Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan fjerner man best hudorm?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 11:14   #21
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvilket merke bruker du? Hudpleiere har sagt til meg at jeg ikke bør bruke skrubb.

Jeg bruker masken fra biotherm(den lilla med en mild skrubb i) å utenom den nå så har jeg kjøpt meg en fra estee lauder(tror den er i hardeste laget for min hud) så når den er brukt opp skal jeg gå over til et annet merke igjen. Jeg hadde en som var varmende før(men husker ikke navnet på merket, kan finne det ut da) å den var fin til min hud, skal gå over til den igjen. Hudpleier sier vel gjerne det for da må du gjerne gå til dem for å få det fjernet. Jeg visste faktisk ikke at det jeg gjør nå ville fjerne hudormproblemet for meg men det gjør det faktisk. Det skader ikke å prøve, alle parfymerier kan jo også gi det en prøve av div produkter så kan du prøve deg frem.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:21   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Takk for tips! Ja, veldig flott om du skriver en melding her når du finner ut hva den heter.

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Hudpleier sier vel gjerne det for da må du gjerne gå til dem for å få det fjernet.

Det er flere som har sagt det og ikke i forbindelse med at jeg har snakket om hudormer uten mer generelt når jeg har vært på behandling.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 18:34   #23
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Prøv å bruk skrubben kanskje bare en gang i uka.

Jeg glemte å høre om den varmende skrubben, men tror kanskje det er shisheido sin om jeg ikke husker helt feil.

Men, biotherm har en fin skrubb så neste gang jeg skal kjøpe så kjøper jeg fra den serien , er veldig fornøyd med biotherm generelt.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:16   #24
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Det finnes enkelte peelinger som ikke har sånne skrubbekorn også. Jeg har ikke så greie på merker og sånn, men du kan spørre på parfymeri.

Før har jeg brukt mye Decleor, men pga diverse omstendigheter som dårlig tid og litt mer sparebluss på økonomien, har jeg gått over til Simple.
Er utrolig godt fornøyd så langt, synes jeg har fått litt mer glød i huden.
Simple er et rimelig merke (jeg kjøpte på Lindex), tror det skal være parfymefritt også. Og de har mange forskjellige pleieprodukter.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:28   #25
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Jeg er hudterapeut, og den beste peelingen jeg har prøvd er enzym-peelingen til Dermalogica. Den er som en krem-maske man har på en stund for så å vaske av med lunkent vann.

Det med rens er jo mye diskutert da. Jeg mener man bør rense av sminken. Og at det er det viktigste. Og om man føler seg ren nok til bare å vaske med vann om morgenen så er dert ehelt greit.
Det viktikste med rensen er at man finner den som passer best for huden. At den ikke tøker ut.
Om man ikke har veldig fet, og gjerne tenåringshud bør man for all del holde seg langt unna gel-renser. De er veldig uttørkende syns jeg. Og man føler seg gjerne stiv i ansiktet.
Bruk en kremete rens, mange føler de har en liten hinne på huden etterpå, det er bare fint, men om man syns det er ubehagelig kan man bruke ansiktsvann etterpå.

Man kan fint klemme hudormer selv så lenge man vet hvordan man skal gjøre det uten å lage arr.
Fint råd lenger oppe her om å dampe huden og så klemme med bomull. Ha gjerne litt pyrisept på bomullen for å desinfisere huden. Å klemme med neglene er fy-fy pga bakterier og at det kan være hardt til huden. Å klemme etter en lang dusj er bra. Da er huden god og elastisk, og hudormen er myket opp av varmen.

Jeg klemte en gang ut en hudorm i en tenåringsjentes øre på størrelse med en lillefingernegl!!! :grøss:

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:46   #26
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

@Mjau, når man nettopp har begynt å bruke Dermalogica produkter som rens, skrubb (daily Microfoliant), booster, øyekrem og ansiktskrem (tørr hud) og man har noen hudormer på nesetippen, vil de da gå bort, eller bør de kneppes ut forsiktig?
Jeg har brukt det i en uke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:01   #27
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Busy: Jeg vil tro du må klemme de forsiktig ut. De vil ikke komme ut helt av seg selv . Det er i så fall veldig uvanlig.
Hudormer er noe som kommer nesten uansett. Særlig på nesen.
Jeg har enda tilgode å ha sett klienter uten hudormer uansett hudtype og produkter de bruker. Men man holder de godt i sjakk når man bruker gode produkter.

Daily microfoliant er helt super Jeg bruker den selv.
Før du klemmer kan du godt skumme opp et godt skum av denne og legge på nesen i noen minutter før du klemmer. Da vil du få enda bedre resultat

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:08   #28
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

@Mjau: Tusen hjertelig takk, det skal jeg prøve vet du.

I går hadde jeg maske fra Age smart (Dermalogica det også ja), det hjalp på tørrheten rundt nesen med bare en gangs bruk. Jeg tåler ikke særlig med produkter i det hele tatt, og er spent på hvordan Dermalogica kan hjelpe meg.

Clinique for eksempel, jeg har aldri sett værre ut i huden etter å ha brukt det i kun kort tid.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:11   #29
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Clinique er en bra serie det også, men de har veldig mange uttørkende produkter, så det kan være litt vanskelig å finne de produktene som er rett for sin egen hud.

Age smart, er det et nytt produkt? Har fallt helt av produktlasset siden jeg ikke har jobbet innen dette på snart to år.... Det kommer så sykt mye nytt hele tiden....

