Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-15, 11:06   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Vi tenker litt på å ta noen måneder i Oxford, Heidelberg eller New York våren 2016 (forskningstermin).

Junior er da ikke begynt på skolen enda, jeg er fremdeles i permisjon med Knøttet, men hva gjør vi med Vesla? Hun snakker godt nok engelsk til å kunne klare seg i hverdagssituasjoner, men skolegang? Er det mulig å følge skolen hennes i Norge (ukeplan på mail, mailkontakt med lærer og lignende)?

Jeg skjønner jo at det bare er vår skole som kan gi ett endelig svar, men er det noen som har gjort dette? Hun vil da være første året på ungdomstrinnet, det blir jo en slags "hjemmeskole"....Samlet (jeg og mannen min, og pappaen til Vesla som også vil kunne nås på mail/telefon) har kompetanse nok til å kunne følge henne opp faglig tror jeg, selv om det ikke blir like profft/bra som læreren hennes ville kunne gjort...Men så har det jo en egenverdi å lære et språk godt, bo litt i ett annet land, tilgang på museum og opplevelser etc....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 11:11   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Dere kan jo melde henne inn i Globalskolen? Det er ikke en erstatning for den vanlige undervisningen, men hun vil følge norsk pensum i en del fag.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 11:14   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Det går helt sikkert an. Men om det var meg hadde jeg tatt kontakt med en skole der dere skal og se om det var mulig å få plass der for den perioden (evnt en internasjonal skole om det blir Tyskland). Det har en fantastisk verdi å få opplevelsen av hvordan det er å gå på skole i et annet land, selv om det bare blir som en korttidsopplevelse. Og blir det en engelsktalende skole så skal det ikke lange oppholdet til før hun får mye ut av det, i hvert fall språklig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 11:18   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Jeg hadde uten tvil latt henne gå på en lokal skole hvis dere ender i et engelskspråklig land. Både sosialt og språklig vil jeg tro det vil gi henne uvurderlige erfaringer som vil være en fordel for henne når hun kommer hjem igjen. Jeg er sikker på at hjemmeskolen vil kunne bidra ift. hva hun bør beherske faglig når hun kommer hjem igjen.

I Tyskland er jeg litt mer usikker. Germanisten i meg hyler at hun må lære tysk, men en termin er jo ikke så lenge, så kanskje vil det være bedre med internasjonal skole hvis det er mulig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 11:20   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Dere kan jo melde henne inn i Globalskolen? Det er ikke en erstatning for den vanlige undervisningen, men hun vil følge norsk pensum i en del fag.

Denne er absolutt aktuell.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det går helt sikkert an. Men om det var meg hadde jeg tatt kontakt med en skole der dere skal og se om det var mulig å få plass der for den perioden (evnt en internasjonal skole om det blir Tyskland). Det har en fantastisk verdi å få opplevelsen av hvordan det er å gå på skole i et annet land, selv om det bare blir som en korttidsopplevelse. Og blir det en engelsktalende skole så skal det ikke lange oppholdet til før hun får mye ut av det, i hvert fall språklig.

Vi har tenkt på det, men vet enda ikke om det vil være snakk om en måneds opphold, eller lengre...Maksimalt tror jeg det kan bli snakk om 3 måneder, men mest sannsynlig snakker vi om 1-2 måneder. Det blir liksom litt kort til å melde henne "formelt" inn noe sted, og det vil egentlig bare være snakk om å holde henne ajour med progresjonen hun ville hatt hjemme....

Nesten hvert enklere om det var ett helt år, men det får blir neste gang...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 11:21   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Jeg begynte rett i engelskspråklig skole uten noen forkunnskaper. Men jeg var bare 6 år gammel og skulle være der et år. I den alderen lærer man språk raskere og tilpasser seg raskere.

Om jeg skulle dømme ut fra min egen 13 åring så tror jeg at å havne rett opp i en klasse der jeg ikke kunne noe av språket på forhånd ville gi lite utbytte (og være flaauuuuut) og dermed kanskje ikke verd det om det bare var noen måneder. Om det er et helt år stiller det seg annerledes.

Og der skrev vi samtidig.

Jeg ser jo at en - to måneder er kort tid. Men om det er mulig å få en hospiteringsordning på en skole og hun kan språket litt på forhånd så ville jeg uansett gjøre det. Gi henne muligheten til å bli bedre kjent med landet. Tenåringer har ofte evnen til å bli venner for livet på en uke eller to, så det kan bli en veldig god opplevelse.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 11:21   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Jeg veit om noen som fulgte undervisning ved en amerikansk skole og tok nødvendige fag ved Globalskolen ved siden av, men det var et helt skoleår. Det blei i alle fall godkjent som grunnlag for videre skolegang i Norge. (Oxford! Oxford! Gjør det! )

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 12:07   #8
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

I Tyskland er jeg litt mer usikker. Germanisten i meg hyler at hun må lære tysk, men en termin er jo ikke så lenge, så kanskje vil det være bedre med internasjonal skole hvis det er mulig.

Tysk skal hun nok lære på sikt uansett....mannen min har bodd 2,5 år i Tyskland i forbindelse med phd, og snakker flytende. Jeg snakker godt tysk, og det er nå "voksenspråket" hjemme når ungene ikke skal forstå alt, hun har allerede plukket opp mye av det...

