Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-14, 11:31   #101
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja, eg har vore litt oppgitt over den konsekvente avfeiinga av norsk litteratur. Det er dårleg begrunna og fordomsfullt. Sjølv les eg mykje norsk, eller skandinavisk, og kvaliteten er svært varierande. Frå topp til botn.

Veldig enig i dette også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 11:32   #102
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Jeg har ikke fått med meg noen avfeiing av norsk litteratur, men det kan jo godt hende jeg ikke har lest nøye nok.

Og kan du vennlig hoste opp den tråden igjen? Nå med ebok.no så har jo norske titler plutselig blitt mye mer aktuelle igjen!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 11:47   #103
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke fått med meg noen avfeiing av norsk litteratur, men det kan jo godt hende jeg ikke har lest nøye nok.

Og kan du vennlig hoste opp den tråden igjen? Nå med ebok.no så har jo norske titler plutselig blitt mye mer aktuelle igjen!

http://www.foreldreportalen.no/forum...light=stranger

Eg kan godt legge inn eit innlegg om Benedicte Meyer Kronenberg si bok Hvis noen ser meg nå, eg må bare skrive det først.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 11:50   #104
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Takk! Ja, gjør det!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 11:52   #105
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Og her er diskusjonen som tråden er spin-off frå. http://www.foreldreportalen.no/forum...teratur&page=4

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 12:13   #106
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Den dagen det er hjort med et knips å laste ned norske bøker rett til Kindle, skal jeg lese mer norsk. Lover.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 12:14   #107
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Det er det jo nå! Eller, jeg skal være ærlig, det er to knips. Men ebok.no fungerer kjempefint!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 12:17   #108
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Den dagen det er hjort med et knips å laste ned norske bøker rett til Kindle, skal jeg lese mer norsk. Lover.

Det er det nå. Første gongen må du inn på amazon og finne send to Kindle-epostadressa di og legge inn den. Men etter det, er det gjort på eit knips, via ebok.no.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 13:01   #109
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Jepp, det er det! "Send til Kindle" trykker du på på eBok.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 13:05   #110
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Det er virkelig knips. ebok.no ftw!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 13:11   #111
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Men da så! :knipser:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 13:16   #112
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Og her er diskusjonen som tråden er spin-off frå. http://www.foreldreportalen.no/forum...teratur&page=4

Nokon, er det den tråden du mener viser en enorm nedlatenhet for norsk litteratur? For real? Du kan ikke mene det?

Har du gått rundt og vært fornærmet på samtidslitteraturens vegne i flere år etter en fjasesnobbediskusjon basert på High Fidelity, liksom?

(Når det er sagt, holder jeg fast på hovedpoenget; hvis du bare skal lese verdens hundre beste bøker, er sjansen deprimerende liten for at en av dem er norske. Heldigvis kan vi lese det vi ønsker, det er jo ikke noe pensum.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 13:36   #113
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Min mor - 70 år og periodevis glamourtitter (hun er belest og altså, With all do respect) EEEELSKER boken. Det er en av de bøkene hun mener jeg bare MÅ lese, faktisk. Jeg har vært skeptisk, men kommer til å lese den.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 13:52   #114
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Det Candy sa.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 15:36   #115
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


(Når det er sagt, holder jeg fast på hovedpoenget; hvis du bare skal lese verdens hundre beste bøker, er sjansen deprimerende liten for at en av dem er norske. Heldigvis kan vi lese det vi ønsker, det er jo ikke noe pensum.)

Nja, det er jo ikke som om litteraturpreferanser er helt kulturkontekstuavhengig heller. (Jajaja: "Kvalitet er en subjektiv vurdering." "Nei, det finnes da såvisst objektive kvalitetskriterier!" Osv. Jeg mener likevel kulturkontekst er en relevant innvending mot Candys påstand.)

(Se! Jeg kan diskutere helt med meg selv! )

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 17:26   #116
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Jeg er ikke uenig i at det er relativt, men nå er jo ikke amerikansk eller fransk kultur så fremmed for oss at det ikke går an å relatere seg til f.eks. Vredens druer, en bok som er på de fleste topp 100-lister.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 17:30   #117
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Jeg er enig i at norsk litteratur bør gi nordmenn bedre leseropplevelser enn den «burde» fra et rent statistisk «hvor stor andel bøker over en gitt kvalitetsgrense blir skrevet i en gitt populasjon»-perspektiv pga. kulturell nærhet. Men det er fortsatt en veldig liten populasjon.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 19:09   #118
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nokon, er det den tråden du mener viser en enorm nedlatenhet for norsk litteratur? For real? Du kan ikke mene det?

