Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-07, 19:50   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Jeg gleder meg sånn til neste bok at jeg nesten begynner å grine når jeg tenker på hvor lenge det er til...

Filmene er ok, men bøkene er noe for seg selv...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:01   #22
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tja, det kan godt hende jeg leser bøkene etterhvert. Men jeg vil lese dem på engelsk, da jeg er generelt skeptisk til norske oversettelser av slike verk (ser filmene med ingen, evt. engelske subtitles). Å evt. lese disse mursteinene på engelsk tar ihvertfall for meg en del mer tid enn norsk, og den tiden har jeg ikke per idag.

Ja du må absolutt lese dem på engelsk! Men de er utrolig lett leste altså, er jo skrevet for barn, de er unnagjort på null komma niks.
Just lest 5. og 6. boka igjen jeg, for de ble lest i ammetåka, og nå har jeg ikke hatt anledning til å lese mer enn litt på senga hver kveld, og det tok ikke mer enn et par uker vel.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:01   #23
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Skal jeg lese bøkene, kommer jeg nok ikke til å lese de som hører til filmene jeg allerede har sett. Ihvertfall ikke i denne omgang.
Men..bør jeg kanskje lese OoTP før filmen kommer i juni?
Er boka bra?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:02   #24
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter

Det er den beste boka! (imho)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:11   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Skal jeg lese bøkene, kommer jeg nok ikke til å lese de som hører til filmene jeg allerede har sett. Ihvertfall ikke i denne omgang.
Men..bør jeg kanskje lese OoTP før filmen kommer i juni?
Er boka bra?

Boka er veldig bra ja, veldig dyster. Jeg liker best den sjette til nå. Men jeg ville nok faktisk begynt på bok nr 1, selv om du har filmene friskt i minne altså, for du har nok gått glipp av en god del handling ved å kun se filmene, spesielt nr. 4. Jeg begynte på bøkene rett etter å ha sett den tredje filmen, og jeg er sjeleglad for at jeg valgte å begynne på bok nr. 1, for jeg ble overrasket over hvor mye som ikke var med i filmene.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:17   #26
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Boka er veldig bra ja, veldig dyster. Jeg liker best den sjette til nå. Men jeg ville nok faktisk begynt på bok nr 1, selv om du har filmene friskt i minne altså, for du har nok gått glipp av en god del handling ved å kun se filmene, spesielt nr. 4. Jeg begynte på bøkene rett etter å ha sett den tredje filmen, og jeg er sjeleglad for at jeg valgte å begynne på bok nr. 1, for jeg ble overrasket over hvor mye som ikke var med i filmene.

Jamen kjære vene - bøkene er jo ENORME, jeg hadde måttet ta ut et par ukers ferie for å komme gjennom dem alle før neste film!
Nå har jeg ihverfall bestilt OoTP, det er nå en begynnelse.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:20   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Ånei du, du blir så hekta at du leser dem ut på en to tre, iallefall de første som jo er så tynne. De tre første er jo ikke tykke i det hele tatt? Jeg er IKKE noen lesehest, men jeg leste ut alle bøkene på ei uke, og da leste jeg hovedsakelig på senga.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:20   #28
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Burde jeg forresten ha fått med meg hva horcrux er, etter å ha sett de første fire filmene? Har sett dette ordet i noen sammenhenger nå, men ikke skjønt hva det er snakk om.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:21   #29
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Tja, det kan godt hende jeg leser bøkene etterhvert. Men jeg vil lese dem på engelsk, da jeg er generelt skeptisk til norske oversettelser av slike verk (ser filmene med ingen, evt. engelske subtitles). Å evt. lese disse mursteinene på engelsk tar ihvertfall for meg en del mer tid enn norsk, og den tiden har jeg ikke per idag.

Du bør ikke la deg avskrekke av at bøkene er på engelsk. Nå har vi kanskje ulik språkforståelse og trening, men for meg er det gjerne lettere å lese enkelte engelske bøker enn å se filmen uten tekst. Husk at Harry Potter er barnebøker, om enn underholdende for voksne. De har et enkelt språk, og om du ikke skjønner hvert eneste ord så forstår du nok meningen i de aller fleste setningene og avsnittene.

Lykke til, det er deilig å drømme seg bort i Harry Potter universet. Med bøker varer kosen ekstra lenge da.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:22   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Burde jeg forresten ha fått med meg hva horcrux er, etter å ha sett de første fire filmene? Har sett dette ordet i noen sammenhenger nå, men ikke skjønt hva det er snakk om.

Er ikke det de gjenstandene Voldemort har en bit av "sjela" si i? Altså, om man ødelegger et Horcrux så ødelegger man en del av Voldemort, og om alle Horcruxene blir ødelagt så dør han? Jeg er ikke sikker, for det heter nok noe annet i de norske bøkene, som er de jeg har lest.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:33   #31
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Burde jeg forresten ha fått med meg hva horcrux er, etter å ha sett de første fire filmene? Har sett dette ordet i noen sammenhenger nå, men ikke skjønt hva det er snakk om.

