Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor skal vi reise?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-07, 09:42   #1
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Hvor skal vi reise?

Jeg og mannen min tenkte å ta med bittelillebror på en liten storbyferie/tur i begynnelsen av desember. Vi vil bare kose oss, shoppe julegaver og kanskje se litt serverdigheter. Hvor drar vi som det er ok å ta med en liten baby på 5-6 mnd? Vi har tenkt på Tallin eller Praha. Jeg kunne kanskje tenkt meg Paris men det er ikke mannen min så gira på. Noen som forslag?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 09:48   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

henger meg på.. vi vurderer bryllupsreise i november, da vil han være 4-5 måneder.

ulempen er at jeg må ha nytt pass siden jeg bytter etternavn, småen må og ha pass.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 09:55   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Hva med Roma? Vi var der i januar, og det var et deilig vær. Det er en enkel by å manøvrere seg rundt i, det er mye å se på og det er barnevennlige innbyggere. Det hørtes skrekkelig deilig ut med en storbytur i desember.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 09:55   #4
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Her fikk bittelillebror pass da han var 6 uker. Ikke akkurat lett å få tatt bilde, men det gikk da tilslutt.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 09:56   #5
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva med Roma? Vi var der i januar, og det var et deilig vær. Det er en enkel by å manøvrere seg rundt i, det er mye å se på og det er barnevennlige innbyggere. Det hørtes skrekkelig deilig ut med en storbytur i desember.

Roma høres veldig bra ut. Er det ikke veldig dyrt der?

Vi trenger å være litt kjærester. Minsten kommer vi ikke uten når han er så liten, men de andre to guttene skal være hos bestemor og kose seg. Å, som jeg gleder meg

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:00   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Vet ikke hvordan Cannes er på den tiden dere skal reise, men vi var der i mai i fjor
Helt nydelig og sjarmerende by med rikt shoppingutvalg i alle prisklasser
Koselig strandpromenade med mange koselige spisesteder
Litt sånn småby stemning, men det er en forholdsvis grei størrelse på byen

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:04   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Roma høres veldig bra ut. Er det ikke veldig dyrt der?

Jeg tror ikke det blir dyrere enn hva du gjør det til. Altså, jeg mener at hvis du bor på kjempedyrt hotell og kun går på gourmetrestaurant så blir det jo dyrt. Men det er slettes ikke nødvendig. Vi spiste utrolig god mat på rimelige restauranter. Vi var egentlig mest opptatt av å sitte på uterestauranter i januar vi da. Om det er dyrt å shoppe der aner jeg ikke. Jeg ville tippe at det er som storbyer flest i sør-Europa.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:05   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Roma høres ut som et ypperlig forslag. Og shoppingen der er molto bene.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:15   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Jeg synes København er en fin by for shopping og kultur. Men kanskje litt kald på den årstiden.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

henger meg på.. vi vurderer bryllupsreise i november, da vil han være 4-5 måneder.

ulempen er at jeg må ha nytt pass siden jeg bytter etternavn, småen må og ha pass.

Du trenger ikke nytt pass selv om du skifter etternavn, du får et stempel, og de skriver inn det nye navnet for hånd.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:20   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg synes København er en fin by for shopping og kultur. Men kanskje litt kald på den årstiden.
Du trenger ikke nytt pass selv om du skifter etternavn, du får et stempel, og de skriver inn det nye navnet for hånd.

trodde ikke det var lov i de nye passene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:25   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

henger meg på.. vi vurderer bryllupsreise i november, da vil han være 4-5 måneder.

ulempen er at jeg må ha nytt pass siden jeg bytter etternavn, småen må og ha pass.

Ikke noe stort problem, har du ikke fått nytt pass så reiser du på det gamle. Du må bare huske å bestille billetter i det nye navnet. Pass til barn er ikke et stort problem. Herremannen reiste første gangen når han var 6 uker og vi hadde ordnet pass før det.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva med Roma? Vi var der i januar, og det var et deilig vær. Det er en enkel by å manøvrere seg rundt i, det er mye å se på og det er barnevennlige innbyggere. Det hørtes skrekkelig deilig ut med en storbytur i desember.

Ja, mitt forslag er også Roma. Romantisk, greie avstand og man kan være veldig heldig med været. Vi har også vært der i januar (når det var salg ) og det var perfekt! Vi kunne sitte på piazzaene i kortarmet (meg jeg tror at vi var heldige).

Cannes i desember er jeg usikker på. Mannen har vært der på vinteren og noen ganger har det vært kjempe deilig og norsk vårvarme, andre ganger høy luftfuktighet og kaldt. Det er en passe stor by, men det er sikkert betydelig roligere der på vinteren (jeg har vært der mye i påske og på sommeren). Du kan sikkert finne hotell i rimelig prisklasse på vinteren.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 10:29   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

trodde ikke det var lov i de nye passene.

Ah, det er mulig. Jeg har ikke elektronisk pass.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 11:30   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Med en liten baby ville jeg ville nå heller ha reist til Praha enn Roma. Roma er trafikert og støyende, synes jeg. Praha er også gammel og sjarmerende og det er et helt annet prisnivå.

Aller helst hadde jeg nok reist til Tallin, for der har jeg aldri vært - men har hørt mye pent om den byen. Og en gang ska jeg på juleshopping i København, tivoli er visst veldig koselig i desember...

Men både Praha og Tallin kan nok være kald i desember (det er vel omtrent som Norge tror jeg)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 11:35   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Cannes høres mest avslappende ut. Vi var i Roma første helgen i februar, helt fantastisk by mht severdigheter, jeg og mannen koste oss veldig, men hadde ikke giddet med barn, litt masete. Det var ca 10-15 grader, litt surt noen dager, men kunne sitte ute for det meste.
Cannes blir nok billigere også, det er vel lettere å få billige fly-og hotellbilletter. Vi brukte grøsslig mye penger på en langhelg til Roma.
Innbiller meg at Praha, Tallin, København og en del andre storbyer har ganske kaldt og surt klima på den tiden, slik at det ikker blir så koselig å rusle rundt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 11:49   #15
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Riga er også en koselig by. Vi var i Roma med 6 måneders baby. Det gikk strålnende.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 12:45   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Jeg ville kanskje helst søkt meg til Middelhavsområdet i desember pga. været, og Roma er fantastisk, da! (Jeg ville droppet de baltiske hovedstedene i desember, jeg har prøvd flere ganger, og det er skikkelig surt og kjipt.)

Ellers er Kraków en av mine yndlingsbyer, vakkert, rolig, mye gågater og generelt lett framkommelig, masse fine restauranter og mye interessant og billig shopping. (Men der kan det nok også være ganske surt i desember.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 12:50   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Ja, jeg tror også at Middelhavet er å foretrekke. I tillegg er det nok greit med et sted som ikke ligger ved åpent hav.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 19:21   #18
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Jeg vil anbefale Paris (selvom mannen din ikke er så gira) Vi har vært der 2 ganger, og storkoser oss i den byen (begge gangen har vi vært der i 1 uke). Massevis av shopping, og mye serverdigheter, vi er virkelig glad i den byen. Ellers så ville jeg reist til London. Blir aldri lei den byen heller

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 20:29   #19
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Sikker på at du ikke får med deg mannen til Paris ??? Verdens fineste by, synes jeg
Ellers anbefaler jeg Barcelona - mye fint å se på/gjøre og kanskje litt hyggeligere temperatur.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 23:04   #20
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor skal vi reise?

Takk for mange gode forslag. Skulle gjerne reist overalt, men vi får snakke litt sammen og bestemme oss snart

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no