Har du gått rundt og vært fornærmet på samtidslitteraturens vegne i flere år etter en fjasesnobbediskusjon basert på High Fidelity, liksom?

(Når det er sagt, holder jeg fast på hovedpoenget; hvis du bare skal lese verdens hundre beste bøker, er sjansen deprimerende liten for at en av dem er norske. Heldigvis kan vi lese det vi ønsker, det er jo ikke noe pensum.)

Klart eg har gått og tenkt på dette kvar dag i halvanna år. Eg har faktisk ikkje tenkt på noko anna i det heile tatt den tida.

Nei, seriøst. Det er ikkje bare den tråden. Det var fleire diskusjonar i den perioden kor folk sa omtrent det same. Alltid med eit snev av fjas og eit snev av alvor. Men eg hugser den diskusjonen godt. Eg satt og knota på mobilen og prøvde å ikkje fnise så mykje at eg såg rar ut.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 19:14   #119
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er enig i at norsk litteratur bør gi nordmenn bedre leseropplevelser enn den «burde» fra et rent statistisk «hvor stor andel bøker over en gitt kvalitetsgrense blir skrevet i en gitt populasjon»-perspektiv pga. kulturell nærhet. Men det er fortsatt en veldig liten populasjon.

Det har du heilt rett i. Og det er mykje dårleg som blir gitt ut, altså.

Men eg trur dei norske forlaga undergraver seg sjølv litt, med måten dei marknadsførar eit veldig smalt sjangermessig segment veldig kraftig. Det er breddeunderhaldning, anten i oversett eller norsk versjon, over heile linja. Og så er dei samtidig bekymra for kjøparflykt til amazon. Men dei presenterer knapt bøker for lesarar som er på jakt etter noko meir enn underhaldning. Eg synest for eksempel det er veldig rart at nettbutikkane gir meg tips om Jojo Moyes og Jo Nesbø, når eg aldri har kjøpt ei bok i ein nærliggjande sjanger. Amazon og Kobo gir tips om bøker som samsvarer med lesevanane mine. Og det finst eit veldig stort spekter av god norsk litteratur. Det er ein spennande tendens blant nyare norske forfattarar, som omtrent ikkje blir lesne. Og det er synd at forlaga ser seg så blinde på underhaldningsmaskineriet at dei mister dei lesarane som kan vere interessert i litt smalare litteratur.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 22:26   #120
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ikke sant.

Jeg har ikke lest denne, men som sagt har jeg lest en god porsjon chiclit, og skulle jeg få tid til overs ville jeg skrevet over følgende formel:

Ulykkelig kvinne i bunnløs fortvilelse. Litt usikkert hva det er sånn helt med en gang. Men det viser seg at det er fordi hun har mistet sitt livs kjærlighet/et barn/blitt voldtatt av en eks fordi han var sjalu/meningen med livet/whatever, så lenge det er fryktelig trist og i bunn og grunn eksistensielt.

Så skjer det noe halvmagisk som gjør at i stedet for å slepe videre i det grå, så gjør hun noe helt uventet som å bryte opp totalt eller det er en slags intervention fra det hinsidige, en hemmelig venn eller fortiden/fremtiden/outer space.

Hun følger instruksjonene.

Enter drømmeprins eller åpenbaring eller selvtilgivelse.

Hun tror ikke på drømmeprinsen eller åpenbaringen eller muligheten for å finne fred med en gang, han må kjempe litt eller hun trenger hjelp utenfra til å forstå hvilken gave som er gitt henne.

Hun gir etter og tar i mot det gode liv.

Du har jo disposisjonen klar! Da er det bare å finne tid til å skrive en fem-seks timer hver dag i noen uker, og vips: bestseller! Hvis du dessuten legger til den berømte twisten; hun gir etter, får ikke mannen likevel (gisp!), men finner seg selv og blir lykkelig på et plan hun ikke ante fantes, har du #1 Top Seller.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no