Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-12, 21:17   #101
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av" tider?

Det er lite jeg bruker faktisk, det jeg kommer på er Knorr lasagne og Knorr bernaisesaus.I tillegg spiser vi Bali kyllinggryte hvert jubelår.

Edit: Jeg tenkte på halvfabrikata. Etter å ha lest tråden må jeg legge til mye som leverpostei, pasta, pølser, prim, gulost, osv - jeg står jo ikke og yster ost eller lager pølsene hjemme. Men jeg regner ikke dette som halvfabrikata egentlig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 21:24   #102
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Vi er veldig enten/eller. Bruker egentlig svært lite halvfabrikata, men slår heller til med helt-ferdig om vi er late og prioriterer annerledes en dag.

Ferdig:
- grøt
- frossenpizza
- sushi
- grillet kylling fra ferskvaren
- vårruller fra frys eller ferskvare
- pytt i panne
- lasagne fra fryseren

Halvfabrikata:
- pastasaus
- frosne grønnsaker til wok
- middagspølser og andre pølser
- blodpudding
- noen sauser til fisk
- pommes frites

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 08:59   #103
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Av ferdigprodukter bruker vi av og til den frosne potetmosen, og så har vi også kjøpt den ferdige potetmosen fra Rema 1000. Fjordland risengrynsgrøt kjøper vi også innimellom. Ellers kjøper vi fiskekaker og fiskepudding, leverpostei, ferdig pasta osv.

Vi bruker ingen pulverprodukter annet enn en buljongterning når jeg ikke har fond (er stort sett for lat til å koke kraft). Alt av sauser, supper osv lages fra bunnen av, og det samme gjelder det meste av bakverk (unntaket er knekkebrød).

Ja, og vi har to kjøleskap. Det ene står nede i kjellergangen (en trapp unna kjøkkenet), og brukes mest til drikkevarer, og til avlastning.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012

Sist redigert av Nera : 17-09-12 kl 11:02.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 09:51   #104
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men dermed synes jeg ikke det forsvarer plassen det tar, og prisen? Da vil jeg heller ha to gode kjøleskap, og ha et kaldt og et litt varmere.

Ja, det går og an. Men har vi plass og råd til kjølehjørne om/når vi kjøper hus, så blir det nok det. Time will show. Burde hatt et eget kjøleskap til frukt og grønt, omtrent.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 14:36   #105
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Dette er også et sted jeg må skryte av at jeg har 42 kg slaktevekt nyskutt hjort i fryseren, ja? Kokt kraft på ben og grønnsaker i 7 timer? Vakuumpakket hjortekjøttdeig til en hel bataljon av hungersnødige pubertale 15-åringer? Hm?

Jo, tror det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-12, 15:01   #106
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Det burde du.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 12:35   #107
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Halvfabrikat:

- hvitsaus
- peppersaus
- Kyllingsaus
- Lasagne (toropakke med plater i)
- Spaghettisaus
- Kjøttkakesaus
- ertestuing
- risengrynsgrøt
- vok-saus
- betasuppe
- tomatsuppe

Ferdiglaget:
- brød
- fiskegrateng
- kjøttkaker
- vårrull
- fiskekaker
- fiskeboller
- frossenpizza
- frossen grønnsaksblandinger/vok-blandinger
- grillet kylling
- nuggets
- pølser
- kjøttdeig
- fiskepinner

og sikkert noe mer. Jeg steker koteletter og fisk i ovnen, og jeg lager egen pannekakerøre. Men det er det eneste jeg 'lager selv' egentlig (bortsett fra kaker når vi har bursdag), og verken jeg eller mannen har noen spesifikke planer om å endre på det heller.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 21:49   #108
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Ferdigmat, hva bruker dere i disse "lage alt fra grunnen av"-tider?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Pizzabunner. Jeg hater å kjevle!

Jeg kjevler aldri pizzabunnene mine mer. Godt med olje på hendene og på deigen så trykker og drar jeg de bare ut med hendene. :enkel:

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no