Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

[macnovise]Hvilke programmer har dere?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 18:04   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[macnovise]Hvilke programmer har dere?

Nå har jeg fått gliset mitt og den er veldig fin. Men hva fungerer best på en mac til mail, nettsurfing, tekstbehandling (ok der har jeg installert word allerede), regneark etc? Er det noen programmer jeg ikke har hørt om som det er lurt å ha?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:30   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Jeg har egentlig ikke veldig peiling, jeg hadde ambisjoner om å bli macekspert da jeg skaffet min for nesten fem år siden, men sånn har det ikke blitt, gitt. Jeg har Officepakken for mac med Excel, Word og PP. Mailprogrammet til mac ligger vel allerede der? Jeg har synkronisert det med gmail og den der Telenormailen (ikke spør hvordan, jeg bare gjorde det en gang liksom). Jeg bruker som regel Firefox som nettleser. Ellers har jeg installert Silverlight og noe andre greier slik at jeg kan se nett-TV og VLC for å se film og serier og sånt.

Jeg vil tro du vil få bedre råd fra samtlige andre macbrukere her inne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:32   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå har jeg fått gliset mitt og den er veldig fin. Men hva fungerer best på en mac til mail, nettsurfing, tekstbehandling (ok der har jeg installert word allerede), regneark etc? Er det noen programmer jeg ikke har hørt om som det er lurt å ha?

Vi har Officepakken til mail, tekstbehandling, osv. Jeg bruker Firefox til nettsurfing. iPhoto til fotolagring, og så har jeg akkurat kjøpt Photoshop Elements til redigering.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:37   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Outlook som mailklient er en nokså dårlig ide. Den er ganske dårlig kompatibel med gmail blant annet, og min opplevelse av Outlook på Mac er at den feiler ofte.

Jeg tror jeg ville brukt mailprogrammet som er på Macen allerede (heter "Mail").

Jeg har både officepakken og iWorkspakken. iWork er kulest. Mye fine maler og keynote (samme som powerpoint) er rett og slett morsommere og jobbe med. Så om det er til privat bruk så ville jeg kjøpt iWork og ikke Office. Ellers så er jo iLife greit å ha. Det er en samling programmer som er morsomme og brukbare.

Jeg har også Adobe Premium, men det trenger du ikke. Photoshop er kanskje morsomt, men absolutt ingen nødvendighet.

Hva skal du bruke maskinen til egentlig? Jeg kan anbefale deg ganske mye forskjellig egentlig... (Plot, Quicksilver, Flux, Skype, Textwrangler, Dropbox....).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 01:07   #5
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

For ordens skyld: Jeg bruker mailprogrammet på macen/Mail () og har synkronisert det med gmail og det der andre mailopplegget. Jeg synes ikke det fungerer optimalt dog. Sånn i tilfelle Joika misforsto meg.

Og så bruker jeg også Dropbox, og tror også iWorks er kult (men da må man jo betale?)

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 08:49   #6
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Jeg har også Skype og Itunes, samt Scrivener (skriveprogram for forfatterspirer) og Lightroom (for litt avansert bilderedigering og sortering) på min. Iphoto er helt håpløs etter min mening. Dessuten har jeg hatt problemer med mailprogrammet Mail også - en gang prøvde jeg nemlig å sende noen bilder, og så hadde jeg glemt å krympe de først sånn at mailen ble kjempestor - mange MB. Nå står den mailen og henger i outboxen til Mail, jeg får ikke slettet den og hele nettverket vårt kneler hvis jeg åpner den. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 09:11   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

For ordens skyld: Jeg bruker mailprogrammet på macen/Mail () og har synkronisert det med gmail og det der andre mailopplegget. Jeg synes ikke det fungerer optimalt dog. Sånn i tilfelle Joika misforsto meg.

Og så bruker jeg også Dropbox, og tror også iWorks er kult (men da må man jo betale?)

Man må jo betale for Office også. Som regel.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 09:15   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg har også Skype og Itunes, samt Scrivener (skriveprogram for forfatterspirer) og Lightroom (for litt avansert bilderedigering og sortering) på min. Iphoto er helt håpløs etter min mening. Dessuten har jeg hatt problemer med mailprogrammet Mail også - en gang prøvde jeg nemlig å sende noen bilder, og så hadde jeg glemt å krympe de først sånn at mailen ble kjempestor - mange MB. Nå står den mailen og henger i outboxen til Mail, jeg får ikke slettet den og hele nettverket vårt kneler hvis jeg åpner den. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?

Du kan se om du finner prosessen og så kan du drepe den. Åpne terminal (ligger under utilities) og skriv "ps aux" (uten "). Se om du ser noe som kan se ut som mailen som henger. Om du ser det så tar du tallet på samme linje i kolonne to. Si dette er 2323 da, så skal du skrive "kill 2323". Feks.

Litt high tech kanskje, men det vil muligens fungere. Tror også det finnes en slags "task manager" med grensesnitt på Macen, men den har jeg aldri brukt så vet ikke hvor.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 09:30   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Eller til og med «ps aux | grep Mail». Grensesnitt, schmensesnitt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 09:52   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Outlook som mailklient er en nokså dårlig ide. Den er ganske dårlig kompatibel med gmail blant annet, og min opplevelse av Outlook på Mac er at den feiler ofte.

