Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Smatter og/eller slurper du?
Ja, jeg både smatter og slurper. 1 0,80%
Jeg gjør en av delene. 6 4,80%
Jeg har smattet, slurpet eller begge deler, men lover å slutte. 4 3,20%
Nei, hjelpes. Neineineinei. 114 91,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-15, 13:35   #61
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei. Neineinei.

Men, min sønn på snart sju spiser med åpen munn og er dårlig på å bruke bestikk. Vi har fokus på det men det virker som om han ikke bryr seg så hardt gitt. Utrolig frustrerende. Og irriterende.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 13:35   #62
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg synes det er mer slitsomt å være i nærheten av folk som lar seg sjenere av et slafs eller et smell med døra. Jeg aner ikke om folk rundt meg slafser eller tramper, eller om jeg gjør det selv. Ingen har påpekt at jeg slafser, men jeg tror jeg slurper når jeg drikker varm suppe fra kopp e.l. Og så har jeg hørt om ti på to-grep på rattet, men aldri om bestikk og klokkeslett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 13:51   #63
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Niks,nei og no! Og jeg får helt nella hvis folk jeg sitter ved siden av/i nærheten av gjør det...

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 13:52   #64
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.014
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg er dessverre veldig sensitiv for enkelte spiselyder. Jeg kan virkelig ikke noe for det, jeg blir blant annet veldig forstyrret av lyden som blir når noen stapper alt for mye mat i munnen og gryntetygger det i seg.

Jeg slurper ikke og spiser såvidt jeg vet ikke med åpen munn heller.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 14:55   #65
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.834
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

I svigerfamilien min, derimot, behersker ingen elementær bordskikk, og de er til og med stolte av det. De slafser, piller seg i tennene, raper, fiser og slurper. Og synes at mannen og jeg er selvhøytidelige snobber som er strenge med ungene når vi ber de sitte stille på stolen.


Har du min svigerfamilie? Jeg fikk hakeslepp første gang jeg spiste middag med dem. Om ikke annet hadde jeg tenkt at man skjerper seg litt når man møter nye mennesker for første gang, men jeg var visst inne i varmen fra første stund.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 15:13   #66
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Men det er en del folk som tar så mye lydplass. De drikker glunk! Glunk! Glunk! Døra går igjen Dunk! Tramp! Tramp! For å hente kaffekoppen. Smell! Med dør når man går ut. Og jeg synes det er slitsomt å være i nærhetem av dem i lengre tid.

Jah.
Jeg var nylig på besøk hos foreldrene mine og holdt på å bli gal av alt bråket deres, når mamma holder på på kjøkkenet med inn og ut av skap, opp og ned med fjøler osv høres det ut som om hun er i fred med å rive ned huset.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 16:05   #67
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jah.
Jeg var nylig på besøk hos foreldrene mine og holdt på å bli gal av alt bråket deres, når mamma holder på på kjøkkenet med inn og ut av skap, opp og ned med fjøler osv høres det ut som om hun er i fred med å rive ned huset.

Det er rart det der. Mamma sin matlaging høres ut som de siste fasene i en verdenskrig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 16:12   #68
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg blir forvirret av denne diskusjonen. For jeg er sikker på at dere mener "slafser" når dere skriver "smatter", for hvem er det som smatter når man spiser, da? Ingen, så vidt jeg vet.

Anywho, jeg HÅPER jeg ikke slafser. Sønnen min gjør det, og vi påpeker det HVER gang. Og vi aner ikke hva vi skal gjøre for å få han til å slutte.

For øvrig er jeg fra et arbeiderhjem, så jeg vet ingenting om skikk og bruk. Eneste jeg har lært, er at man ikke synger ved matbordet eller teller maten til folk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 17:45   #69
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Eg meiner eg har lært at kniven skal leggast ned imellom tindene på gaffelen når ein er forsynt?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 18:09   #70
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg er også forvirret. Med tanke på hvor utrolig mange forskjellig mennesker jeg har spist sammen med opp gjennom årene, synes jeg det er rart at det finnes så mange slurpere og slafsere. Jeg kjenner bare til en person som smatter litt, men han har litt utfordringer på andre områder også. Og seriøst- er det plagsomt at folk bråker når de lager mat også? Jeg slamrer, mister, styrer og steller, og tenker at dersom gjestene ikke tåler det, må de nesten takke nei til invitasjoner fra meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 18:19   #71
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Kjenner jeg føler for å dulte veldig på Rine.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 19:26   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

.

Mannen min slafser med lukket munn, jeg vet ikke helt hvordan han får det til, men han spiser veldig høylydt, selv om munnen er igjen. Og når jeg påpeker det så blir han helt whaat? :indignert: munnen er da igjen!

