Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva pakker dere karameller i?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-06, 10:59   #1
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Hva pakker dere karameller i?

Har akkurat laget karameller for første gang (ble kjempegode ).
Men lurer på hva jeg skal pakke de inn i?.
Har matpapir, går det eller fester det seg på karamellene når de blir pakket opp?.
Hvis en skal bruke folie bruker en da vanlig folie eller steke folie?, innbiller meg at vanlig folie fester seg???
Celofan vil jeg ikke bruke.


Sist redigert av Zip : 16-12-06 kl 11:04.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 11:51   #2
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Men lurer på hva jeg skal pakke de inn i.

I munnen? Det ville sikkert jeg ha gjort

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 11:57   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

I munnen?

Like godt først som sist liksom.

Jeg har ikke noen gode tips til deg da jeg bare har pakket i cellofran. Men jeg går vel egentlig ut i fra at plastfolie også vil fungere.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 11:58   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Når jeg har laget karameller har jeg pakket de inn i alminiumsfolie med plast på den ene siden. Husker ikke hva det heter.
Plasten inn mot karamellen.
Utrolig kjedelig å klippe opp vel og merke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 11:59   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Hvor selges det Mams? Eller laget du det slik og klippet opp?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:02   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

De selger det på vanlige matbutikker.
Ligger i samme hylle som vanlig alminiumsfolie, bakepapir osv.
(bare sjekk at det står at det er med plast)
Prøvde å finne ut hva den heter, men hadde ikke mere igjen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:08   #7
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

De selger det på vanlige matbutikker.
Ligger i samme hylle som vanlig alminiumsfolie, bakepapir osv.
(bare sjekk at det står at det er med plast)
Prøvde å finne ut hva den heter, men hadde ikke mere igjen.

Er det frysefolie du tenker på? Den er plastbelagt på en side, og tåler endel.
Jeg bruker blank cellofan til mine karameller. Men det er en kjedelig jobb å pakke inn..... Tar sin tid, ja!
Men de smaker jo farlig godt

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:24   #8
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Det hørtes veldig riktig ut.
Så det er nok Frysefolie ja.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:27   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Hvorfor vil du ikke bruke cellofan? Jeg har akkurat kjøpt en stor rull som jeg skal bruke til nettopp karameller.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:34   #10
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Tror også at Panduro selger noen form for karamellpapir.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:55   #11
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Jo kan jo bruke cellofan, tenkte bare jeg ikke skulle på butikken i dag (bakedag). Mamma har nok frysefolie så kikke på det tenker jeg. Hvor kjøper dere cellofan forresten?.

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:58   #12
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

I munnen? Det ville sikkert jeg ha gjort

Ja hadde jeg enda kunne gjort det , men skal helst holde meg i skinnet til lille juleaften da

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 13:02   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Jo kan jo bruke cellofan, tenkte bare jeg ikke skulle på butikken i dag (bakedag). Mamma har nok frysefolie så kikke på det tenker jeg. Hvor kjøper dere cellofan forresten?.

Jeg lurte litt på om det var fordi cellofanen avga noen stoffer eller noe sånt. Jeg kjøpte mitt hos Norway Designs, de har det sikkert på vanlige bokhandlere også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 13:13   #14
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg lurte litt på om det var fordi cellofanen avga noen stoffer eller noe sånt. Jeg kjøpte mitt hos Norway Designs, de har det sikkert på vanlige bokhandlere også.

Nei ikke hørt noe skumle saker om cellofan . Skrev bare litt i hurten og sturten samtidig som baking .

Da tror jeg jeg kjøper cellofan til neste gang. Prøve laging nå og lage mer lille juleaften men da havner nok mer i munnen

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 16:08   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva pakker dere karameller i?

Bruker cellofan og kjøper på gartneriet i forskjellige farger.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no