Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Black Friday

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-18, 10:21   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black friday

Jeg hadde tenkt å kjøpe deler til nytt kaffeservise, men det var selvfølgelig utsolgt på nett, og de hadde skrudd av klikk og hent siden det var Black Friday. Jeg har ikke tenkt meg ut på jakt, så dropper det og ønsker meg til jul i stedet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 10:23   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black friday

Kjøper kun det vi skulle ha kjøpt uansett, jeg er glad for å spare penger der jeg kan så jeg benytter meg av tilbud.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 10:27   #23
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Black friday

Jeg har handlet meg ett par jakker på barfota.no men de hadde 80% rabatt da og jakker trang jeg.

Guttungen skal på tur i helgen og måtte ha jakke så jeg har bestilt en til han på klikk og hent, men dette blir nok det eneste jeg shopper.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 10:41   #24
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Black friday

Jeg er sterk motstander av en overforbrukshøytidsdag, og kommer ikke til å handle noe i dag. Jeg finner bildene fra Outlet one i Vestby motbydelige.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 10:43   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Har kjøpt et par julegaver, og kjøper trolig et par til. Kjøper ikke noe jeg ellers ikke ville kjøpt. Kjøpte vinterjakker til de to yngste på Singles day (konsept som var nytt for meg). Ville trolig utsatt de kjøpene til i dag hvis ikke, tror de har samme tilbudet nå (30%). Eldstejenta fikk nettopp to nye vinterjakker (en tynn dunjakke og en tykk dunparkas) kjøpt på Finn.no, og føler meg litt mer komfortabel med det.

En stor del av problemet er at alle nå kjøper julegaver på nett, på Black Friday, i stedet for å handle i butikkene i sentrum. Det går særlig ut over nisjebutikkene som ikke har økonomi og avtaler gode nok til å kunne ha slike tilbud. Julehandelen, som tidligere har vært den store omsetningsboosten for disse butikkene, blir kraftig redusert, og det går jo også ut over oss, som i neste omgang får døde sentrum med tomme butikklokaler. Det jeg har kjøpt på BF-tilbud er spesifikke ting som uansett bare selges i kjedebutikker, eller som jeg ikke får kjøpt i byen. Men jeg kunne helt klart valgt noe annet, lokalt i stedet, så det er egentlig ingen unnskyldning. De julegavene jeg har igjen blir kjøpt i byen. F.eks til min mor, som liker litt mer personlige og spesielle ting. Til henne handler jeg helst på julemarkedet, på Husfliden eller andre butikker som har noe litt annet. Det samme gjelder vel søstre og svogere. Til nevøer og nieser, og dels til egne barn, har jeg handlet på tilbud på nett.

Ser en del av sentrumsbutikkene her har gått sammen om å boikotte BF, og i stedet for å ha tilbud så gir de 10% av inntektene i dag til Kirkens Bymisjon. Det skulle jeg gjerne støttet opp om, hvis jeg bare hadde behov for noe de selger i de butikkene. De jeg kjenner til er noen klesbutikker, som har litt annen stil og prisklasse enn det som passer meg, og jeg skal heller ikke ha nye klær for øyeblikket. Men jeg skal sjekke det opp litt nærmere, hvis det er noen aktuelle butikker så skal jeg gå dit i ettermiddag og ta en kikk. Så får folk eventuelt finne seg i å få litt enklere julegaver, men kjøpt til full pris.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-11-18 kl 10:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 10:53   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black friday

Jeg fikk 6 pakker med lego til prisen av fire, så nå er julegavene til nevøer,nieser samt barnebarna i boks. Fikk kjøpe levis t-skjorter til de på 30 % på Damenes Aften i forrige uke. Og Reebook joggesko til meg selv. Ble tre ekstra julegaver siden de var 40% på alle klar frem til kl. 10. Veldig fornøyd, nå skal jeg handle vaffeljern til mamma, så er jeg ferdig med julegaver.Airpods fikk jeg også tidligere i uken. Så fornøyd i dag, og alt er julegaver.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:02   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Opprinnelig lagt inn av My, her.

