Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Juice? Det trodde jeg ikke ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-07, 18:05   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juice? Det trodde jeg ikke ...

Handlet på Rema i dag, og der var det full feiring grunnet et eller annet jubileum. De voksne fikk kaffe, og barna fikk juice. Ja, det sa hvert fall damen i kassen.

Men barna fikk kuli. Betegnes det virkelig som juice? Og hvorfor kan de ikke gi barna noe ordentlig, når de først feirer? Appelsinjuice, tropisk juice, eplejuice, pærejuice, jeg nevner i fleng.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:07   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Jeg er enig med deg.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:17   #3
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

De burde kalt det saft, for det er jo det det er.
Men juice hørtes vel flottere ut.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:19   #4
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Kuli er ikke juice. Det er ikke lov å tilsette sukker i produkter som kalles juice.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:27   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Jeg har tydeligvis bodd for lenge i utlandet. Jeg ville ikke reagert paa at en leskedrikk ble kalt juice i en slik sammenheng. Forresten er eplejuice - dem som ikke tilsatt sukker - minst like farlig for tennene pga. all syren, saa jeg synes ikke det var noe bedre alternativ.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:30   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har tydeligvis bodd for lenge i utlandet. Jeg ville ikke reagert paa at en leskedrikk ble kalt juice i en slik sammenheng. Forresten er eplejuice - dem som ikke tilsatt sukker - minst like farlig for tennene pga. all syren, saa jeg synes ikke det var noe bedre alternativ.

Det er vel ikke bare tennene man tenker på i denne sammenheng. Dessuten er juice alltid usukret, så Kuli er ikke juice.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:30   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har tydeligvis bodd for lenge i utlandet. Jeg ville ikke reagert paa at en leskedrikk ble kalt juice i en slik sammenheng. Forresten er eplejuice - dem som ikke tilsatt sukker - minst like farlig for tennene pga. all syren, saa jeg synes ikke det var noe bedre alternativ.

Ja, for det er bare tennene jeg tenker på.

Jeg reagerer litt, for jeg kunne sagt hadet bra til matlysten hadde jentungen slurpet den i seg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:34   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Det står helt sikkert ikke juice på Kulikartongen. At damen i kassen ikke brukte den korrekte betegnelsen er kanskje ikke så rart, det er noen som kaller alt på kartong for juice.

Mener du at matlysten forsvinner mer av en Kulikartong enn av en kartong ren juice? (Ikke ment som noe forsvar for Kuli og andre nektargreier, jeg unngår også denslags). Trodde bare ikke forskjellen var så stor akkurat når det gjelder å ødelegge matlysten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:51   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Her i huset er det absolutt forskjell på juice og kuli. Juicen ødelegger matlysten litt, mens kuli tar den helt bort.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:52   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

I dagligtale ville jeg nok ha kalt slike bokser med leskedrikk for juice, ja - selv om jeg jo vet at det er tilsatt sukker og dermed teknisk sett ikke kvalifiserer til den betegnelsen. Synes det var et hyggelig påfunn av butikken lell, jeg da. (Og hvorfor serverte de ikke te til oss som ikke drikker kaffe? )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:55   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har tydeligvis bodd for lenge i utlandet. Jeg ville ikke reagert paa at en leskedrikk ble kalt juice i en slik sammenheng. Forresten er eplejuice - dem som ikke tilsatt sukker - minst like farlig for tennene pga. all syren, saa jeg synes ikke det var noe bedre alternativ.

Hvis det er tilsatt sukker er det pr definisjon ikke juice. Og det var nytt for meg at det er bare tennene som avgjør hvorvidt en drikke er sunn eller ei.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:57   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har tydeligvis bodd for lenge i utlandet. Jeg ville ikke reagert paa at en leskedrikk ble kalt juice i en slik sammenheng. Forresten er eplejuice - dem som ikke tilsatt sukker - minst like farlig for tennene pga. all syren, saa jeg synes ikke det var noe bedre alternativ.

Enig!
Datteren til vaskehjelpen vår kaller Cola for sodajuice.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:00   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvis det er tilsatt sukker er det pr definisjon ikke juice. Og det var nytt for meg at det er bare tennene som avgjør hvorvidt en drikke er sunn eller ei.

Hva betyr denne da, som er å lese på en mengde juice-pakninger:

100% juice fra konsentrat.

Jeg spør fordi det virker som om du kan dette med juice. Jeg har alltid trodd at dersom det er 100% juice, så kan det vel ikke være konsentrat, eller konsentrat kan vel heller ikke kalles juice???

Ikke vet jeg

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:03   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hva betyr denne da, som er å lese på en mengde juice-pakninger:

100% juice fra konsentrat.

Jeg spør fordi det virker som om du kan dette med juice. Jeg har alltid trodd at dersom det er 100% juice, så kan det vel ikke være konsentrat, eller konsentrat kan vel heller ikke kalles juice???

Ikke vet jeg

Det kan godt kalles juice om det er laget fra konsentrat og så vannet ut igjen. Da er det jo ikke "friskpresset juice" lenger, men fremdeles juice fordi det ikke er tilsatt noe.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:18   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Her i huset er det absolutt forskjell på juice og kuli. Juicen ødelegger matlysten litt, mens kuli tar den helt bort.

Den største forskjellen på Kuli og juice her i gården, er at juice drikkes stadig vekk (men likevel i moderate mengder) mens Kuli aldri forekommer .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:20   #16
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Enig!
Datteren til vaskehjelpen vår kaller Cola for sodajuice.....

Er hun en av dem som har fått "sodajuice" på flaske hun kanskje?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:22   #17
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det kan godt kalles juice om det er laget fra konsentrat og så vannet ut igjen. Da er det jo ikke "friskpresset juice" lenger, men fremdeles juice fordi det ikke er tilsatt noe.

Jepp. De tar ut vannet av juicen så den skal bli lettere å frakte, og så tilsetter de vann igjen før de tapper den på kartong. (Ikke det samme vannet, selvsagt, da ville poenget vært borte. )

Tine har også noen sorter juice som de kaller "fersk juice", som ikke er laget av konsentrat. Men det er lov til å kalle det "juice" i begge tilfeller, så lenge det eneste som er tilsatt, er vann tilsvarende den mengden som opprinnelig ble fjernet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:23   #18
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Kuli er ikke juice, nei. Det er "sockerdricka".

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:25   #19
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Den største forskjellen på Kuli og juice her i gården, er at juice drikkes stadig vekk (men likevel i moderate mengder) mens Kuli aldri forekommer .

Jupp, samme her.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 19:29   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juice? Det trodde jeg ikke ...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Er hun en av dem som har fått "sodajuice" på flaske hun kanskje?

Vet ikke, og lar spørsmålet ligge tror jeg.... for når jeg ser hva de ungene blir foret opp på, så skjønner jeg godt at andelen mennesker med diabetes er skremmende høy her jeg bor. Det har nok dessverre mye å gjøre med at de alltid velger det billigste, og ikke beste alternativet i butikken, for folk flest har dårlig råd her.

Hvitt brød (loff-type fra USA tilsatt kilovis med stoffer for at det skal holde seg ferskt i 14 dager), bokser med kuli-lignende innhold med navn som SolYSol, Capri Sun osv. i farger som turkis, lyserosa osv. Typisk mellommåltid er ostepop eller oste-kjeks og middag er rice,peas and chicken - HVER dag, og skal de skeie ut rundt lønningsdag så er det KFC som gjelder.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no