Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har så lyst på en katt igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-07, 18:52   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Jeg kan virkelig anbefale rasen Britisk korthår! : peker på avatar:

Herlige katter med tykk, deilig teddypels. Rolig, nærmest bedagelig gemytt og svært barnevennlige. Katten vår har aldri vært annet enn snill og tålmodig overfor ungene. Vi hadde ham inne de 2-3 første årene, men etter at vi fikk barn innså vi at det kunne bli vanskelig med pass av dører og vinduer til enhver tid, så vi begynte å slippe ham ut i kontrollerte former. Han er ikke så glad i kulde, derfor er han inne for det meste på vinterstid. Om sommeren derimot får han gå fritt ut og inn, men han har til nå holdt seg i nærheten og vi har alltid tatt ham inn til natta. Vi har hatt ham inne siden i høst fordi vi flyttet da, men har planer om å slippe ham ut igjen når våren kommer.

Her kan du finne ut mer om rasen. Katten vår er faktisk avbildet der under fargen creme.
Send gjerne en PM om du vil vite mer.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 18:53   #22
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Jeg kommer aldri å skaffe meg langhårkatt mer, hvis det skal være utekatt. (Og det vil jeg gjerne ha). Uansett hvor mye vi børster han så blir pelsen så skitten at det gjerne danner seg floker, og de får vi ikke løst opp. Det resulterer i et besøk hos dyrlegen en gang i året, der han omtrent totalbarberes. Ifølge dyrlegen er det helt vanlig for utekatter med lang pels.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 18:55   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det er sikkert noe i det ja.
Men vi ville ikke vært noe mindre redd for en katt som vi hadde fått gratis i forhold til en vi hadde betalt 15.000 kroner for, verdien på katten for oss ligger ikke i hvor mye den koster.
Men selv om vi er glad i en katt og redd for den, så vil vi at den skal ha muligheten til å være ute da den har lyst.

Jeg hadde nok heller kidnappet en Bengal fremfor Mons. Det var det jeg mente med verdi.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:22   #24
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Har mange tusen løpende rundt i hagen hver dag jeg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:36   #25
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg kan virkelig anbefale rasen Britisk korthår! : peker på avatar:

Der kom det en katt til på listen ja, kjempe nydelig,
Har lagt merke til den nydelige avataren din fra før.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:42   #26
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hadde nok heller kidnappet en Bengal fremfor Mons. Det var det jeg mente med verdi.

Tenkte ikke på kidnapping jeg, men det skjer vel det også. og da er nok de som koster penger mere utsatt.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:49   #27
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Jeg har katt, en langhåret kremfarget herlig villkattmiks!
Forrige katten var en blanding av norsk skogkatt og huskatt, hun var også flott. De har begge vært veldig glade i å være ute, og eminente jegere.

Jeg synes katter er herlige dyr, men ville nok ha valgt mer ut fra gemytt enn utseende. Foreldrene mine har bl. a. en perser, og hun er et troll.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:53   #28
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Foreldrene mine har bl. a. en perser, og hun er et troll.

Og jeg som alltid har trodd at perserne var like tamme og snille som hunder.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:53   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Tenkte ikke på kidnapping jeg, men det skjer vel det også. og da er nok de som koster penger mere utsatt.

Jeg hadde lett stjålet Bengalen din.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:56   #30
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg kommer aldri å skaffe meg langhårkatt mer, hvis det skal være utekatt. (Og det vil jeg gjerne ha). Uansett hvor mye vi børster han så blir pelsen så skitten at det gjerne danner seg floker, og de får vi ikke løst opp. Det resulterer i et besøk hos dyrlegen en gang i året, der han omtrent totalbarberes. Ifølge dyrlegen er det helt vanlig for utekatter med lang pels.

For mine katter har det stort sett vært et sykdomstegn eller tegn på mistrivsel med noe når de har fått klumper i pelsen. Men det er vel forskjell på katter, og en korthårskatt kan jo ikke få klumper i pelsen uansett, så da eleminerer man jo risikoen helt!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:02   #31
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Og jeg som alltid har trodd at perserne var like tamme og snille som hunder.