En stor del av problemet er at alle nå kjøper julegaver på nett, på Black Friday, i stedet for å handle i butikkene i sentrum. Det går særlig ut over nisjebutikkene som ikke har økonomi og avtaler gode nok til å kunne ha slike tilbud. Julehandelen, som tidligere har vært den store omsetningsboosten for disse butikkene, blir kraftig redusert, og det går jo også ut over oss, som i neste omgang får døde sentrum med tomme butikklokaler.

Veldig godt poeng. En av Oslo beste økosjapper, Ekte Vare, skrev nettopp om dette på FB:

Sitat:

Her er vi, hele gjengen som brenner for å gi norske, økologiske småskalabønder og -produsenter hylleplass og skikkelig betalt for råvarene og innsatsen de legger ned. For å tilby kortreiste matvarer i sesong, uten plast. For å være et sted du kan få tak i det du trenger for å leve på en måte som skaper mindre avfall. For hver krone du legger igjen hos oss støtter du ildsjeler og idealister i kriker og kroker rundt om i landet som er opptatt av å lage skikkelig bra greier på naturens premisser og til flere emballasjefrie løsninger. Det verken kan eller vil vi selge på billigsalg, men vi har døra åpen fra 10-18, varm kaffe og de samme ærlige, gode varene som alltid.


Og fine Sagene bokhandel da:

Sitat:

Tradisjonen tro, kjører vi HVIT FREDAG i morgen. Alle varer selges til ordinær pris, men overskuddet denne dagen går til UNICEF, og det fantastiske arbeidet de gjør

De butikkene jeg liker aller best, som jeg liker å stikke innom og trives i, de har ikke råd til å kjøre massivt black friday-opplegg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:10   #28
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Black friday

Har kjøpt Hoka sko, som jeg uansett skulle kjøpe. Og skal kikke etter et varmeteppe. Ellers blir det nok ikke så mye shopping.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:19   #29
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Black friday

Jeg handler rett og slett ikke på Black Friday igjen. Gjort det èn gang, og makan til galskap har jeg vel knapt sett. Dessuten, Black Week, Black Weekend? Toskete. Friday er fredag.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:25   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black friday

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Veldig godt poeng. En av Oslo beste økosjapper, Ekte Vare, skrev nettopp om dette på FB:

Og fine Sagene bokhandel da:


De butikkene jeg liker aller best, som jeg liker å stikke innom og trives i, de har ikke råd til å kjøre massivt black friday-opplegg.

Lokalbutikken her er også fin.

Sitat:

I morgen braker det løs! Black friday herjer landet over. Vi ønsker ikke å bli med på en trend som fremfor alt dreper næringslivet og et yrende sentrumsliv.
Det handler ikke om å være gjerrig eller å ikke ville gi - det handler om å ville gi til de som faktisk trenger det.
Derfor har vi valgt å gi hele morgendagens omsetning til et veldedig formål ❤

30% vil uavkortet gå til @mariaskampmotkreften og 70% vil gå til en lokal aktør som bidrar i vårt nærmiljø.
Men da vi fortsatt er relativt nye, trenger vi hjelp fra publikum.
Kommenter under bildet til hva/hvem vi burde donere pengene til og hvorfor .
Vi håper flere vil gjøre som oss og bidra til et samfunn med solidaritet og nestekjærlighet.
Velkommen til oss i morgen mellom kl 10.00 og 1800. Hjelp oss med å hjelpe andre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:39   #31
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Nei. Eg agere på ein måte som nærme seg boikott. Mulig eg må på Kiwi å handle til helga da

