Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-08, 21:22   #21
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns det bør være en viss tilknytning ja. Så er det jo et definisjonsspørsmål hvor stor den tilknytninga skal være

Signerer.

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

En annen ting er mennesker med annen kulturbakgrunn enn oss og som har flyttet til landet vårt. Det var en del diskusjoner om det for noen år siden. Jeg syns det er helt ok, dersom de ønsker det selv og føler det naturlig.

Jeg også synes at tilflyttere må få gå i bunad, men jeg hadde syntes det var pussig om en fra Somalia kom til Trondheim og anskaffet seg samedrakt. Jeg hadde jo syntes at Trondheimsdrakt eller trønderbunad hadde vært det naturlige.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:22   #22
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Det var liksom aldri noen diskusjon rundt dette. I vår familie har vi grønn nordlandsbunad, og "that's it". Synes den er flott selv, oldemor rakk å brodere både min, søstra mi sin og et søskenbarn av meg sin før hun gikk bort. De siste hun lagde. For meg symboliserer bunaden hvor jeg kommer fra. Jeg kunne ikke tenkt meg å gått i bunad bare fordi den var fin eller noe sånt. At andre har andre kriterier blir deres sak. Folk gjør jo som de selv vil.

Det blir også "teit" om alle damene i en familie har grønn nordlandsbunad, og plutselig kommer ei jente og vil ha blå. Bare for å være sær. Sånn sett er jeg nok litt tradisjonell på det feltet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:36   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Det tar jeg ikke så stivt. Altså, jeg hadde ikke giddet å velge meg en bunad fra et sted jeg knapt hadde hørt om. Så fint synes jeg ikke bunad er. Men om en venninne kom og fortalte at hun ville ha lik bunad som meg, til tross for at hun ikke hadde noen tilknytning til Rogaland whatsoever, så hadde jeg syntes det var helt fint.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:37   #24
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Jeg synes alle har rett til (eller bør ha rett til) å bære den bunaden de måtte ønske. Det er vel slik at de fleste ønsker å ha tilknytning til det stedet bunaden representerer - noen kan synes at tilknytningen er sterk gjennom en oldemor eller svigermor, andre føler man trenger i hvert fall en mor eller far fra stedet. Det er en personlig sak hvordan man lager/føler den tilknytningen og hvilke kriterier man bruker. De få som velger en helt vilkårlig bunad uten å ha noen som helst tilknytning til stedet må gjerne gjøre det for min del, men jeg synes det er litt pussig at man skulle ønske det.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:37   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Liven: Eg har den svarte. Synes den er den finaste eg. Og så har eg fått kone belte til og no.

Jeg liker også den svarte, men synes den røde er friskere. Det er selvsagt et helvete med det hvite (og liksom strøkne) forkle, men...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:41   #26
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg liker også den svarte, men synes den røde er friskere. Det er selvsagt et helvete med det hvite (og liksom strøkne) forkle, men...

He he. Her er det berre skjorta som skal vera stiva. Og det tilbyr alltid mamma og/eller mormor seg å gjera *bortskjemt*

Den raude er vel festbunaden er det ikkje ? Og den svarte vinterbunaden ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:44   #27
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

He he. Her er det berre skjorta som skal vera stiva. Og det tilbyr alltid mamma og/eller mormor seg å gjera *bortskjemt*

Den raude er vel festbunaden er det ikkje ? Og den svarte vinterbunaden ?

Jeg er så stor at jeg må nok stryke selv. :gammel:

Den røde er festbunaden, ja.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:48   #28
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Jeg kunne ikke tenkt meg å valgt en bunad fra et område jeg ikke hadde tilknytning til.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:51   #29
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Før var det slik at man måtte ha en viss tilhørlighet til stedet bunaden var fra. Er det slik ennå, eller er det fritt frem for å bære den bunaden man selv vil?

Jeg synes fortsatt man skal ha en viss tilhørighet til stedet. Om det er besteforeldre som kommer derfra eller om man kommer derfra selv eller om det er stedet man bor på nå og i overskuelig fremtid blir det samme, men jeg synes det blir helt feil å kjøpe bunad eller festedrakt for den saks skyld, fra et sted man knapt har besøkt bare fordi den er fin.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:51   #30
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Liven: Blir aldri for gammal til slikt

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:57   #31
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg syns man skal ha bunaden fra stedet man kommer fra, evt der foreldrene kommer fra.

Hvor kommer jeg fra? Har bodd mange steder, men bodde der min mor er fra da jeg ble konfirmert, og da var det naturlig å få den. Mor mi gikk kurs og sydde, jeg hjalp faktisk til å brodere. Har faktisk bodd her vi bor nå lengst nå, men føler ikke at jeg burde skifte (og etter hjelp av tanta mi er det bedre plass til puppene nå... er noe større enn da jeg ble konfirmert)

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.


