenke meg å slippe akkurat det verdosert:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:37   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Jeg abonnerer. Jeg tror at jeg har besluttet at jeg og snuppa skal ta en jentetur til London i høst. Hun skal se Mamma Mia sammen med bestemor her i Oslo (den engelske versjonen), så da blir det vel Lion King i London.

Science Museum er gøy. Jeg har vært der for mange år siden, men det kan sikkert gjenopplevelse sammen med barn. British Museum har jeg heller aldri rukket å få med meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:41   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Musical og annet i London

Jeg har også tenkt på londontur med eldstemann, jeg vakler mellom mamma mia, lion king, cats og we will rock you. Science museum må vi få med oss ja. Og tower, big ben og et par andre kjente byggverk og selvfølgelig den lekebutikken i Regent street. Hvor lenge er et passelig opphold tro?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 22:42   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musical og annet i London

Vi skal på Science museum. Har sett på hjemmesidene nå og det så utrolig kult ut.

@Tjorven: Det er billige flybilletter (149,-)til London i august.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 02:16   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musical og annet i London

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi skal på Science museum. Har sett på hjemmesidene nå og det så utrolig kult ut.

@Tjorven: Det er billige flybilletter (149,-)til London i august.

Å ja, enda en fordel med Oslo: England er ikke så langt unna ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 08:37   #18
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Musical og annet i London

Lion king er en fantastisk oppsetning! Har ikke sett musicalversjonen av mamma mia, men den er sikkert flott den også.
Tate Modern er forøvrig også et spennenede museum, men jeg er litt usikker på om minsten deres er litt for liten til å sette pris på det...

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no