Dermalogica er i alle fall en serie som ikke fokuserer på annet enn hudhelse. Det er ikke noe dill og dall med den serien, og jeg liker produktene veldig godt selv. Det var en av seriene jeg har jobbet med.
Jeg vil tro du har funnet en fin serie til huden din om den er litt ømfindtlig.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:16   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Ja det er en del av Dermalogicaserien det også. Veldig fin maske til min hud tydeligvis.

http://www.dermalogica.no/?90199

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:17   #31
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Åja, multivit-masken er en gammel slager.
Den kan du ligge med hele natten om du vil
Rens og peel huden først, og så legger du på masken.

Du vil se gul ut når du våkner, men det vaskes av.
Huden blir kjempefin

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:22   #32
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Jeg hadde den på hele kvelden i går, heller det enn å sove med den tror jeg. Får prøve en annen gang. Hudpleieren min sa jeg kunne sove med den, og evt. ha et håndkle på puten. Problemet er jo at jeg beveger meg som en tørketrommel om natta.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:24   #33
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg har enda tilgode å ha sett klienter uten hudormer uansett hudtype og produkter de bruker. Men man holder de godt i sjakk når man bruker gode produkter.

Godt at jeg ikke er alene, for jeg har ikke veldig mye, men irriterende nok.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:25   #34
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Ja, da er det kanskje greit å unngå senga med den der

Jeg bruker å hive den på meg noen minutter før jeg legger makeup også om vi skal noe. Blir så fresh i huden av den.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:27   #35
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Godt at jeg ikke er alene, for jeg har ikke veldig mye, men irriterende nok.

Du er absolutt ikke alene om det nei

Som du ser så anbefaler jeg den daily microfoliant til å legge på noen min før klemming. Den brukte vi i salong, men blandet med et annet produkt som ikke finnes for salg. Det lette rutklemmingen veldig bra

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:29   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Du er absolutt ikke alene om det nei

Som du ser så anbefaler jeg den daily microfoliant til å legge på noen min før klemming. Den brukte vi i salong, men blandet med et annet produkt som ikke finnes for salg. Det lette rutklemmingen veldig bra

Det skal prøves! Jeg regner med at jeg kjøper en del Dermalogica (som jeg liker) i USA. Akkurat nå bruker jeg en Lancome hudkrem som jeg er veldig glad i. Den fungerer veldig bra til min hud.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:33   #37
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Husk å skumme peelingen godt opp med vann, det er et pulver, og om man ikke skummer det opp blir det veldig hardt til huden

Lurt å kjøpe i USA da!
Og produktene er jo supre å kombinere med andre merker, så hold deg til kremen din hvis du syns den funker bra for deg. Ingen vits i å bytte ut noe som funker

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:36   #38
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Husk å skumme peelingen godt opp med vann, det er et pulver, og om man ikke skummer det opp blir det veldig hardt til huden

Lurt å kjøpe i USA da!
Og produktene er jo supre å kombinere med andre merker, så hold deg til kremen din hvis du syns den funker bra for deg. Ingen vits i å bytte ut noe som funker

Det skal jeg huske, å skumme opp. Jeg har prøvd ganske mange forskjellige hudkremer og denne er den beste for meg som jeg har prøvd på mange år Jeg tror at jeg skal gå til salong med Dermalogia i Mimi og få noen tips der på hva som passer til akkurat min hud.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 20:39   #39
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det skal jeg huske, å skumme opp. Jeg har prøvd ganske mange forskjellige hudkremer og denne er den beste for meg som jeg har prøvd på mange år Jeg tror at jeg skal gå til salong med Dermalogia i Mimi og få noen tips der på hva som passer til akkurat min hud.

Høres ut som en bra plan det ja

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:58   #40
Nicki
Aktiv
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 173
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan fjerner man best hudorm?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg er hudterapeut, og den beste peelingen jeg har prøvd er enzym-peelingen til Dermalogica. Den er som en krem-maske man har på en stund for så å vaske av med lunkent vann.

Det med rens er jo mye diskutert da. Jeg mener man bør rense av sminken. Og at det er det viktigste. Og om man føler seg ren nok til bare å vaske med vann om morgenen så er dert ehelt greit.
Det viktikste med rensen er at man finner den som passer best for huden. At den ikke tøker ut.
Om man ikke har veldig fet, og gjerne tenåringshud bør man for all del holde seg langt unna gel-renser. De er veldig uttørkende syns jeg. Og man føler seg gjerne stiv i ansiktet.
Bruk en kremete rens, mange føler de har en liten hinne på huden etterpå, det er bare fint, men om man syns det er ubehagelig kan man bruke ansiktsvann etterpå.

Man kan fint klemme hudormer selv så lenge man vet hvordan man skal gjøre det uten å lage arr.
Fint råd lenger oppe her om å dampe huden og så klemme med bomull. Ha gjerne litt pyrisept på bomullen for å desinfisere huden. Å klemme med neglene er fy-fy pga bakterier og at det kan være hardt til huden. Å klemme etter en lang dusj er bra. Da er huden god og elastisk, og hudormen er myket opp av varmen.

Jeg klemte en gang ut en hudorm i en tenåringsjentes øre på størrelse med en lillefingernegl!!! :grøss:

Hva heter enzym-peelingen til Dermalogica som du snakker om over her. Leter etter den på nettet nå

Nicki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no