Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 18:44   #21
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Her får heller ingen gå ut så tidlig, og jeg blir også sur om noen ringer på så tidlig.
Vi hadde et par tilfeller her i sommerferien da en venninne av storesøster ringte på 08.15 og vekket "hele huset". Hun hadde gått ut etter at foreldrene var gått på jobb. Da ble jeg irritert.
Men hun kommer også å ringer på etter at ungene er i seng (eller iallefall står klar i pysjen)om kvelden også.
Nei her kommer vi oss sjelden ut før etter 10 (unntatt når det er skole, jobb og barnehage da), og ungene pleier heller ikke å gå på besøk til noen etter barnetv (de er 4 og 7).

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 18:52   #22
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dette bryr meg svært lite. Får vi besøk klokken åtte er det helt greit. Det er sjelden vi er ute klokken åtte om morningen selv, men det er mest fordi vi er late.

Enig. Jeg er vel av den oppfatning at det er supert at barna er oppe og i full vigør tidlig på dagen. Men jeg innser at jeg nok ikke har så mange med meg på det, så jeg lar ikke barna ringe på hos andre så tidlig.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 19:51   #23
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Lørdag får hun gå ut etter kl 10, og søndag etter kl 11.

Jeg er jo stort sett oppe kl 08, men jeg hadde ikke blitt så overbegeistret om noen hadde ringt på døren så tidlig.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:15   #24
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av LilleVims, her.

Nå er ikke lillemor så stor at hun får besøk/går på besøk, men om noen hadde kommet og banket på døra kl 8 om morgenen, ja da hadde jeg blitt grinete.

Spiller ingen rolle om jeg hadde vært våken fra kl 6 heller. Det er altfor tidlig.

Etter 10 er et fint klokkeslett.

Som om jeg skulle skrevet det selv

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:57   #25
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg ville ha eksplodert!!! På fridagene skal man kose seg. De ungene som dukker opp, må lære seg klokka.

Kanskje du trenger å lære deg å kontrollere sinnet ditt

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:07   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Nei, det er ikke greit!

Jeg hadde klikket! (Og sikkert skremt livet av de stakkars barna i morgenkåpe, trollsveis og sinnsvakt oppsyn. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:16   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Hadde det ringt på her kl 8 en helgemorgen, tviler jeg sterkt på at jeg hadde vært ute av senga en gang...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:29   #28
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hadde det ringt på her kl 8 en helgemorgen, tviler jeg sterkt på at jeg hadde vært ute av senga en gang...

Hadde neppe gått bort til callingen for å høre hvem det var engang!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:58   #29
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg ville ha eksplodert!!! På fridagene skal man kose seg. De ungene som dukker opp, må lære seg klokka.

Og ikke bare unger...svigers har prestert å troppe opp her mannsterke før klokken er 10.00 - vi har lært oss at vi må ignorere at det ringer på. Her slipper ingen inn før vi har dusjet og spist frokost!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:02   #30
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Og ikke bare unger...svigers har prestert å troppe opp her mannsterke før klokken er 10.00 - vi har lært oss at vi må ignorere at det ringer på. Her slipper ingen inn før vi har dusjet og spist frokost!

Det hørtes litt sånn Alle elsker Raymond-aktig ut.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:14   #31
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det hørtes litt sånn Alle elsker Raymond-aktig ut.

Ja takk har hørt den før

Men nå vet vi jo....så det er bare å la være å lukke opp!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 23:18   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Jeg digger ene naboen vår...

Han hadde lånt noe av gubben min, og kom for å levere dette tilbake en lørdags morgen kl. 9.00.

Han visste vi hadde barnefri denne helga - så ikke søren om han ville ringe på!
Så naboen la greia til gubben foran inngangsdøra vår og gikk igjen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 00:11   #33
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Besøk kl.08.00 om morran? Nei vet du hva. Kl.10.00 er helt fint. Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt de ungene hjem igjen og ringt til foreldrene og sakt at dere ikke vil ha besøk før kl.10.00 tidligst.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 00:18   #34
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ungene får ikke bevege seg ut engang før etter kl 10 i helgene. En viss sønn er veldig vokal av seg og jeg vet selv hvor irriterende det er med gaulende droltunger når jeg forsøker å sove.

Du er virkelig uheldig sitron; gaulende unger, bjelleokser og fulle folk. Jeg skal virkelig ikke flytte på landet.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:58   #35
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Oda får på ingen måte gå å ringe på hos nokon før kl 10. Helst ikkje før 11 heller. Ville ikkje sette pris på besøk på døra kl 8. Ville nok ikkje blitt sint, men dei som da ringte på ville nok bli sendt på dør og fått beskjed om å kome att seinare. Ville nok trudd at barnet hadde fått lov til å leike ute og av foreldra ikkje visste at det ringe på hos andre eg. Ville ikkje brydd meg meir med det.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 23:48   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Har vi fri er alle i pysjen her klolkka åtte, sannsynligvis klokka ti også. Da har vi det ikke travelt. Ungene får ikke gå til noen før i halv elleve-elleve-tiden, men de kan godt leke utendørs før den tid. Hadde det kommet noen på døra klokka åtte om morgenen hadde jeg bedt dem komme igjen mye seinere og jeg hadde vært klar og tydelige på mye.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 00:13   #37
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Ungene her kom hjem å sa at de hadde fått høre at jeg var så sur og streng, så jeg følte meg nesten som den heksa her. så da er det er godt å vite at dette er ikke greit hos dere eller.

Jeg vet at jeg kan være sur og streng, og det står jeg for.
Etter å hatt dagbarn i huset, ofte fra før klokken syv om morgenen til halv fem, ferdig påkledd og frokost klokken åtte, synes jeg det er deilig å ta det med ro når vi har fri.
Uten fremmede, og det gjelder egentlig både barn og voksne (ja, jeg er sær i tillegg)!

Og mine nabobarn har foreldre som er hjemme og har fri, men de liker å kose seg om morgenen :rasende:
Dessuten får jo barna gjøre det de selv har lyst til ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 02:19   #38
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Vi lærte alltid hjemme at man aldri ringte til noen før 10 eller etter 22, og at det var helt fy å ringe på hos lekekamerater før 10 også. (I tillegg var alle helligdager for familien, vi fikk feks aldri lov å dra hjem til nabobarna første juledag. Utelek var selvsagt greitt.)

Samme her! Akkurat dette lærte jeg hjemmefra og dette viderefører jeg til mine barn!
Ingen ringer meg om morgenen, de kjenner meg godt!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 02:24   #39
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg hadde klikket! (Og sikkert skremt livet av de stakkars barna i morgenkåpe, trollsveis og sinnsvakt oppsyn. )


Hi hi, jeg syns jeg ser deg!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:11   #40
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få besøk eller gå på besøk klokka 8 om morran

En bekjent fortalte at de hadde rappet med seg et "Do not disturb"-dørskilt fra et hotell som de brukte overfor nabobarna. Det hadde traffiklys-symboler som de skjønte. Alle var strengt informert om at det ikke var lov å ringe på hos dem før det var "grønt lys"...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no