Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stekeovn og mikro og hva da?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-20, 10:45   #41
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Ikea og Kvik er det i alle fall ikke mulig pga. skrogene. Og det var Kvik som sa det til oss når vi tegnet kjøkken der. Men mulig andre leverandører har andre muligheter? Jeg har ikke sjekket alle, men ser en i boligannonser når jeg har husket å sjekke, så ser det gjerne sånn ut.

Ok, ja det er mulig at de ikke har skrog til det. Trodde at det ikke var mulig generelt og ble litt usikker siden vi ikke har hørt noe om det. Vi får bygd innredning slik vi vil ha det så da er det nok grunnen til at vi ikke har hørt noe om det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 14:09   #42
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Vær klar over at det er "pyrolyse" og så er det "pyrolyse med masse jobb i forkant". Det viste seg at min ovn var av sistnevnte. Vi må demontere rillene på sidene (de man setter stekebrett/rister inn i) og vaske disse for hånd. Komfyrdøren måtte også vaskes på gamlemåten.

Jeg har forstått det slik at enkelte andre stekeovner har riller som tåler pyrolysebehandlingen. Neste gang jeg skal kjøpe en stekeovn vil jeg ha en slik en.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 14:17   #43
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vær klar over at det er "pyrolyse" og så er det "pyrolyse med masse jobb i forkant". Det viste seg at min ovn var av sistnevnte. Vi må demontere rillene på sidene (de man setter stekebrett/rister inn i) og vaske disse for hånd. Komfyrdøren måtte også vaskes på gamlemåten.

Jeg har forstått det slik at enkelte andre stekeovner har riller som tåler pyrolysebehandlingen. Neste gang jeg skal kjøpe en stekeovn vil jeg ha en slik en.

Oj, takk for tips. Dette må jeg spørre direkte om når vi bestiller svartevarer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-20, 20:15   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Hadde Beha med pyrolyse. Tror ikke jeg trengte å ta ut noe for å kjøre igang.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 17:02   #45
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg har aldri giddet å bruke plass på mikrobølgeovn. Hva i all verden trenger man det til?

Hah, det sa jeg også i årevis. Eldstemann har ønsket seg mikrobølgeovn fra han var liten, og først med nytt kjøkken, nå som gutten er blitt 17, har vi fått en. Vi bruker den daglig, ikke minst jeg selv.

Vi har både stekeovn og mikrobølgeovn fra Ikea og er veldig fornøyd med begge.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 10:51   #46
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Eldstemann har ønsket seg mikrobølgeovn fra han var liten, og først med nytt kjøkken, nå som gutten er blitt 17, har vi fått en. Vi bruker den daglig, ikke minst jeg selv.

Den brukes flittig hos oss også. Per nå mest til oppvarming av middagsrester og til å lage havregrøt. Men jeg bruker den også til å smelte smør og rundt juletider til å smelte sjokolade. Ved å bruke microen slipper jeg å skitne ut en kasserolle. Veldig praktisk!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 14:24   #47
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Vi har ein kombinert steikomn/dampomn og ein kombinert steikomn/mikro. Veldig fornøgd med det, bruker det aller mest som to steikomnar.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 15:33   #48
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Stekeovn og mikro og hva da?

Vi har en kombi mikro og stekeovn, og en kombi damp og stekeovn, altså to ovner i høyden. Fungerer utmerket. Man kan lage det meste med damp, alt fra baking til damping av fisk og grønnsaker. Bare å google.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no