Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva legger du i ordet ressurssterk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-07, 15:54   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva legger du i ordet ressurssterk?

Ordet ressurssterk brukes ofte for å beskrive folk.

Hva legger du i det ordet?

Vil du beskrive deg selv som ressurssterk?


Sist redigert av Frost : 30-08-07 kl 16:01.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 15:58   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Når jeg hører ressurssterk tenker jeg på en som klarer å orientere seg i samfunnet og privatlivet på en måte som gjør at h*n gjør det h*n skal og får det h*n har rett til. Ikke en allviter, da, men en som vet hvordan man skal finne riktig informasjon osv. når det trengs.

Ja, jeg oppfatter meg som ressurssterk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 15:59   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Tja, hva er det å være ressurssterk? At man har noe å bidra med, kan ta vare på seg selv og andre, kan ordne opp i det som trengs å ordnes opp i?

Jeg vil beskrive meg selv som ressurssterk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:04   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Jeg legger i det at man har det som trengs for å klare seg selv og ta vare på andre, få til det man ønsker og hanskes med de utfordringene man har. Hvis jeg beskriver noen som dette, vil jeg vel mene at man har styr på økonomien (ikke nødvendigvis at man er "rik", men at man har nok til å klare seg og til å være litt fleksibel), og at man er oppegående og kunnskaps- og initiativrik nok til å finne ut av ting og orientere seg (f.eks. i lover og regler), til å få sagt fra hva man mener, og til å få gjort det man synes bør gjøres.

Og ja, jeg regner med selv med i den gruppen jeg kaller "ressurssterke".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:45   #5
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Jeg ser på meg selv som ressurssterk ja. Jeg vil bruke samme beskrivelse som Skilpadda, men legge til at en ressurssterk person er en som klarer å jobbe seg ut av f. eks. økonomiske kriser.

Man kan komme i økonomisk krise selv om man har styr på den. For noen mennesker fører dette til ødelagt økonomi på livstid, mens ressurssterke mennesker kan klare å komme seg ut av det ved å ta initiativ og ansvar.

Men det er et stort negativt aspekt ved merkelappen "ressurssterk" og det er at vi så lett setter den på de det går bra med, mens de som ikke har orden på utdanning, jobb, økonomi osv - så lett blir sett på som ressurssvake mennesker. Det mener jeg er feil, det er mange grunner til at mennesker har det vanskelig.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:45   #6
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Jeg slenger meg med på de andres definisjon her, og vil også betegne meg som ressurssterk.

Jeg kjenner ganske få som ikke er innenfor denne definisjonen, egentlig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:48   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Jeg lurer på om det finnes mennesker som ikke vil definere seg selv som ressurssterke?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:48   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg ser på meg selv som ressurssterk ja. Jeg vil bruke samme beskrivelse som Skilpadda, men legge til at en ressurssterk person er en som klarer å jobbe seg ut av f. eks. økonomiske kriser.

Det er jeg enig i, altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:50   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Jeg ser på meg selv som ressurssterk, og er enig i definisjonene over.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:51   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg lurer på om det finnes mennesker som ikke vil definere seg selv som ressurssterke?

Ja, det tror jeg sikkert at det gjør. Men uansett så er jo ikke dette en "enten/eller"-greie, det er en glidende overgang mellom å være "lite", "middels" og "svært" ressurssterk, og jeg vil tro det kommer an på sammenhengen hvilken del av skalaen man snakker om.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 16:57   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det tror jeg sikkert at det gjør. Men uansett så er jo ikke dette en "enten/eller"-greie, det er en glidende overgang mellom å være "lite", "middels" og "svært" ressurssterk, og jeg vil tro det kommer an på sammenhengen hvilken del av skalaen man snakker om.

Ja, det har du sikkert rett i. Jeg tror nok likevel at mange vil definere seg som mer ressurssterke enn andre vil si at de er. Jeg har liksom vanskelig for å se for meg at mennesker som f.eks. ikke har klart seg på skolen, ikke tatt noen form for utdanning, nesten ikke har inntekt, ikke er av de smarteste i verden etc etc vil karaterisere seg som ressurssvake.

Siden jeg jobber i skolen, så tenker jeg nok mye "skoleflinkhet" når jeg skal definere ressurssterk. Jeg er ikke så opptatt av f.eks. økonomi, men å ha kontroll over sitt eget liv, også økonomisk, er selvsagt en avgjørende faktor.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:05   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Jeg er enig i definisjonene over her. Men jeg synes ikke "skoleflinkhet" må være en faktor, det er f.eks mange selfmade personer med egne firma etc som er svært så ressurssterke uten å ha vært gode på skolen eller har tatt høyere utdannelse.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:07   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, det har du sikkert rett i. Jeg tror nok likevel at mange vil definere seg som mer ressurssterke enn andre vil si at de er. Jeg har liksom vanskelig for å se for meg at mennesker som f.eks. ikke har klart seg på skolen, ikke tatt noen form for utdanning, nesten ikke har inntekt, ikke er av de smarteste i verden etc etc vil karaterisere seg som ressurssvake.