Fra wikipedia;
In the Harry Potter universe, a Horcrux is a magical object created through the use of the Dark Arts. It is defined as a "receptacle in which a Dark wizard has hidden a fragment of his soul for the purposes of attaining immortality."[1] With part of a wizard's soul thus stored, the wizard becomes immortal while the Horcrux remains active, hidden away in a safe location. If the wizard's body is later destroyed, the remaining part of the soul remains preserved within the Horcrux.[2] However, the destruction of the Horcrux creator's body leaves the wizard in a state of half-life, "lesser than the meanest ghost."[3]. Lord Voldemort was left in this state when his attempted use of a Killing Curse on Harry Potter backfired upon himself.[4]
A Horcrux can be made from any normal object: Lord Voldemort used a diary, a ring, and other objects as Horcruxes. Horcruxes may be concealed for security, but if discovered are vulnerable to destruction, as is seen with Tom Riddle's diary and Marvolo Gaunt's ring.[5] Destruction of the Horcrux destroys the fragment of soul contained within it, ending the protection it provides, and rendering the creator mortal, assuming s/he has no remaining Horcruxes. A human must have at least one piece of his soul intact on Earth in order to continue living, so if all of the Horcruxes of a person had been destroyed, then there would be no way for them to return after being killed, because killing them would remove the last piece of their soul remaining, that inside their body, from mortal existence.[6]
Even though Albus Dumbledore confirmed that others have created a Horcrux before, Lord Voldemort is the only wizard explicitly mentioned as having created a Horcrux, and he is the only wizard known to have created more than one, thus going "further than anybody along the path that leads to immortality."[7]

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:34   #32
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er ikke det de gjenstandene Voldemort har en bit av "sjela" si i? Altså, om man ødelegger et Horcrux så ødelegger man en del av Voldemort, og om alle Horcruxene blir ødelagt så dør han? Jeg er ikke sikker, for det heter nok noe annet i de norske bøkene, som er de jeg har lest.

Ja, jeg har forsåvidt forstått at det var noe i den gata. Men etter å ha lest en del HP-diskusjoner som sagt, så fikk jeg følelsen av å ha gått glipp av veldig mye - kanskje ikke store, viktige ting, men detaljer som er med på å skape et mer fullstendig bilde. Lettpåvirket som jeg er, har jeg nå bestilt alle bøkene - så får vi se i hvilken ende jeg starter.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:36   #33
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Harry Potter

Takk lil'c, nå ble jeg mye klokere!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:39   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Apropos barnebøker, det er vel kun de 3-4 første som egentlig kan klassifiseres som barnebøker? Bøkene blir jo tyngre, tykkere og mer dystre etterhvert som Harry blir eldre, og jeg ville IALLFALL ikke latt et barn lese eller se OoTP eller HBP.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 20:50   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Apropos barnebøker, det er vel kun de 3-4 første som egentlig kan klassifiseres som barnebøker? Bøkene blir jo tyngre, tykkere og mer dystre etterhvert som Harry blir eldre, og jeg ville IALLFALL ikke latt et barn lese eller se OoTP eller HBP.

Enig i det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 22:13   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Burde jeg forresten ha fått med meg hva horcrux er, etter å ha sett de første fire filmene? Har sett dette ordet i noen sammenhenger nå, men ikke skjønt hva det er snakk om.


Nei. Det er nesten en spoiler å fortelle deg det.
Men det har de jo allerede gjort.

Altså, for å oppklare mitt forrige innlegg: Klart man går glipp av noe; men det er lett for oss som HAR lest bøkene å si. Man føler nok neppe at det er noe som mangler om man ikke har lest dem, for filmene er laget veldig bra.
I Goblet of Fire er det mye som er utelatt. Selvsagt måtte det bli sånn. Boken er tjukkere en 2 mursteiner, og det er få som gidder å se "To be continued ..." på kino.
Jeg synes likevel at de har gjort en bra jobb. Filmen fungerer bra, det de har utelatt kan utelates, men jeg er jo selvsagt usikker på hvordan det vil påvirke de neste filmene.

:dagens tanker:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:08   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Er det sånn at man går glipp av mye ved kun å se filmene? At man kan risikere å ikke se helheten når serien etterhvert avsluttes?

Rowling er visst såpass med når filmene lages at hun passer på at de ikke fjerner eller endrer ting (historieelementer og til dels også replikker) som faktisk vil bli nødvendige senere i historien. Så sånn sett skal det gå an å bare se filmene. Det er klart at både selve historien og bakgrunnshistorien blir forenklet og til dels endret i filmene (slik må det jo være), så du vil gå glipp av mye av det som er i bøkene, naturligvis. Men det skal altså være tilstrekkelig informasjon i de tidligere filmene til at man kan se de senere filmene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:10   #38
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Og en annen ting er at dersom du leser diskusjoner om Harry Potter, så vil de handle om alle bøkene som er kommet, og dermed vil du få spoilet handlingen i filmene du ikke har sett enda, ettersom filmen alltid kommer en god stund etter boken. Det kommer til å bli temmelig vanskelig for deg å unngå spoilere for OoTP og ikke minst HBP hvis du vil lese online-diskusjoner (det er hovedgrunnen til at vi kjøper bøkene den dagen de kommer og nileser for å bli ferdig i løpet av så få dager som mulig).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:14   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og en annen ting er at dersom du leser diskusjoner om Harry Potter, så vil de handle om alle bøkene som er kommet, og dermed vil du få spoilet handlingen i filmene du ikke har sett enda, ettersom filmen alltid kommer en god stund etter boken. Det kommer til å bli temmelig vanskelig for deg å unngå spoilere for OoTP og ikke minst HBP hvis du vil lese online-diskusjoner (det er hovedgrunnen til at vi kjøper bøkene den dagen de kommer og nileser for å bli ferdig i løpet av så få dager som mulig).

Hehe det er derfor jeg har valgt å lese den neste boka på engelsk. Jeg har alle de andre på norsk, og GUD for et rent helvete det var å prøve å unngå at noen røpte handlingen i HBP for meg de SEKS MÅNEDENE det tok før den norske kom ut!!!
Allikevel greide ei venninne å røpe skikkelig saftige elementer for meg før jeg fikk lest den, som et visst dødsfall og et par ting til.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 10:16   #40
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harry Potter

HBP?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no