Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 22:22   #21
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Hvordan vet du det? Jeg mener, er vi 100% sikkre på at denne vaksinen ikke gir varige skader på våre barn?
De var vel "sikre" nok da de testet ut den vaksinen på sluten av åttitallet også....?

Nå er jo ikke dette den vaksinen som ble testet ut på slutten av 80 tallet. Men jeg har mistet en skolevenninne i HHB og det var grusomt. Hun var i fin form på fredag på disko og død neste morgen. Det er en fryktelig skummel sykdom og utviklingen går veldig fort. Men jeg er kanskje naiv som stoler på forskere og leger

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:25   #22
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har ikke sett noen av disse programmene, men kan du komme med noen eksempler?


http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/dokument2/
De fire siste sakene her.....

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:27   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Jeg har mistet en tante i hjernehinnebetennelse. Dvs; jeg fikk aldri oppleve å ha henne som tante. Og jeg har mistet en barndomskamerat. Sykdommen utvikler seg utrolig raskt, og er veldig skummel. Jeg vaksinerer ikke mot "hva som helst". Jeg er ikke interessert i å la ellers friske barn få influensavaksine feks, eller vaksine mot diare. Men Prevenar tar jeg ikke sjansen på å droppe.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:41   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/dokument2/
De fire siste sakene her.....

OK, så vidt jeg kan se så dreier disse sakene seg om den hjernehinnebetennelsevaksinen som ble testet på norske ungdommer på åttitallet og en vaksine som ble stoppet i 1983.
Det første er jo et forsøk, det er ikke innføringen av prevenar. Prevenar er en helt annen vaksine, for en helt annen type hjernehinnebetennelse.

Jeg syns det er fryktelig skummelt alt som skjedde rundt denne, jeg syns det er flott at det blir tatt tak i og tatt ansvar, men jeg greier allikevel ikke helt å se relevansen til prevenar og andre vaksiner som blir gitt i dag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:45   #25
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/dokument2/
De fire siste sakene her.....

Her er det jo ikke snakk om noen uttesting av vaksiner. Det kritikken går på er at det var for dårlige produksjonsforhold hos folkehelsa, som da produserte sin egen vaksine. De kritiserer jo ikke selve vaksinen (om den hadde vært produsert under godkjente forhold).

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:50   #26
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Kravene til dokumentasjon er enorme, ja vel. Har de ikke alltid vært det? Hvorfor er det da så mange beviselige senskader av vaksiner? Senskader som nesten umulig kan stamme fra noe annet enn vaksinen, men som i mange tilfeller blir ignorert av helsemyndighetene...

Dokumentasjonskravene til legemidler (og herunder vaksiner), hva angår effekt, sikkerhet og kvalitet har blitt strengere på 20 år ja ...

Men det er vel ingen som påstår at vaksiner er uten bivirkninger, (og i sjeldne tilfeller også alvorlige senskader)? Man må veie det mot hverandre.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:30   #27
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, så vidt jeg kan se så dreier disse sakene seg om den hjernehinnebetennelsevaksinen som ble testet på norske ungdommer på åttitallet og en vaksine som ble stoppet i 1983.
Det første er jo et forsøk, det er ikke innføringen av prevenar. Prevenar er en helt annen vaksine, for en helt annen type hjernehinnebetennelse.

Jeg syns det er fryktelig skummelt alt som skjedde rundt denne, jeg syns det er flott at det blir tatt tak i og tatt ansvar, men jeg greier allikevel ikke helt å se relevansen til prevenar og andre vaksiner som blir gitt i dag.

Relevansen blir vel for meg hvertfall, det at vi ikke vet med sikkerhet at vaksinene ikke gir alvorlige bivirkninger la oss si ti år fra nå.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:32   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Relevansen blir vel for meg hvertfall, det at vi ikke vet med sikkerhet at vaksinene ikke gir alvorlige bivirkninger la oss si ti år fra nå.

Prevenar har vært endel av vaksinasjonsprogrammet til USA siden 2000. Det er ingen ny vaksine som prøves ut på norske barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:48   #29
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Ja, jeg ser du sier det, glitterchick, og jeg tror deg også.

Men - kan jeg være sikker på at nytteverdien av vaksinen er større en faren for alvorlige bivirkninger?
Jeg spurte HS, og hun kunne ikke svare meg. God nok grunn for meg til å la være.

Og det er ikke alle vaksiner som er gode nok, selv om de er en del av et utprøvd og teset vaksinetilbud.
http://www.nettavisen.no/innenriks/article767614.ece

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:52   #30
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Og det er ikke alle vaksiner som er gode nok, selv om de er en del av et utprøvd og teset vaksinetilbud.
http://www.nettavisen.no/innenriks/article767614.ece

Den vaksinen du linker til der, er ikke en del av vårt vaksineprogram. Norge vaksinerer ikke rutinemessig mot meningokokker.

Det er ingen av vaksinene som våre barn får som er produsert av Folkehelsa. (Heldigvis får en si)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:55   #31
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Men selv om den ikke er en del av vaksinasjonsprogrammet, så er den tilgjengelig på frivillig basis.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:00   #32
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Men - kan jeg være sikker på at nytteverdien av vaksinen er større en faren for alvorlige bivirkninger?
Jeg spurte HS, og hun kunne ikke svare meg. God nok grunn for meg til å la være.

