Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lenge leve usunnhet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 21:50   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Lenge leve usunnhet

He he, iallefall for i kveld. For nå skal det langes pizza her

Pizza er jo bare knallgodt!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:52   #2
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Kos dere! *misunnerlig*

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:52   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Mmm pizza ...
Jeg tåler hvete svært dårlig, så jeg lager pizza av spelt eller soya de få gangene jeg lager pizza. Men jeg savner å sette tennene i en skikkelig hvetepizza av og til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:54   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Åhhh! Heldiggris, jeg vil også ha pizza!

Nå ble jeg sulten!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:58   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Vi har kjøpt pizzabunner fra Hjem Isbilen. Tror gubben og jeg skal "pynte" en sånn en snart

Bon apetit

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:00   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Ja, pizza med jalapenos på. Tennene mine løper i vann, men jeg har spist kvelds allerede. Der er jeg streng med meg selv.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:03   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Pizza trenger ikke være så usunt. Kommer an på hva man har oppå...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:07   #8
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ja, pizza med jalapenos på. Tennene mine løper i vann, men jeg har spist kvelds allerede. Der er jeg streng med meg selv.

Jeg skal pepre den med grønne jalapenos. Elsker "jalliser"

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:29   #9
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Nå skal deigen bakes ut! Et steg nærmere!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:45   #10
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Da stod pizzaen i ovnen! NAMME

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:16   #11
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Nå koser jeg meg med hjemmelaget margarita pizza med jalapenos

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:18   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mmm pizza ...
Jeg tåler hvete svært dårlig, så jeg lager pizza av spelt eller soya de få gangene jeg lager pizza. Men jeg savner å sette tennene i en skikkelig hvetepizza av og til.

Har du forsøkt å lage pizzabunn av glutenfritt mel?

Ei venninne av meg har også problemer med hvete, og hun bruker derfor glutenfritt i pizza etc.
Den pizzabunnen hun lager... Den er god, den!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 23:31   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Nå ble jeg sulten!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:43   #14
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Jeg har heller ikke noe godt av hvetemel, og mitt siste eksperiment gikk ut paa aa legge pizza-ingrediensene paa indiske flatbroed. Saakalte puppodums. Det ble kjempebra. Pizzaen ble fast og fin og god aa tygge i. Blir nok ikke lenge til neste gang.

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 13:40   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Vi lager ganske sunn pizza, faktisk fordi jeg syns det er er bedre. :Prektig:

Halvgrov bunn (av Kornbrødmiks), hjemmelaget tomatsaus, tomater i tynne skiver, sopp, karbonadedeig eller skinke, ananas og så ost. Osten er gjerne ikke verdens sunneste, men SÅ ille er det nå ikke. Og når resten av pizzaen blir så smakfull som denne blir, så trenger man ikke lasse den ned med ost heller.

Jeg laget denne til mine meeeeget kresne tantebarn på lørdag (13 og 15), og tross et lite utbrudd av "ER DETTE LØK?? DET SER UT SOM LØK! JEG LIKER IKKE LØK!!" så gikk det ned på høykant!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 13:43   #16
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

I dag skal jeg spise Isets blanding!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 15:05   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

I dag skal jeg spise Isets blanding!

Isets blanding? Iset-pizzaen?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:55   #18
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Isets blanding? Iset-pizzaen?

Nei, paprika og fetaost - blandingen!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 17:58   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Nei, paprika og fetaost - blandingen!

Takk! Der ble jeg minnet på den i tide! *notere på handleliste AsiaMat*

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 01:18   #20
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lenge leve usunnhet

Da jeg en gang i attenhundre og sprengkaldt gikk på videregående, så tok jeg grunnkruset i helse og sosial.
Da hadde vi noe som så fint het Bolig og miljø som også hadde med ernæring.

Da skulle vi lage slanke mat og fetende mat, og pizzaen vi lagde på slankegruppa var faktisk sunn. (i allefall utfra dataprogrammet vi "matet" data inn i)
Men i lengden ville nok ikke en slik pizza være slankende, men den var i allefall ikke fetende. Gikk med et nødskrik under grensa for hva som var slankende.

Byttet ut halvparten i allefall av hvetemelet med sammalt hvete (tror jeg det var, noe grovt i allefall) Hva vi hadde som fyll husker jeg ike helt, men det var i allefall karbondedeig, løk og "hjemmelaget" suas.
Men mener å huske at vi skeiet ut på osten.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no