Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du hus eller leil. i utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 17:09   #1
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Spørsmål

Har du hus eller leil. i utlandet?

Event.kor kunne du tenkt deg å ha kjøpt?
Er det en "umulig"drøm...?
Var nett innom finn.no og der fant eg leil.i Budapest til under 500 000..DRØMME..Men en må vel ut med div anna utgifter og når en har bolig i utlandet...

Drømmer ALLER MEST om ein liten cottage på bygda i sør England.

Eller i en by i øst europa...

  Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:45   #2
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du hus eller leil.i utlandet?

[quote=tiril;509061]utlandet...

Drømmer ALLER MEST om ein liten cottage på bygda i sør England.

quote]
.DEt er vår store drøm og! Eller, ikke på bygda i sør, nødvendigvis. Gjerne en leilighet i/ved York :drømme:. Foreløpig en helt umulig drøm med b oligprisene som de er i England og boliglån her, men en dag, kanskje...

Mamma og pappa har nylig kjøpt leilighet i Spania, som skal stå ferdig om ett år. Den er jo forsåvidt ikke vår, men vi kan jo bruke den, så det er et godt altenativ for nå

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:48   #3
Alioli
Fullverdig medlem
 
Alioli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Toten-området
Innlegg: 86
Alioli er litt kul
Standard

Sv: Har du hus eller leil.i utlandet?

Fatter'n eier et større område i Spania, så det blir en tur dit i ny og ne.. selv kunne jeg tenkt meg et hus i Tampa Bay, Florida.. eller i New Zealand *drømme*

__________________
Hurra for meg!!
Alioli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:48   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hus eller leil.i utlandet?

Foreldrene mine har hus i Spania. Det er deilig for meg, som ikke behøver å tenke på utgiftene, men alltid har tilgang til gratis feriebolig.

Jeg har en mistanke om at utgiftene er store. For det første er det selvfølgelig prisen. Så er det strømregningen (airconditioning...). Fellesutgifter til diverse, bassengvedlikehold, gartner, gatefeier... Pluss at jeg tror man mister noe av rentefradraget her hjemme. Hvis det man kjøper utenlands er verdt like mye som det man eier her (eksempelvis), mister man halvparten av rentefradraget på den gjelden man har, uansett hvor pantet er.

Jeg har diskutert litt med søsteren min i det siste hva vi gjør når vi arver. Jeg er i tvil. For vet jeg nok om det spanske boligmarkedet til å gjøre en investering av den størrelsen der? Jeg tror ikke det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 17:55   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hus eller leil.i utlandet?

Når jeg vinner i Lotto skal jeg kjøpe leilighet i Zürich. Det er en flott by og der vil jeg gjerne tilbringe noen måneder på vinteren når jeg blir eldre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 18:29   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Svigers har et relativt stort hus i Tyrkia. Det kommer vi nok til å bruke hyppig i årene fremover

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 18:38   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg kunne tenke meg en bolig i Frankrike. Ikke leilighet, heller et chateu. Da ville jeg dyrket druer og ligget ved svømmebassenget i hagen dagen lang. Det blir det nok ikke noe av.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:01   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

De vi reiste med til Kreta nå snakket med en Kreter om dette her.
Han mente det ville være mye lurere å leie leilighet. Ikke Time Share.
Man kan evt. gå flere sammen og fordele leien seg imellom. Evt. leie ut i perioder hvor man ikke selv skal dit selv.

:drømme:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:04   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Har en drøm om leilighet i Kroatia. Har ikke råd akkurat nå, men har en vag plan om å sjekke ut mulighetene sammen med et vennepar om noen år.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:12   #10
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg kunne tenkt meg et hus i Santa Cruz, California. En type bungalow med en litt bohemaktig og koselig stil. Noe ala dette;


http://www.how2vacation.com/details.aspx?list_id=13952

:drømme:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:48   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg drømmer om feriehus på en eller annen liten gresk øy. Jeg skulle sittet i døråpningen og drukket rødvin, og begynt på min første bok

  Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:57   #12
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Mathias ....: York skal vere veldig fint! Absolutt en plass eg kunne vurdert også! Synes det er så herlig på engelske bygda. Men det er jo denne ku galskapen i sør england då....skrekk og gru...

Nevnte for mannen her at det hadde vore kjekt å kjøpt noko i utlandet,nevnte denne leil.i ungaren for under 500 000. Då sa han ja men vi har ikkje råd til det, men kanskje ei hytte i Norge?
Yeah right for det er jo billig

Chateu,kva er det?

Leige ja,foreldrene til ei vennindene av meg kjørte rundt i (spania)på ferie,og i ei fjellbygd stoppa dei på en lokal pub. Der møtte dei en kunstner som skulle reise heim att til Frankrike, og før dei visste ordet av det så var dei leige takara av ei leil.i eit sånt lite komplex med iskaldt fjellvatn i bassenget. Hehe no har dei leigd i fleire år og er stor fornøyde. Trur dei vurdere å kjøpe den etterkvart.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 19:58   #13
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg kunne tenkt meg et hus i Santa Cruz, California. En type bungalow med en litt bohemaktig og koselig stil. Noe ala dette;


http://www.how2vacation.com/details.aspx?list_id=13952

:drømme:

Ser veldig lekkert ut!!!!!!

  Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:01   #14
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Ser veldig lekkert ut!!!!!!





Tviler på at jeg noengang kommer til å eie et, men vi lurer på å leie et sånt strandhus i 14-21 dager neste vår. Det er fantastisk flott i Santa Cruz og omegn. For ikke å snakke om i hele California.


Chateu er forresten slott på fransk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:13   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Chateu,kva er det?

Min skrivefeil. Château skrives det, tror jeg. Altså et lite slott. Noe slikt, bare litt koseligere:

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:18   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg kunne tenke meg en leilighet i Barcelona eller Nice, eller et lite, sjarmerende hus i Toscana. :drømme:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:31   #17
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Jeg vil, jeg vil, jeg vil.

Jeg satt og så på leiligheter i Algerie i dag... :drømme:

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.

Sist redigert av Nabbe : 17-08-07 kl 21:32. Årsak: Feil link, fant ikke den rette.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:39   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Hadde jeg vært steinrik hadde jeg hatt hus og leiligheter over hele verden!
Mange flotte land, mange jeg ikke har vært i ...you name it!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:40   #19
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Min skrivefeil. Château skrives det, tror jeg. Altså et lite slott. Noe slikt, bare litt koseligere:

wow!!!!!!ja det hadde gjort seg! drømme....

  Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:44   #20
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hus eller leil. i utlandet?

Eg kunne ha tenkt meg eit tradisjonelt murhus på Jylland . Det er i passe avstand, og eg elskar den rolige og avslappa stemninga i Danmark.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no