Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-07, 15:04   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Hvordan ville du da ha lagt opp døgnet?



Jeg er, og har alltid vært, skikkelig B-menneske. Da jeg var liten ble jeg alltid lagt tidlig, men allerede i 3-4 års alder lå jeg likevel våken til ellevetiden. Dette til tross for at jeg ble vekt tidlig hver morgen.


Det er jo nesten håpløst være B-menneske, spesielt hvis hodet virker best på natten. Det er mage som hevder at det bare er å vende dårlige vaner, men i mange år sto jeg opp 06.00 hver dag, det hjalp ikke det grann. Dere som er A-mennesker av natur er jammen heldige!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 15:18   #2
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg tror jeg hadde lagt meg en time eller to etter midnatt, og stått opp i 10-tiden. Det høres deilig ut. Jeg er ALDRI utsovet når vekkerklokken ringer.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 15:21   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg hadde lagt meg mellom halv elleve og elleve og stått opp ca. syv.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 15:33   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Kunne jeg valgt døgnrytme ville jeg lagt meg ca 03-04 og stått opp kl 11.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 15:33   #5
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg er nå inne ien fase hvor jeg absolutt er A-menneske. Legger meg mellom 23 og midnatt, og våkner mellom 6 og 7 en gang. Det er alltid lett å stå opp, også i mørketiden.

Inntil i høst har jeg jobbet natt og dag om hverandre, gjerne dag etter natt, for så og sove få timer tidlig på kvelden. Jeg kan vel kalles tilpasningsdyktig.

Hvis jeg skulle velge noe måtte det bli å sove fra 02 til 06, og at det var nok. Altså; jeg liker å rangle, akkurat like godt som jeg liker å ha morgenen med meg.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 15:34   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kunne jeg valgt døgnrytme ville jeg lagt meg ca 03-04 og stått opp kl 11.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 15:35   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det er et mareritt med unger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 16:12   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg er B-menneske og sover mye bedre fra 2 til 10 enn fra 23 til 7. Mine foreldre har virkelig lyktes med å skape B-mennesker (for det har de faktisk gått inn for); både broder'n og jeg er uforbederlige og har vært det siden barndommen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 16:55   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg er også skikkelig b-menneske, og fungerer best utover ettermiddagen/kvelden.
Hvis jeg kunne valgt ville jeg lagt meg mellom 24-03 og stått opp mellom 09-12.

Jeg har ikke tall på hvor mange kvelder jeg har brukt på klesvask, husarbeid o.l.
Bare fordi jeg ikke "får det til" på dagen...
Den tiden jeg bare hadde 2 barn og var alene med disse, så brukte jeg alltid frihelgene mine på storopprydding på barnerommene o.l. og det gjorde jeg ALLTID på natta

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 16:58   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Den tiden jeg bare hadde 2 barn og var alene med disse, så brukte jeg alltid frihelgene mine på storopprydding på barnerommene o.l. og det gjorde jeg ALLTID på natta

Jeg irriterer meg over at sensorlyset i gangen slås av om natten. Det er veldig vanskelig å se noe når jeg vasker gangen kl 02.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 17:15   #11
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg irriterer meg over at sensorlyset i gangen slås av om natten. Det er veldig vanskelig å se noe når jeg vasker gangen kl 02.



Du får kjøpe deg hodelykt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 17:17   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg er også B-menneske av natur og bruker bare en dag eller to på å snu døgnet fra 23-6.30 til 3-10. Ganske slitsomt når jeg har unger som er morrafugler og dessuten må være klar til å undervise kl 8.10...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 17:32   #13
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg er i den heldige situasjonen at jeg kan velge døgnrytme selv.

Legger meg alt fra 22.00 til 04.00, og står som regel opp mellom 06.00 og 10.00.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 17:41   #14
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Om eg hadde valgt hadde eg lagt meg rundt midnatt og stått opp 11. Eg er så heldig at eg ofte får gjere dette. Da legge eg meg rundt midnatt, står opp sju og levere i bhg og legge meg igjen.

Morgenar er oppskrytt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 17:43   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

LAGT MEG 12 OG STÅTT OPP 08. (OJ..caps lock. jajaja)

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 17:48   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg kunne også tenke meg å legge meg 12 og stå opp 8. Trenger ikke sove masse på formiddagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 19:09   #17
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg er også B-menneske av rang.

Hvis jeg kunne lagt meg kl tre og stått opp tolv, så hadde det passet meg utrolig bra...

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 19:11   #18
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Lagt meg rundt 0300, og stått opp igjen rundt 11.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 19:14   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Jeg skulle gjerne lagt meg i 3-tiden, jeg også, og så sove til jeg våknet, noe som kanskje ville være rundt tolv, i alle fall etter en stund (de første nettene ville jeg antagelig sove til omtrent 2).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 19:38   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne valgt døgnrytme selv

Er ikke sikker på hva som ville passet meg best egentlig.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no