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ser jo at en - to måneder er kort tid. Men om det er mulig å få en hospiteringsordning på en skole og hun kan språket litt på forhånd så ville jeg uansett gjøre det. Gi henne muligheten til å bli bedre kjent med landet. Tenåringer har ofte evnen til å bli venner for livet på en uke eller to, så det kan bli en veldig god opplevelse.

Det hadde jo vært det beste, om hun kunne vært en dag eller to i uka kunne tatt del i undervisning på en skole - bare for å se hvordan ting gjøres andre steder. Mulig vi må undersøke litt om dette, kan jo være en fin mulighet for den engelske skolen også, til å få erfaringer fra norsk skole inn?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

(Oxford! Oxford! Gjør det! )

Jaaaaa....Mannen har studert i Oxford, og elsker byen, jeg er nesten like begeistret for den som ham...

Heidelberg er dog også en fantastisk fin by, og jeg ville elsket å lære tysk bedre (fine, fine språket!). Mannen mente det skulle være mulig å ta ett kortere opphold der og evt la Vesla kombinere språkkurs med riding (ett opplegg han har vært borti tidligere), men vi får se...New York er jo, ja, New York rett og slett...Jeg tipper det blir Oxford, om det blir, det er nok det mannen min har aller mest lyst til...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 12:28   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Oxford!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 12:46   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Herremannen gikk på amerikansk skole samt fulgte globalskolen. Hvilken måned er hun født? I USA begynner barna som blir 6 etter 1. September skolen i august og første året (og de etterfølgende) er på et høyere nivå enn i Norge. Jeg skulle vurdere å sette henne ned et klassetrinn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:10   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Fotballlaget jeg er lagleder for har ikke mindre enn tre spillere er i eller skal ha permisjon fra fotballen, nettopp for å følge med foreldre som skal ha gjøre forskning i utlandet. Alle disse jentene er påmeldt skole i det landet de drar til.

Ingen av dem har kommet tilbake ennå, så jeg vet ikke hvordan det har gått. De er alle veldig tøffe og robuste jenter, og det trenger man nok å være.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 13:18   #12
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

For et såpass langt opphold - tross alt - i ungdomsskolen og i et engelskspråklig land ville jeg valgt en lokal skole. Det er ikke bare-bare å få læringstrykk selv som forelder, og det er noe med å være i et læringsmiljø. Ungdomsskolen er viktig.

Har barn i CISV, og de reiser utenlands "alene" som 11-åringer i 4 uker, så det språklige og sosiale må da være ok for en ungdomsskoleelev.

Velger dere England, finnes det også mange små boardingschools osv. så det burde være mulig å finne en liten skole hvor det er ganske greit å komme inn i det? Noen av dem har naturligvis en prislapp vi ikke er vant med fra vår gratisskole, men likevel - det er et utvalg.

I Oxford ville jeg tro de var ganske vant med at barn av forskere blir med for kortere tidsrom, og at dere kan få tips derfra til hvor det er lurt og/ eller vanlig at forskerbarn går. Og dermed finne en ok skole som er vant med å håndtere slike opphold med god læring.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 15:07   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Ved å gå på skolen så får man venner og man lærer seg språket enda bedre. Jeg skulle ha fulgt lokal skole. Kjempelærerikt og en stor erfaring fremover i livet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 15:15   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Jeg vet at en boarding schools i UK har spesielle tilbud for utenlandske korttidsopphold. Det er flere bekjente som har sendt 6. - 7. klassinger dit for et halvt semester eller lignende. Jeg kan tenke meg at det koster skjorta, da, men det er visstnok en opplevelse for livet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 16:47   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

I Oxford er jeg sikker på at det finnes dagskoler som har et opplegg for elever som er der på korte opphold. En pensjonatskole virker unødvendig når familien faktisk skal være i England.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 17:36   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Eldstesønnen min gikk sju måneder på vanlig engelsk skole fra like før han fylte fem. Han måtte lære seg engelsk, men det tok bare en måneds tid, så var han på høyde med de andre. Fungerte som bare rakkern. Jeg hadde nok satset på den lokale skolen for en så kort periode.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 17:37   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Pensjonatskoler er virkelig ikke noe for hvermannses lommebok, altså. Nå kjenner jeg ikke Høst. Mulig hun er vel bemidlet, men læll.

Sitat:

Fees vary widely from school to school. The 2014 Independent Schools Council (ISC) Annual Census revealed that, in January 2014, the average boarding fees per term for pupils at ISC-member senior boarding schools were £9,502, with day fees at £5,698

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 17:51   #18
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

En del boarding schools tar jo også inn "day pupils", som bor hjemme men går på skolen. Vil tro det er en del billigere - og slike skoler kan kanskje være mer fleksible enn vanlige, offentlige skoler.

Ellers hadde jeg definitivt prioritert at hun fikk gå på ordentlig skole når hun er så stor som ungdomsskolealder.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-15, 18:02   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

En del boarding schools tar jo også inn "day pupils", som bor hjemme men går på skolen. Vil tro det er en del billigere .

Som jeg siterte ovenfor, så ser det ut til at snittet er som følger:

Sitat:

day fees at £5,698

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 14:14   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

I Oxford er jeg sikker på at det finnes dagskoler som har et opplegg for elever som er der på korte opphold. En pensjonatskole virker unødvendig når familien faktisk skal være i England.

Nei, enig. Jeg tenkte at om de har et pensjonatskoletilbud så har de gjerne et ikke-pensjonattilbud også. Men dyrt er det sikkert, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no