Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pass til barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-18, 19:27   #41
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pass til barn

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det forklarer hvorfor timebestilling viser ingen ledige timer. Men de er åpen 9-1430 og det tar 2 timer hver vei og det forutsetter at vi treffer på ferga. Så det blir jo ikke lettere å unngå fri akkurat.

Det blir som det blir. Trolig sørger vi for pass til meg og en eller to unger rett og slett sånn siden jeg og eldste minimum skal ut og reise i år. Vet ikke helt hva familien finner på. Uten hunden står vi friere til å reise litt lenger.

Og guttungen selv er overbevist om at han må ha pass, for Danmark er utlandet :-) dette har de lært på skolen.

Skal høre litt i styret om vi setter pass på pakkelista, Just in case.

Går jo an å reise ut på øyene. I Ulsteinvik er det ikke timebestilling, bare oppmøte. Kan være litt ventetid, men vi fikk fikset det på under en time i forrige uke.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 19:49   #42
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det forklarer hvorfor timebestilling viser ingen ledige timer. Men de er åpen 9-1430 og det tar 2 timer hver vei og det forutsetter at vi treffer på ferga. Så det blir jo ikke lettere å unngå fri akkurat.

Det blir som det blir. Trolig sørger vi for pass til meg og en eller to unger rett og slett sånn siden jeg og eldste minimum skal ut og reise i år. Vet ikke helt hva familien finner på. Uten hunden står vi friere til å reise litt lenger.

Og guttungen selv er overbevist om at han må ha pass, for Danmark er utlandet :-) dette har de lært på skolen.

Skal høre litt i styret om vi setter pass på pakkelista, Just in case.

Da er det vel bare å dra til Molde en av de inneklemte dagene i mai? Og denne turen ble vel ikke planlagt nå, så jeg vil tro du har hatt noen muligheter til å fikse det før om du syns at det å ta fri fra skolen er vanskelig. Jeg liker heller ikke å ta ungene uten god grunn, så jeg har pleid å ta det på en skolefri dag.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 21:45   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Da er det vel bare å dra til Molde en av de inneklemte dagene i mai? Og denne turen ble vel ikke planlagt nå, så jeg vil tro du har hatt noen muligheter til å fikse det før om du syns at det å ta fri fra skolen er vanskelig. Jeg liker heller ikke å ta ungene uten god grunn, så jeg har pleid å ta det på en skolefri dag.

Den ble ikke bestemt nå nei. Den ble antydet i høst og bestemt i vinter når jeg jobba så mye at jeg ikke tenkte og nå har jeg fått hodet over vannet og innsett at det helt klart er min egen feil men jeg skal få til dette her. Bare litt tungvint at jeg enten må dra på langtur eller booke time kl 8 en morgen 30 dager i forveien, innen lunsj er det fullbooket. Men det er min feil, jeg er klar over at jet burde ordnet det i høst. Jeg har bare vært tanke-dum.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 21:54   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn

Du får ta det som en tur da, det er det vi må gjøre, kjøre 1.5 time en vei for å få fikset pass, så da gjør vi en tur ut av det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-18, 23:52   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pass til barn

Jeg hadde aldri giddet skaffe pass til et barn for å dra til Danmark.
Jeg er også helt enig i at man ikke tar fri fra skolen for å skaffe barn et pass i utgangspunktet, men om man har lang reisevei og det bare går an å få pass mellom type 9 og 14 har man ikke noe særlig valg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 08:35   #46
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pass til barn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde aldri giddet skaffe pass til et barn for å dra til Danmark.
Jeg er også helt enig i at man ikke tar fri fra skolen for å skaffe barn et pass i utgangspunktet, men om man har lang reisevei og det bare går an å få pass mellom type 9 og 14 har man ikke noe særlig valg.

Det er jeg helt enig i, og sånn er det blitt her. 3 dager i uka med åpningstid fra 9-14, og dette passkontoret skal sørve hele Vesterålen. Helt håpløst.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-18, 23:17   #47
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pass til barn

Vi hadde time forrige tirsdag og venter fortsatt i spenning på når passet ligger i postkassa.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no