Nei, du vil ikke kunne si om nytteverdien er større en faren for bivirkninger for akkurat ditt barn (såfremt det ikke er påvist grunner for at ditt barn ikke skal ta en bestemt vaksine). Men når en vaksine skal godkjennes og benyttes må det være bevist hvor mye den beskytter og hvor stor sannsynligheten er for kjente bivirkninger.

At en vaksine innlemmes i vaksinasjonsprogrammet innebærer at folkehelsa mener det totalt sett dermed er færre tilfeller av barn som vil bli skadet av vaksinen, enn det ville vært barn som hadde blitt skadet/dødd av sykdommen det vaksineres mot. Om akkurat ditt barn kan komme i én av disse kategoriene er det jo umulig å si noe om.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:02   #33
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Men selv om den ikke er en del av vaksinasjonsprogrammet, så er den tilgjengelig på frivillig basis.

Nei, ikke meg bekjent. Den er ikke godkjent i Norge og har ikke markedsføringstillatelse.
(Og den ble kun sendt til Frankrike fordi man vurderte at en ikke-godkjent vaksine er bedre enn ingenting når man har en epidemi)

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:05   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Jeg fikk også en litt vond følelse av å se dette programmet, men her må man veie for og i mot.

Ser man litt ekstra kynisk på det, kan det jo tenkes at akkurat vaksiner mot hjernehinnebetennelse IKKE blir tatt lett på av Folkehelsa i dag, nettopp pga. problemene som kom i kjølvannet av vaksineforsøket på 80-tallet.

Litt som at det ikke var noe sted det var tryggere å kjøpe ferske kjøttvarer på enn nettopp Meny rett etter hygieneskandalene deres.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:13   #35
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Det vil alltid være en viss fare for bivirkninger og alvorlige komplikasjoner i forbindelse med en vaksine. Det kan man aldri forutse, for vi mennesker reagerer forskjellig.

Men det som er sikkert er at de sykdommene vi vaksineren mot kan gi alvorlige bivirkninger og i noen tilfeller føre til at vi dør. Enten av sykdommen selv eller av ettersykdommer.
Vaksiner er ikke noe vi blir tilbudt våre barn som et ledd i et forskningsporsjekt.

De vaksiner som er mot sykdommer som kroppen i de fleste tilfelelr klarer å bekjempe selv uten problemer blir kun gitt på frivillig basis og er noe vi må betale for selv.
De vaskinene som derimot er i vaskinasjonsprogrammet er gratis fordi myndighetene ønsker at flest mulig skal ta vaksinen, selv om dette også er frivillig.
Men myndighetene anser dette så viktig at de tilbyr oss disse vaksinene gratis og dermed gir et tilbud til alle.

Man kan aldri vite om barent ha behov for vaksinen, i den grad at man vet aldr om barnet noen gang vil komme i kontakt med smitten.
Men det slik at har man allerede kommet i kontakt med smitten er det for sent å vaksinere.

Jeg er ganske så sikker på at det hvert år er foreldre som dypt og inderlig angrer på at de ike vaksinerte sitt barn når de opplever de alvorlige konsekvensene noen sykdomer kan gi. Uten at jeg har noen konkrete tall å forholde meg til.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 07:54   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Hva om det viser seg at disse vaksinene for hjernehinnebetennelse som koster 1800 til

Hvis du må betale for hjernehinnebetennelsesvaksinen ville ikke jeg ha tatt den. Denne vaksinene er ikke noe særlig virkningsfull for de over to år, for de som trenger den er den så vidt jeg vet gratis.

Hvor gammelt er barnet ditt?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:16   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis du må betale for hjernehinnebetennelsesvaksinen ville ikke jeg ha tatt den. Denne vaksinene er ikke noe særlig virkningsfull for de over to år, for de som trenger den er den så vidt jeg vet gratis.

Prevenar er bare gratis for barn som er født etter 1. januar 2006, selv om den er anbefalt barn under 2 år. Barn under 1 år skal ha 3 doser a 600,- , mellom 1 og 2 år skal ha to doser, og over 2 år skal ha 1 dose.

Barn over 2 år som er anbefalt vaksinen har som regel medisinske grunner til det.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 23-10-06 kl 09:42. Årsak: rettet fra juli til januar
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:32   #38
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis du må betale for hjernehinnebetennelsesvaksinen ville ikke jeg ha tatt den. Denne vaksinene er ikke noe særlig virkningsfull for de over to år, for de som trenger den er den så vidt jeg vet gratis.

Hvor gammelt er barnet ditt?

Gutten min blir 1 år nå den 2 november.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 09:00   #39
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Gutten min blir 1 år nå den 2 november.

OK, da er den gratis for ham. (siden han er født etter 1.juli 2006). Personlig synes jeg det er flott med vaksiner, men vaksinasjonsprogramet er frivillig så du får gjøre deg opp din egen mening.

Jeg synes bare det er så mye forvirring rundt vaksiner. Vaksiner er å sammenligne med medisin. All medisin har bivirkninger. Også vaksiner. De "lette" bivirkningene ved vaksiner er det mange som får. De alvorlige bivirkningene er sjeldne. Men all medisin er et sjangsespill, men risikon er veldig, veldig, veldig liten.

Jeg har brukt medisin siden jeg var 16 og kjører egentlig i meg "hva som helst". Bivirkningene er det og jeg har fått min del av dem også, men etter min mening er det er verd det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 09:18   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. vaksiner, i grunnen ganske bekymret

Det er fra 1. januar 2006. Poden min som er født 11. får gratis, men det er bare såvidt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no