Eg skal kjøpe alle julegaver lokalt der eg bor. Gjer mitt for å beholde dei tilbuda vi har i vår lille bygdeby. Tanken på at vi ein dag må kjøre ti mil for å kjøpe en genser, ei bok eller en god kopp kaffi gjer at eg tar eit heilt bevisst valg på kven som får pengane mine og når.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:42   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Nei. Eg agere på ein måte som nærme seg boikott. Mulig eg må på Kiwi å handle til helga da

Eg skal kjøpe alle julegaver lokalt der eg bor. Gjer mitt for å beholde dei tilbuda vi har i vår lille bygdeby. Tanken på at vi ein dag må kjøre ti mil for å kjøpe en genser, ei bok eller en god kopp kaffi gjer at eg tar eit heilt bevisst valg på kven som får pengane mine og når.

Åh, sånn blir jeg så GLAD av å høre!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 11:46   #33
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Black friday

Jeg venter alltid med julegaver jeg vet jeg skal ha til i dag for å se om de kommer på tilbud. Foreldrene mine sin har ligget klar en stund og skal bestilles i dag for da får jeg 25% avslag.
Og så fikk jeg meg nytt undertøy til halv pris som var sårt tiltrengt.
Jeg kjøper altså ikke noe jeg ikke på forhånd har planlagt og trenger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 12:03   #34
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

Jeg har fått Black Friday-allergi. Skulle kjøpe jakke til minsten, men kjøpte fra nettbutikken til Fretex i går i stedet - i protest.

Men, det er jo lurt å spare om det er noe spesifikt man skal ha. Det er bare at det er så mye støy!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 23-11-18 kl 13:19.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 12:04   #35
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

Ja, jeg synes ærlig talt at dere som har muligheten kan handle i fysisk butikk, så vi andre slipper trege nettsider og lang leveringstid!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 12:06   #36
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Black Friday

Jeg har kjøpefri.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 12:07   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Black Friday

Nå har jeg faktisk bestilt et par greier på collect at store. Men det var planlagte innkjøp og jeg sjekket prisene på nettet for å se om det faktisk var tilbud. Så får jeg se om jeg angrer når jeg må avgårde for å hente dem.

For meg er det ikke noe som frister når det gjelder lange køer og fulle parkeringsplasser. Og sånn galskap som man ser på TV der folk skubber hverandre og drar i varene hadde jeg nok betalt for å slippe å være med på.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 12:08   #38
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black friday

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åh, sånn blir jeg så GLAD av å høre!

For nokre år sidan mista vi en heilt fantastisk bokhandel. Då gjekk dette for alvor opp for meg. For et par veker sida utvida kjøpesenteret i Ålesund slik at dei no er Norges største. Vi som bor i småbyene rundt MÅ ta ansvar å demme opp for lekkasjen dit slik at vi skrekk og gru ikkje mister alt dit.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 12:14   #39
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Black Friday

Altså. Hvafaen?

Vedlagte bilder
Filtype: png Skjermbilde2.PNG (151,6 KB, 99 visninger)
__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-18, 12:15   #40
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Black Friday

Har aldri handlet på Black Friday, og skal ikke gjøre det i dag heller. Men hadde noen ærend på det lokale kjøpesenteret i går, og det har vel sjelden vært tommere. Mye folk, men merkbart mindre enn en vanlig torsdag ettermiddag. Jeg tror folk ventet med å handle til Black Friday. Fint for meg, som hater folkemengder og kø. :knegg. Jeg får litt fnatt av både "Black Friday" -tilbud og "vi som boikotter Black Friday", hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg har ikke shopping som hobby, rett og slett, og det handler slett ikke at jeg en av de som "har råd til å boikotte Black Friday", slik det sto i et leserinnlegg her om dagen. Black Friday bidrar til overforbruk, og handler i veldig liten grad om at "nå har de fattige også råd til å kjøpe seg flatskjerm", som jeg oppfattet som hovedsynspunktet i innlegget. Reelt fattige mennesker har ikke råd til flatskjerm uansett, så Black Friday er i alle fall ikke handelsstandens bidrag til fattigdomsbekjempelse.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no