Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Turutstyr man bare må ha?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-17, 18:02   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Turutstyr man bare må ha?

Ja, jeg er hekta på fjelltur, og lurer på om det er ting jeg ikke vet om som er lurt å ha.
En ting er sikkert, jeg trenger definitivt vanntett pose til mobil, kamera ol. Kameraet har fuktighet under skjermen, og powerbank'en har rusta etter helgens fuktige tur...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 19:12   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turutstyr man bare må ha?

Jeg er veldig glad i vindsekken min. En ting er tryggheten hvis det blir uvær, men jeg har også brukt den mye som ly ved rasting og utesoving. Og ungene har fått leke litt med den på tur, noe som har vært stor stas. Jeg har Helsport sin tomannsvindsekk, men den gir plass til både tre og fire hvis det er krise.

Stormlighter er kjekt, og går man på tur med barn, er stormkjøkken og en stekepanne til å steke sveler stas.

Kartmappe og fjellkompass har jeg alltid med meg. Trenger man nye turkart, kan man printe de ut fra Kartverket sine nettsider. Utrolig bra tjeneste!

En liten rull med gaffa og sportstape har jeg alltid i sekken. Utrolig hva som kan repareres/festes med gaffa.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 19:19   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Turutstyr man bare må ha?

Vanntette pakkeposer er generelt ganske smart.

Ellers er generelt fan av å ikke ha ting man tror man trenger.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 19:29   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Turutstyr man bare må ha?

Takk for lure tips.
Jeg vil bare ha ting jeg trenger. Sekken min er bare på 50 l så det er begrenset hva jeg får plass til.
Gaffateip hadde vært kjekt å ha på teltturen i helgen faktisk. Bunndekket (?) på teltet revnet nemlig litt da vi prøvde å flytte teltet uten å ha løsnet alle pluggene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-17, 23:23   #5
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Turutstyr man bare må ha?

Stemmer også for vanntette pakkeposer. I tillegg har vi har stor glede av de koppene man kan presse flate (xmug) og ponchoer ala disse: https://www.fjallraven.no/poncho.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-17, 00:13   #6
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Turutstyr man bare må ha?

Vet ikke hvor mye sånt koster andre steder, men har ihvertfall vært fornøyd med disse: http://www.biltema.no/no/Fritid/Fril...se-2000034198/

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no