Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarnteppe eller liknende

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 23:59   #1
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarnteppe eller liknende

En veldig god venninne er veldig etterlengtet gravid etter diverse runder, og jeg er så utrolig glad på hennes vegne.

Nå vil jeg strikke babyteppe til henne, mest fordi jeg aldri gjorde det med mine egne... tenkte et sånt superluftig et, ala nøstebarnteppene - rettstrikk frem/tilbake på store pinner. Hun har jo massevis allerde og får sikkert enda flere, så det må være et nyttig teppe, ikke et "dillete" et.

Men det må være supermykt og luksus... Så da er spørsmålet mitt: hvilket garn er det allerbeste mykeste deiligste til sånne tepper? Skal jeg gå for Nøstebarn, eller er det annet noe strikkefantastene kan tipse om? Hva med alpakka?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:02   #2
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg ville ha gått for nøstebarnet sitt. Har endel tepper og kvaliteten på nøstebarnet sitt er faktisk overlegent de andre (spesielt hvis man husker på å vaske det med shampoen de også selger).
Du er en veldig snill venninne som orker den strikkejobben der. Sender varme tanker til min mor som gjorde det for meg. Jeg eier ikke tålmodighet.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:04   #3
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Nøstebarnteppe eller liknende

Alpakka er jo utrolig deilig da!
Jeg ville brukt nøstebarn oppskriften (Mor Signes babyteppe), også alpakka ull.
Jeg synes alpakka'n er mykere, enn nøstebarn garnet.
Men vi har det teppe med nøstebarn ull og det er jo supermykt og lett det og da! Og brukes enda
Er bare å kjøpe ekstra garn og strikke større enn oppskriften, det går jo supert.
http://nostebarn.no/default.asp?WMFN...5534=-62752788

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:20   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Mammaen min strikket et nydelig lyseblått babyteppe til nevøen min nå. Skikkelig mykt. Tror det var alpakkaull. Kan høre med henne i morgen.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:40   #5
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Mulig jeg tar feil men jeg trodde at dette alpakkagarnet loet litt mer enn nøstebarnet sitt. Har erfart det med ett av teppene vi har - små garnhår i nese og munn på baby. En annen ting med nøstebarnet sitt er at det inneholder mye mer lanolin enn mange andre garn og dermed er litt mer impregnert.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:48   #6
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Våre alpakka greier har ikke loet noe mer enn nøstebarn sitt.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:53   #7
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Våre alpakka greier har ikke loet noe mer enn nøstebarn sitt.

Så bra - da kan man utelukke det og det er shit samma hvilket av garnene hun går for.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 07:27   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Mulig jeg tar feil men jeg trodde at dette alpakkagarnet loet litt mer enn nøstebarnet sitt. Har erfart det med ett av teppene vi har - små garnhår i nese og munn på baby. En annen ting med nøstebarnet sitt er at det inneholder mye mer lanolin enn mange andre garn og dermed er litt mer impregnert.

You bet! - Nå kjøpte jeg forøvrig det billigste alpakkaullet jeg da. Loinga avtar ganske fort altså, men prinsen var iallefall temmelig dunete i starten. Alpakka er mykere enn nøstebarn sitt, men jeg tror jeg har gått for nøstebarn uansett jeg altså..Nå vet jeg jo ikke hvor mye nøstebarn loer, vi har bare en jakke i nøstebarnull vi.

(alpakkateppet har forøvrig holdt seg veldig godt det altså. Det er i daglig bruk fortsatt og ser helt fint ut!)

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 07:28   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Velg ull/silkegarnet fra Nøstebarn. Det er enda mykere enn den vanlige merinoen. Litt dyrere, men enda bedre.

Og - ikke gi opp underveis! Det tar tid, men resultatet er så uendelig verdt det. Jeg har 2 tepper som begge er i flittig bruk.

(Og siden du er Missa, trenger jeg vel ikke si det, men velg en nøytral farge dah.. )

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 08:05   #10
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg har også strikket i ull/silke garnet fra Nøstebarn og det er veldig mykt og fint. Snuppa på 4 måneder bruker det som koseklut

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 08:09   #11
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Du vet jeg heier på Nøstebarnteppet. Det holder seg godt, ullvask etter ullvask.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:05   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Ull/silke fra nøstebarn ville jeg gått for. Dere som har strikket mor signes teppe, hvor mange nøster brukte dere?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:07   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg ville ikke gått for alpakka. Det er mykt, men strekker seg lett og jeg kan tenke meg at teppet raskt blir uformelig og ikke lenger så pent.

Jeg ville ha strikket det i Nøstebarngarn, enten merinoull eller ulll/silke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:29   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Nøstebarn sitt ull/silkegarn er bare helt fantastisk, mykt og deilig, varmt og luftig, mer kan en ikke ønske seg. Jeg har strikket flere slike tepper, det tar tid men er verdt det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:44   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Kan Missa, kan jeg. Nå skal jeg jammen prøve meg også.

Er det billigere å handle på nett, eller er det like greit å stikke innom butikken? :novise:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:45   #16
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ull/silke fra nøstebarn ville jeg gått for. Dere som har strikket mor signes teppe, hvor mange nøster brukte dere?

Jeg brukte 2 nøster

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:46   #17
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Er det noen som har oppskriften på Mor Signes teppe? Jeg har klart å rote den bort i et flyttelass, og skal til byen for å kjøpe pinner i dag, men jeg aner jo ikke hvilken størrelse jeg skal ha. Garnet fra nøstebarn har jeg dog liggende her.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:48   #18
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Er det noen som har oppskriften på Mor Signes teppe? Jeg har klart å rote den bort i et flyttelass, og skal til byen for å kjøpe pinner i dag, men jeg aner jo ikke hvilken størrelse jeg skal ha. Garnet fra nøstebarn har jeg dog liggende her.

Pinne nr 6 brukte jeg

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:48   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Man trenger størrelse seks i pinner. Jeg har brukt i underkant av to nøster på et slikt teppe, jeg er lat og gidder ikke strikke mer enn opp til 200 masker, det blir mer enn stort nok for meg.

Scarlett: Garnet koster det samme på butikken som på nettet, så dersom du kjøper på butikken sparer du portoen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 09:52   #20
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Takk. Jeg skulle gjerne hatt oppskriften også. Det er så kjedelig å måtte bestille den på nytt, og vente på postgangen før jeg får begynt å strikke.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no