Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? (Gammel tråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-12, 13:25   #41
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

En av de mange fordelene med Kindle er at du slipper å bli konfrontert med det omslaget der på jevnlig basis. Skal det der liksom forestille Alan?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 13:32   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

En av de mange fordelene med Kindle er at du slipper å bli konfrontert med det omslaget der på jevnlig basis. Skal det der liksom forestille Alan?

Presumptivt. Jeg syntes det var morsommere enn versjonen med Sin på:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 13:34   #43
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Eg byrja på Nu, jævlar! av Heidi Linde i går.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 13:37   #44
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har akkurat begynt på denne:


rasket den bare med meg på outland, men den virker lovende.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 13:52   #45
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Leser en bok fra Nord-Norge. (Å stoppe blod av Anni Margrete Henriksen). Litt spesiell, men interessant for en med en drøss nord-norske (og noen læstadianske) gener.




Har akkurat bestilt denne, som jeg gleder meg til: Tirsdagsdamene av Monica Peetz

tante Veronica er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 13:57   #46
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Leste Saras nøkkel av Tatiana de Rosnay i går, virkelig en bra bok.

Har startet på Marions slør av Roy Jacobsen idag, og hittil ser den bra ut!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 14:00   #47
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg leser The Hobbit. Jeg har ikke lest den på engelsk før, og nå passer det godt med en liten oppfrisking.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er aktiv nå  
Gammel 05-01-12, 14:07   #48
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Leste Saras nøkkel av Tatiana de Rosnay i går, virkelig en bra bok.

Har startet på Marions slør av Roy Jacobsen idag, og hittil ser den bra ut!

Begge står på min ønske-lese-liste for 2012

tante Veronica er ikke aktiv  
Gammel 06-01-12, 16:13   #49
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Da er jeg ferdig med Marions slør, og den var igrunn ingenting for meg. Mye unødvendig språk, og jeg liker egentlig masse språk, men lite følelser av god bok.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv  
Gammel 06-01-12, 21:02   #50
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Og nå er jeg igang på Harens år av Arto Paasilinna, pussig bok, kan være ett scoop!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 19:16   #51
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Ble ferdig med den der hundreåringen idag -som forøvrig ikke var såå artig som alle sa. Og jeg irriterte meg grenseløst over alle skrivefeilene!

Nå er jeg akkurat begynt på "Sirile gentlemen søkes" av Karin Brunk Holmqvist.

Husfruen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 19:18   #52
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Har du blitt ferdig? Hva synes du? Jeg synes det er en veldig viktig bok.

Selv leser jeg for tiden Til Israels forsvar? av Norman Finkelstein, det vil si, jeg skumleser den nok litt, siden jeg har fått lyst til å lese Freedom av Jonathan Franzen som omtalt lenger opp her.

Jeg likte den veldig godt. Et viktig tema, så absolutt

Husfruen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:13   #53
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har akkurat begynt på Blackout av Connie Willis.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:31   #54
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Venter fortsatt på boka Tirsdagsdamene av Monica Peetz.
Imellomtiden har jeg lest Bokhandleren I Kabul av Åsne Seierstad (sent men godt).

Og så fant jeg flere bøker av Margaret Skjelbred på biblioteket. Akkurat begynt på Gulldronning, perledronning. Så kommer Andrea D. Tror jeg har funnet en ny yndlingsforfatter

tante Veronica er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:32   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Og så fant jeg flere bøker av Margaret Skjelbred på biblioteket. Akkurat begynt på Gulldronning, perledronning. Så kommer Andrea D. Tror jeg har funnet en ny yndlingsforfatter

Hun er en av få forfattere som jeg har gitt opp etter få sider. Prøvde meg på Gulldronning, perledronning, og syntes det hele var så oppstyltet at jeg nesten kylte boka i veggen. :hardkokt:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:41   #56
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hun er en av få forfattere som jeg har gitt opp etter få sider. Prøvde meg på Gulldronning, perledronning, og syntes det hele var så oppstyltet at jeg nesten kylte boka i veggen. :hardkokt:

Åååå? Jeg liker setningene hennes. For meg er det litt magi med ord
Men er jo greit å like forskjellige ting

tante Veronica er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:53   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg har nettopp begynt på Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant av Jonas Jonasson. Liker!

Den har jeg hørt skal være veldig god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 21:53   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg byrja på Nu, jævlar! av Heidi Linde i går.

Jeg skal begynne på den i kveld, snart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 07-01-12, 22:01   #59
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har akkurat begynt på Blackout av Connie Willis.



Jeg vingler mellom Oliver Twist og Sherlock Holmes-noveller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 08-01-12, 11:27   #60
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Og nå er jeg igang på Harens år av Arto Paasilinna, pussig bok, kan være ett scoop!!

Men viste seg å ikke være noe scoop.. Litt sånn bok at en flyter oppå alt, men det er en veldig kort bok.

Nå er det Sannheten om Sonia av Elizabeth George, har lest nesten alle de andre bøkene hennes (alle før Sannheten om Sonia, og noen etter) og elsket alle sammen. Tykk bok, så den kommer til å ta noen dager!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no