Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Egen garderobe på gjesterom?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-24, 09:18   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Takk for gode innspill!

Gjester «driter jeg i» (misforstå meg rett) , de trenger ikke et helt skap. Men jeg kjenner på det med sønnen min. At han liksom ikke får «eget rom» når han kommer hjem. Han har fire og et halvt år igjen av studiene i en annen by. Det er jo ikke akkurat det at et garderobeskap (eller tre) er avgjørende, men jeg kjenner på at vi nærmest «kastet» ungene ut og startet med å totalrenovere straks de flyttet. Er redd han ikke skal føle seg hjemme. Har ven tenkt at han bør ha gjesterommet som eget rom med egne ting. Men han trenger ikke plass til alt han eier. Det er i Bergen uansett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 09:22   #22
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Våre studentar har minimal skapplass når dei er heime, vi bruker skapplass til alt anna vi trenger men får til å henge opp en anna plass om det trengs.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 10:55   #23
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Jeg tenker at å sette av en skuff eller 2 pluss litt hengeplass i skapet til sønnen din skulle holde. Jeg syns i allefall det er greit å ha skap når jeg skal være et sted lenger enn 1 uke, kortere enn det, og koffert er greit nok.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 16:14   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Vi bor jo også i Oslo og har en leilighet med veldig begrenset plass, og ideen om å «holde av» et tomt skap til bruk for et utflyttet barn når hen er hjemme på besøk er ganske fjern. (Datteren hadde ikke engang hele skapet (eller alle hyllene) på rommet sitt for seg selv mens hun faktisk bodde hjemme.) Jeg tror ikke det er det som avgjør om man føler seg velkommen.

Når det er sagt: hvis f.eks. sengetøy og håndklær og sånt er lagret på deres soverom, går det jo an å flytte det over på sønnens rom, til fordel for mannens klær. Slike ting trenger man ikke å hente like ofte.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-24, 16:29   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Jeg tror vi må ha sengetøy i det skapet på gjesterommet uansett, men vi har ikke sånn veldig mye sengetøy. Håndklær har vi plass til på badet.

Ellers enig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 12:03   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Jeg har ikke lest svarene du har fått, men gjester pakker sjelden opp alt og henger og legger det inn i skapene er min erfaring. De beholder tingene i bager/koffert. Det er muligens noen få plagg de ønsker å henge inn. Får dere gjester så kan dere sikkert rydde ut litt så at det finnes litt hengeplass.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 14:55   #27
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Gjør som du har tenkt. Gjesterommet vil være ubebodd store deler av året. Og som du sier, kanskje sønnen vil sove i loftstua.

Sønnen vår foretrekker kjellerstuen fordi han da har en mer selvstendig tilværelse med større muligheter for å se film, spille osv enn med kun et soverom

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 15:03   #28
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for gode innspill!

Gjester «driter jeg i» (misforstå meg rett) , de trenger ikke et helt skap. Men jeg kjenner på det med sønnen min. At han liksom ikke får «eget rom» når han kommer hjem. Han har fire og et halvt år igjen av studiene i en annen by. Det er jo ikke akkurat det at et garderobeskap (eller tre) er avgjørende, men jeg kjenner på at vi nærmest «kastet» ungene ut og startet med å totalrenovere straks de flyttet. Er redd han ikke skal føle seg hjemme. Har ven tenkt at han bør ha gjesterommet som eget rom med egne ting. Men han trenger ikke plass til alt han eier. Det er i Bergen uansett.

En kommode på soverommet kan funke bra om dere ønsker det ekstra møblet, om ikke så kjør mannens klær på gjesterommet. I lange ferier kan det kanskje være trøblete når sønnen er hjemme, men jeg tenker det løser seg ved å lage litt plass til han i skapet når han er hjemme og ved å eventuelt legge frem klær dagen før for mannen om sønnen er av typen som sover lenge. Jeg tenker ikke skapplassen eller eget rom er avgjørende for om han føler seg velkommen.

Du kan jo også høre med han hva han tenker (om du er villig til å faktisk høre på hans innspill). Hos oss (som har gjort noe av det samme som dere, men ikke har et ekstra gjesterom til sønnen) var det sønnen selv som sa at han ikke trengte et eget rom, og det løste mye for oss.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 15:13   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Har hørt med ham, og han synes det er greit.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-24, 15:37   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egen garderobe på gjesterom?

Vi har skrudd opp kjøkkenoverskap på veggen over senga og opp til taket. Der har vi god plass til sengetøy og en god del annet. Jeg trenger ikke stol for å nå helt øverst, fordi jeg står i senga. Ganske praktisk syns jeg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no