Jeg tror jeg ville brukt mailprogrammet som er på Macen allerede (heter "Mail").

Jeg har både officepakken og iWorkspakken. iWork er kulest. Mye fine maler og keynote (samme som powerpoint) er rett og slett morsommere og jobbe med. Så om det er til privat bruk så ville jeg kjøpt iWork og ikke Office. Ellers så er jo iLife greit å ha. Det er en samling programmer som er morsomme og brukbare.

Jeg har også Adobe Premium, men det trenger du ikke. Photoshop er kanskje morsomt, men absolutt ingen nødvendighet.

Hva skal du bruke maskinen til egentlig? Jeg kan anbefale deg ganske mye forskjellig egentlig... (Plot, Quicksilver, Flux, Skype, Textwrangler, Dropbox....).

Jeg bruker maskina til typiske brukergreier egentlig. Litt tekstbehandling, en god del regneark (jeg må ha office og det får jeg tak i gratis og lovlig, men jeg vurderer nå å se på iworks i tillegg). Skype må jeg ha. Dropbox også. Og så bruker jeg den til vanlige nettgreier - surfing, chatting mm. Det eneste jeg kanskje bruker den mer til enn gjennomsnittsbrukeren er billedbehandling. Jeg må mao ha photoshop som et minimum der. Har akkurat fått hetta av prisen på cs4 slik at jeg vurderer elements, men jeg vet jeg ikke blir venner med det i lengden. *sukk*.

Men ilife altså. Og Mail fremfor thunderbird til mac (outlook liker jeg uansett ikke).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 13:40   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du kan se om du finner prosessen og så kan du drepe den. Åpne terminal (ligger under utilities) og skriv "ps aux" (uten "). Se om du ser noe som kan se ut som mailen som henger. Om du ser det så tar du tallet på samme linje i kolonne to. Si dette er 2323 da, så skal du skrive "kill 2323". Feks.

Litt high tech kanskje, men det vil muligens fungere. Tror også det finnes en slags "task manager" med grensesnitt på Macen, men den har jeg aldri brukt så vet ikke hvor.

Er vel lettere å gjøre det via Activity Monitor (Aktivitetsmonitor i norsk OS).
Søk den opp i spotlight.

Jeg starter ellers omtrent alt av applikasjoner via Spotlight - bruker gjerne heller det i stedet for dock-en. Samme i Windows egentlig - starter veldig mye ved å trykke på Windows-tasten og skrive de første bokstavene hvis jeg uansett har henda på tastaturet

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 13:48   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Hvis man ellers skulle ha behov for Windows i noen sammenhenger, kan gratisprogrammet VirtualBox være greit å se på. Kjører Windows 7 i dette programmet på Mac-en. VMware Fusion og Parallels Desktop er bedre, men for mitt bruk ikke verdt pengene.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 15:17   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Foreløbig kan det se ut som jeg blir en veldig happy mac-bruker. Jeg liker denne saken her har jeg funnet ut. Spesielt etter at jeg fant cmd-tasten. Jeg bør vel kanskje lese bruksanvisninga?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 15:37   #14
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Gratulerer med ny maskin!
Her er ei grei side å kikke innom i ny og ne: http://mac1.no/switch

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 15:43   #15
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 281
lego er litt kul
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Og dersom du leser eller hører noen snakke om eple-knappen, så er det cmd. Men det visste du sikkert

lego er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:05   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er vel lettere å gjøre det via Activity Monitor (Aktivitetsmonitor i norsk OS).
Søk den opp i spotlight.

Jeg starter ellers omtrent alt av applikasjoner via Spotlight - bruker gjerne heller det i stedet for dock-en. Samme i Windows egentlig - starter veldig mye ved å trykke på Windows-tasten og skrive de første bokstavene hvis jeg uansett har henda på tastaturet

Ah! Det var det det het. Jeg søkte på Task manager, men det er jo Windows. Bruker sjelden grensesnitting på sånt, så ja...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:13   #17
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Eller til og med «ps aux | grep Mail». Grensesnitt, schmensesnitt.

ps aux | grep mail | cut -d" " -f6

Denne spytter piden rett ut for myrding.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 09:59   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Jeg har Office fordi det hender jeg jobber hjemme uten å ta med jobb-pc'en, men jeg bruker Mail og iCal i stedet for Outlook fordi Oulook ikke vil synke med Google Calendar. Også bruker jeg Lightroom og Photoshop endel, og iMovie til små videoklipp. Jeg bruker Plex til å se serier og sånt, da kan jeg se fra iPad eller Apple TV også. Også har jeg et program som heter Alfred, litt som spotlight, bare bedre. Wunderlist som "to do liste", den synker med telefonen og padda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:57   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Hva er spotlight?

Og wunderlist altså - er det en taskliste som funker? I såfall må vi se på den. Jeg har akkurat blitt venner med ical.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 16:43   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?

Spotlight er søkefunksjonen. Forstørrelsesglass oppe i høyre hjørne.
Men trykke der gjør jeg omrent aldri - hurtigtasten er vel option+space eller command+space.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no