Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tenåringssjokket - overvåkning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-18, 14:31   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Jeg er svært skeptisk til alt som ligner på overvåkning, og at det er "praktisk" fremstår for meg som temmelig bevisstløst til noe som er så etisk problematisk.

Hva som er høna og egget av kontrollbehov, uro og engstelse er nesten umulig å si. Man får kanskje økt kontrollbehov av uro og engstelse, samtidig kontrollbehovet kan gi mer uro og engstelse fordi man vil kontrollere mer og mer, etterhvert som det kanskje er en flik man ikke vet noe om.

Jeg synes virkelig denne tråden har vært overraskende, både når det gjelder respekt for privatlivets fred hos sine nærmeste, at man setter det praktiske foran det etiske langt utover hva jeg mener er akseptabelt og at man argumenterer med stråmenn av alle slag; at dersom man ikke vil overvåke tenåringene sine så mener man det er greit at de DØR I FYLLA eller noe sånt.

Å snakke sammen når man er på reise kan kanskje for noen assosieres som kontrollbehov ut fra en relasjon der samtalene brukes som nettopp kontroll: hvor er du, hva gjør du, hva skal du...? dette er spørsmål som med feil innstilling og galt tonefall kan bli totalt DDR, mens feks min mann og meg ringer hverandre gjerne når jeg er på reise. I perioder reiser jeg 2-3 dager i uken og da er det koselig å snakkes litt. Synes vi. Han sjekker ikke mailen min, leser meldingene mine, tracker meg eller har meg på noe snapkart, han får ta meg på ordet om at jeg har vært der eller der med den eller den.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no