Det er mange positivt ladede ord som antagelig de fleste ville kunne bruke om seg selv (eller som de i alle fall ikke ville si at de ikke er), men som det likevel gir mening å bruke for å snakke om én gruppe til forskjell fra resten. "Morsom", for eksempel, eller "snill" - jeg kan si noe om at "snille mennesker gjør sånn-og-sånn", eller påpeke at "det er lettere å få til slik-og-slik hvis man er snill", og folk vil skjønne hva jeg mener, selv om det antagelig er veldig få mennesker som egentlig passer til å få merkelappen "slem".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:09   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Men jeg synes ikke "skoleflinkhet" må være en faktor, det er f.eks mange selfmade personer med egne firma etc som er svært så ressurssterke uten å ha vært gode på skolen eller har tatt høyere utdannelse.

Ja, det er vel litt det som er poenget med å bruke "ressurssterk" i stedet for "skoleflink". Hadde det vært fullt sammenfall mellom disse betegnelsene, kunne vi jo greid oss med den ene - men som du påpeker, finnes det mange ressurssterke som ikke har vært skoleflinke, og det finnes også en hel del som gjorde det bra på skolen, men av ulike grunner har kommet veldig dårlig ut senere likevel. (Men jeg tror det er stort overlapp mellom gruppene "skoleflink" og "ressurssterk".)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

Sist redigert av Skilpadda : 30-08-07 kl 17:17.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:16   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.844
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg er enig i definisjonene over her. Men jeg synes ikke "skoleflinkhet" må være en faktor, det er f.eks mange selfmade personer med egne firma etc som er svært så ressurssterke uten å ha vært gode på skolen eller har tatt høyere utdannelse.

Ja, det er litt feil å bruke det ordet, men du skjønner vel litt hva jeg mener? De fleste som har klart seg bra på skolen, vil ende opp som ressurssterke mennesker. Ikke alle, men de fleste.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:42   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ja, det er litt feil å bruke det ordet, men du skjønner vel litt hva jeg mener? De fleste som har klart seg bra på skolen, vil ende opp som ressurssterke mennesker. Ikke alle, men de fleste.

Ja, det var jo en kommentar til ditt innlegg. Jeg er enig, men har også sett en del eksempler på det motsatte, så ville bare påpeke at det ikke var en absolutt forutsetning for å bli ressursterk. Min erfaring er at det mange ganger har med familiebakgrunn og hvilken bagasje man har fått med seg, selv om det uansett finnes alle mulig unntak i alle kategorier. Det blir jo egentlig selvfølgeligheter jeg sier her.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 17:58   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Siden jeg jobber i skolen, så tenker jeg nok mye "skoleflinkhet" når jeg skal definere ressurssterk. Jeg er ikke så opptatt av f.eks. økonomi, men å ha kontroll over sitt eget liv, også økonomisk, er selvsagt en avgjørende faktor.

Jeg jobber i helsevesenet og om en pasient er ressurssterk eller ikke er en viktig faktor når man kartlegger hva slags hjelp de trenger og hva slags samarbeidsevne man kan forvente.

Jeg synes vel også at det er en svak korrelasjon mellom skoleflinkhet og ressursstyrke senere i voksenlivet, men den er ikke sterk. Det er mange andre faktorer som spiller inn, f.eks. så er i pasientsammenheng en 30 + dame med høy utdannelse (og ja jeg vet at det handler om mange her og det er ikke vondt ment, bare en observasjon) veldig ofte ganske ressurssvake som pasienter fordi de er lite villige til å samarbeide, de er veldig nevrotiske og takler motgang generelt veldig dårlig.

En bonde fra indre Hedmark er ofte mer ressurssterk i en slik sammenheng fordi de takler at livet går dem i mot fra tid til annen og er mer tålmodige og er generelt mer pragmatiske og fornuftige.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:12   #18
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Jeg er enig i definisjonene som forekommer over, og ja, jeg regner meg selv som ressurssterk.

En som er ressurssterk har også evne til å reflektere utover sin egen person.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:19   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Esme: Jeg tenkte på, men skrev tydeligvis ikke, at hva "ressurssterk" betyr vil avhenge av sammenhengen - veldig generelt mener jeg med ordet noe i retning av "godt utrustet til å takle sin egen situasjon". Jeg skjønner godt hva du mener med eksemplene dine.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:20   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet ressurssterk?

Definisjonene ovenfor er jeg også enige i. - Jeg anser meg selv som ressurssterk. Ikke at jeg har hatt noen økonomiske kriser eller noe slikt for å bevise det, men

Jeg tror mange definerer seg som ikke ressurssterke. - De med mye sosialhjelp, de med behov for ansvarsgrupper for å få hverdagen til å fungere, de med økonomistyring etc - mange av disse har kanskje ikke forståelse for begrepet "ressurssterk" og det er kanskje mer enn nok i seg selv for å si at de ikke er det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no