Ja, min og! Jeg skjønner ikke hvordan man greier å høre all tyggingen ut gjennom kinnene hans, men det er til å bli sprø av.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg blir forvirret av denne diskusjonen. For jeg er sikker på at dere mener "slafser" når dere skriver "smatter", for hvem er det som smatter når man spiser, da? Ingen, så vidt jeg vet.

Hva mener du det er å smatte da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 19:49   #73
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg kjenner ingen voksne mennesker som smatter, så det er ikke et problem som dominerer hverdagen min.

Jeg irriterer meg heller ikke over at mennesker høres når de beveger seg og gjør ting. Men om jeg hadde gjort det, hadde jeg neppe hatt 20 år som lærer bak meg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 20:09   #74
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man legger fra seg bestikket som omvendt v når man ikke er forsynt. Når man er forsynt (...) så legger man bestikket samlet nede kl halv fem.

Nei. Har man tenkt å spise mer, så lar man kniv og gaffel ligge på hver sin side av kl. 6. Opp-ned V eller kl. 04.30 når man er ferdig.

Men med så motstridende informasjon må vi vel få på plass en ekspert her snart? Noen som kjenner en etikette-spesialist eventuelt er nær venn av Toppen Bech?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

(og i min familie ble pappa helt ilsk når vi sa "jeg er mett" og freste "din metthetsgRad eR ikke av almenn inteResse, du kan si du eR foRsynt" )

Herrrrlig.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 20:12   #75
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.854
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei det gjør jeg ikke. Jeg hater smattelyder og dens like intenst. Gutta mine og mannen min får ikke lov til å ha tyggis av samme grunn. Ingen av de klarer å ha tyggis i munnen uten å slafse. Jeg mener ikke at man ikke skal merke at folk har tyggis i munnen, men noen burde ha forbud mot det. Inkludert mannen min. Etter 25 år med meg er det dårlig med tyggis i munnen på han. Heldigvis.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 20:40   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Nei!! Bordskikk er en av mine kjepphester. Jeg syns sånt er ekkelt.

Du glemte forøvrig å ta med å slikke på kniven. Det er æsj. Og "dyppemat", i mangel av bedre ord. Å dyppe F.eks chips i dip, og dyppe litt av en bit, spise, og så dyppe mer. Æsj. Og å bruke egen kniv/gaffel til å ta ting fra fellesfat med. The list goes on and on....

Huff sier jeg også, til alle tingene du nevner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:12   #77
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Hva mener du det er å smatte da?

Mulig det er en dialektting, for det virker på meg som om mange her inne ikke skiller mellom smatting og slafsing. Jeg skiller på samme måte som Bokmålsordboka:

Sitat:

smatte v1
I dette vinduet skal du finne tabell v1 for oppslagsordet smatte
(lydord, beslektet med smatre) lage smellende lyd med munnen
s- når en spisers- når en spiser / s- på hesten smekke med tunga el. leppene for å få den til å gå (fortere)s- på hesten smekke med tunga el. leppene for å få den til å gå (fortere) / s- på drops, på pipa suge med smekkende lyd

Jeg kan ikke skjønne at dette er et så utrolig stort problem, for det hører jeg aldri noen som gjør. Slafsing derimot, synes jeg er mye verre, og er mye mer utberedt, særlig blant barn, men det er det jo ingen (?) som nevner i denne tråden. Jeg ser at Bokmålsordboka delvis har det som synoym for smatting, men det er jeg ikke enig i.

Sitat:

ete grådig, smatte
s- i seg maten

For meg er slafsing å spise med åpen munn, nærmest det motsatte av å smatte.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 21:53   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Smatting er den lille klikkelyden som kommer fra leppene og tunga når man åpner munnen, f.eks. med mat i. Slafsing innebefatter mye mer; å kaste innpå for mye mat, smatte, litt sånn Asterix o gObelix-style.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 22:18   #79
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Men mener dere at folk smatter så mye, altså? Helt ukjent for meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 22:20   #80
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Jeg begynte med å sitere en masse innlegg jeg var enig i, og ville komme med utdypende kommentarer til, men det ble så mange så jeg gav opp.

Jeg hater spiselyder med pasjon, og følger det med spising med åpen munn er måltidet fullstendig ødelagt for min del. Slafsing, smatting, slurping, kremting... Alt er ille.
Aller øverst på lista over grusomme lyder er dog folk som smeller og tygger høyt på tyggisen med åpen munn.

Heldigvis har jeg ikke mange rundt meg som driver med sånt, men min mann (av alle ) bedriver litt spiselyder innimellom og jeg må jo kommentere det hver gang. Selvsagt.

Når det gjelder lyder jeg selv produserer er jeg redd jeg har utviklet meg til å bli "en som snorker". (Så det var noen som nevnte lyder mens man sover lengre oppe også.)

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no