En annen ting er mennesker med annen kulturbakgrunn enn oss og som har flyttet til landet vårt. Det var en del diskusjoner om det for noen år siden. Jeg syns det er helt ok, dersom de ønsker det selv og føler det naturlig.

Når en føler seg "norske nok" til å ha lyst på bunad så føler de sikkert en tilknytning til et bestemt sted og. Så det synes jeg er bare flott.


Når mine jenter nærmer seg konfirmasjon tenker jeg at de trolig vil ha bunad herfra, men om de vil ha samme som meg eller fra der pappaen er fra så synes jeg det er greit, og tilknyting nok. Min tante i Hallingdal sydde Hallingstakk til eldste da hun var et år, som alle tre har brukt i flere år (stakk er genialt slik, passer i minst 5-6 år). Synes det er "greit" når de er små...


Selv om jeg synes det er mange flotte bunader hadde jeg ikke følt det var iktig å ha en av de. Min er f.eks veldig enkel, men også nokså sjelden (egentlig "drakt")

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:58   #32
Kalima
Aktiv
 
Kalima sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 106
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Jeg syns også at det bør være en viss tilhørighet til stedet, det er helt unaturlig å velge en bare fordi den er fin syns jeg.

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:58   #33
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Jeg synes det skal være en viss tilknytning, men å ha tilknytning til et sted er jo en subjektiv følelsessak. F.eks om ektefelle er derfra, man har arvet bunaden fra en kjær slektning, oldeforeldre var derfra, slekta noen ledd tilbake men man har drevet slektsforskning på dem og føler derfor en egen tilknytning, man har bodd der en del år osv. Derfor har jeg f.eks ingen "problemer" med innvandrere til Norge som ønsker å ta i bruk bunad, for å markere tilhørigheten til sitt nye hjemland.

Det jeg derimot har problemer med, er de som velger de dyreste bunadene fordi det er mest status uten å ha noen tilnytning annen enn lommeboka. På samme måte så irriterer jeg meg grønn over de som tar i bruk plagg eller smykker som det ikke er drakthistorisk bakgrunn for, bare fordi de er dyre. F.eks fjortenåringer med konebelte i sølv. Jeg har jobbet i bunadavdelingen på Husfliden i Oslo og jeg skulle inderlig ønske vi kunne nektet å selge sånt. :bunadgeek:

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:04   #34
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Eg fekk ikkje kone belte før etter at eg var gift, hadde fått unger og hadde fylt 25

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:05   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Tilknyttningen bør være der ja.

Om jeg skulle kjøpt bunad nå, så ville det stått mellom tre typer. Trønderbunaden, fordi jeg er trønder, nordlandsbunaden, fordi morslekta mi er derfra, og vestlandsbunaden, fordi farslekta mi er derfra.

Andre typer ville føltes helt feil, fordi jeg ikke har noe med andre steder å gjøre.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:06   #36
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Jeg signerer Acsa. Det er jo ingen krav, men jeg syns det er best å velge bunad ut fra tilhørighet. Hva som gjør at man føler tilhørighet, må være opp til den enkelte.

Jeg har bittelitt lyst på ny bunad. Dersom jeg skulle få det, tror jeg at jeg kom til å velge bunad fra der etternavnet mitt stammer fra, altså min manns etternavn. Det var hans bestefar som flyttet ut. Noen syns sikkert dette ikke er tilhørighet godt nok, men det er kun opp til meg å vurdere. Man skal føle stolthet/ærbødighet når man bærer bunad, og det tror jeg man lettere gjør når man føler en viss tilhørighet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:08   #37
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Det er vel en grunn til at det heter kone belte? Og det er vel for at man ikke skal bruke det før man er gift?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 23:05   #38
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av Kalima, her.

Jeg syns også at det bør være en viss tilhørighet til stedet, det er helt unaturlig å velge en bare fordi den er fin syns jeg.

Det er jeg enig i. Jeg synes også det er mest "riktig" at det er din egen tilhørighet, ikke mannens eller svigerfamiliens.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 00:17   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

På samme måte så irriterer jeg meg grønn over de som tar i bruk plagg eller smykker som det ikke er drakthistorisk bakgrunn for, bare fordi de er dyre. F.eks fjortenåringer med konebelte i sølv.

Jeg har så lite takt og tone, at jeg til og med kommenterer slikt.

Men det som er verst er den jævla paraplyen. Regncape folkens, regncape!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 00:37   #40
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Hvem har rett til å bære de forskjellige bunadene?

Jeg synes som de fleste andre her at man bør ha en viss tilknytning. Selv ønsker jeg meg beltestakk, så jeg får vel finne meg en telemarking.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bunad, kultur


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no