Jeg har hørt flere som har hevdet at enkelte persere kan ha et vanskelig gemytt, men hun her er omplasseringskatt fra dyrebeskyttelsen, så hun har sikkert hatt et vanskelig liv før, og det kan vel forklare noe. Men det er himmelvid forskjell på henne og den tidligere villkatten de også har tatt til seg, som er sosial og snill og omgjengelig.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:03   #32
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Persere beskrives som den roligste, en av de vennligste, og den rasen som lettest aksepterer andre katter. De beskrives som sofaslitere, mest pga de stort sett er innendørs.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 01:01   #33
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hadde lett stjålet Bengalen din.

Den er jo så nydelig så jeg skjønner det, sikkert lett å omsette for de som vil ha penger også, men kidnapping er ikke det første jeg tenker på her hos oss, for vi bor på et sted hvor alle kjenner alle. så ingen som bor her kunne tatt med seg katten uten at vi fikk vite det tror jeg. Ikke mange sprell en skal gjøre her før alle vet det.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:45   #34
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Jeg liker ikke persere.

Husker min venninnes perser hadde rompa full av bæsj ofte.
Måtte barberes i baken.
Dessuten prøvde den selv å kvitte seg med møkka, ved å dra enden i vindukarmen.
Jummy!

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 11:33   #35
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Den er jo så nydelig så jeg skjønner det, sikkert lett å omsette for de som vil ha penger også, men kidnapping er ikke det første jeg tenker på her hos oss, for vi bor på et sted hvor alle kjenner alle. så ingen som bor her kunne tatt med seg katten uten at vi fikk vite det tror jeg. Ikke mange sprell en skal gjøre her før alle vet det.


Du skal ikke være så sikker på det! Da jeg bodde i våler som tenåring, ble min røde langhårete huskatt stjålet. Naboene så at den ble tatt med i en bil som var ukjent for både naboen og oss.
Og vi fant aldri ut av det.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 11:58   #36
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Du skal ikke være så sikker på det! Da jeg bodde i våler som tenåring, ble min røde langhårete huskatt stjålet. Naboene så at den ble tatt med i en bil som var ukjent for både naboen og oss.
Og vi fant aldri ut av det.

Neida en kan aldri være sikker. Men det er liksom ikke kidnapping som jeg er mest redd for da det gjelder katter, Vi bor enda mere øde enn i Våler,

Viste foresten ikke at du hadde bodd i Våler, har innbilt meg at du har bodd i Åsnes tidligere,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:10   #37
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Neida en kan aldri være sikker. Men det er liksom ikke kidnapping som jeg er mest redd for da det gjelder katter, Vi bor enda mere øde enn i Våler,

Viste foresten ikke at du hadde bodd i Våler, har innbilt meg at du har bodd i Åsnes tidligere,


Jeg har bodd både i Våler og Åsnes.

Bodde ikke du i Våler? Trodde det, jeg.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 13:55   #38
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Jeg har bodd både i Våler og Åsnes.

Bodde ikke du i Våler? Trodde det, jeg.

Bor i Våler komune ja, men det er ca 8 km herfra og til Våler sentrum

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 21:47   #39
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Må jo legge inn bilde i denne tråden også, Vi bestemte oss for en Bengal
Det er en jentepus, og den er leveringsklar den 12 mars, kan nesten ikke vente Vi gleder oss veldig. Ungene har bestemt at den skal hete Nadia.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 22:43   #40
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har så lyst på en katt igjen

Jeg har en 100% gårdsmix, helt herlig en!
Han er straks 11 år, hadde han til dyrlege for en måneds tid tilbake.
Konklusjonen var at han holder seg usedvanlig godt.

Det finnes vel ganske mange katter som trenger nytt hjem hos dyrebeskyttelsen etc. Maine Coon virker ganske stilige da.
Svigermor har Britisk Blå (British Blue), anbefaler ikke den.
Latere, grinete katt skal du lete lenge etter. (Men det er selvsagt forskjellig fra katt til katt).

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no