Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 22:26   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Vel, vel, vel.... Vi må jo tøyse litt også, gjøre narr av oss selv og andre. Dette er en bekjennelsestråd etter mønster etter NM ("Kaller du meg en dårlig kokk"), men det er også lov å fortelle om andre.

Jeg skal finne igjen den gamle NM-tråden om min svigermors kulinariske spesialiteter, men inntil videre skal jeg heller bekjenne at jeg skulle lage en sitron-merengue-pai til en mafiamiddag. Det er skikkelig lurt å huske maizena. Hvis man glemmer maizena, vil kaken sige utover, sitronkremen vil renne utover alle kaner, renne nedover kjøkkenskapene, ned på gulvet og lage et helvetes søl. Det smaker like godt, det er ikke det, men jeg kan skrive opp at presentasjonen ikke blir den samme!

Ellers har jeg ledd i mange år over en historie om moren til en kompis av meg. Hun er ganske gammel, og skulle være litt sprelsk og prøve noe nytt da hun lagde bløtkake. Hun hadde i syklubben fått høre om de kjekke boksene med fersken, anananas og andre gode ting man kunne ha i kakene. Så hun dro i butikken og kjøpte hermetikk, og fylte en diger bløtkake med krem, revet sjokolade og mais.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:29   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Bløtkake med mais, det var eksotisk!

Jeg har selvsagt aldri gjort noen kjøkkentabber.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:30   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Enkelt. Jeg tilsatte sukker i kjøttpuddingen og ikke salt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:31   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg prøvde å lage brød jeg da... Inne på et annet forum stemte kjerringemnene til og sa at jeg måtte lage flytende deig. Så flytende at jeg visstnok skulle helle over i formene. Jadda. Jeg tok det bokstavelig og endte med dette.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg flytebrød.JPG (78,1 KB, 1313 visninger)
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:31   #5
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Den paien var dødsgod, Mim, så hvis du ikke har gjort verre tabber enn det, er du vel ganske heldig stilt.

En av mine beste mathistorier var den gangen jeg hadde overambisiøs indisk bursdagsmiddag og bl.a. brøt borettslagsreglene ved å grille noen ganske feite lammespidd på engangsgrill på balkongen. Dette førte til tunge skyer av svart os, og midt opp i det øvrige panikkaoset kom altså den lille gamle damen i etasjen over for å høre om det var nødvendig å ringe etter brannvesenet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:32   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg husker forresten at mannen og jeg skulle tilberede vår første romantiske lørdagsmiddag (biff og bakte poteter, må vite ... ). Fant ut litt for sent at vi hadde forvekslet pepperboksen med kanelboksen. Trodde vi hadde ødelagt biffen, men biff med kanel smakte mye bedre enn forventet.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:33   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Å lage potetpai i sånn rund kakeform med løs bunn er heller ingen strålende idé. Hvertfall ikke hvis kakeformen er litt forslått. Alle potetene, deigen, melk, ost osv er ganske tungt og når man skal løfte hele greia fra benken kan det skje at bunnen faller ut. Det blir veldig sølete. Det er fryktelig vanskelig å tørke en rennende blanding av melk, fløte, cottage cheese og ost ut fra en varm ovn og en varm ovnsdør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:33   #8
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Mamma skulle lage 50 liter kakao som bidrag til speiderturen og forbyttet selvfølgelig sukkeret med salt.

Jeg har ingen egne blemmer for hånden nå, men har da mang en gang laget mat som ikke var så god

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:34   #9
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Mim mor lager mat som hun snakker, med store fakter. Legger til med en gang at det pleier å gå veldig bra, hun lager deilig mat. Men når man salter med store bevegelser, og søsteren din står ved siden av og lager bløtkake, så blir ikke bløtkaken så veldig god.

Jeg kan også nevne at det ikke lønner seg å snu creme brulé opp ned for å riste av sukker som ikke er karamellisert.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:36   #10
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

:Fnise:

Kan ikke komme på noen blundere i farta som jeg selv har gjort.
Men mamma kom i skade for å miste saltbøssa i hvitsausen engang. Den var ikke særlig god.

Ellers gikk jeg i klasse med en på ungdomsskola som ikke var særlig heldig i heimkunnskapen.
Han lagde vel tidenes verste bløtkakebunn.Det meste lå igjen i ovnen.
Han klarte å svi pizzaen så den ble svart, til tross for at han satt rett foran ovnen og så på den hele tiden.
Han mistet også saltbøssa i omeletten og det knaste i tennene da vi smakte på den.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:39   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg fant den! Min svigermors schlägermeny!
1) Skinke med poteter og saus.
Velg en fet sommerskinke og skjær den i skikkelig tykke skiver. Lag hvit saus ved å koke opp melken for så å røre inn mel slik at sausen blir temmelig tykk og ganske klumpete. Den gode bismaken av kokt/svidd melk gir retten særpreg. Salt sausen rikelig. Lag sausen i riktig god tid slik at den blir svidd i bunnen og snerkete på toppen. Kok potetene litt for lite, så de er knallharde i midten. Salat lages av finhakket kinakål, tomater og agurk med thousand island. Server!

2)Gryterett

Basis er tre pakker kjøttdeig og to pakker meksikansk gryte fra Toro. KJøttdeigen og gryteposene + vannet has samtidig oppi gryta slik at kjøttet blir kokt og ikke stekt. Deretter piffes retten opp med to bokser hermetisk champignon, to bokser mais og en boks tomater. Glem ikke å ha i "saften" fra boksene også. Nam-nam Gryten serveres med uncle Bens 5-minutters ris og en salat som beskrevet ovenfor.

3) Fiskepudding
Kjøp den billigste fiskepuddingen du finner i butikken (den som har ca 10% fisk) og skjær den i skiver. Stek skivene på høy varme i masse margarin slik at skivene er svidde utenpå og kalde inni. Server med posepotetmos, ketcup og brun saus laget ved hjelp av å svi melet til det er brunt, spedd med vann og smakt til med masse salt. Nam nam! Dette er så godt at tårene står i øynene på en!

5)Stek
Legg gjerne en litt frossen stek i ovnen og stek den på middels varme over natten i en stekepose, slik at den er mer kokt enn stekt og garantert helt grå tvers igjennom. Lag saus som ovenfor, dvs med å svartsvi mel, og spe med kraften som har dannet seg i stekeposen. Salt skikkelig godt og er du helt crazy har du i hvitløkspulver. Fløtegratinerte poteter lages med melk og pass på å ha osten på med en gang slik at den blir brunsvidd. Det må være så mye væske at potetene svømmer i melk. Her brukes gjerne i hjelkokte grønnsaker til, feks kokte gulrøtter i skiver og brokkoli og blomkål. Disse kokes i rikelig med vann i minst 20 minutter uten salt.

6) Kake, generelle tips
Vær knipen på gode råvarer, og ha ulik temperatur på alle ingredienser. Eggene piskes så all luft går ut av blandingen, mel siktes aldri i, slik at det alltid er klumper av mel, bruk bare margarin og for all del ikke smør, siden smør er så dyrt. Vær gjerne unøyaktig med blandingen og stek kakene for lenge slik at de blir skikkelig tørre. Hvis man er ekstra heldig er kakedeigen blitt såpass tung at kaken er rå og innsunken på midten. Dette skjules lett ved å dynge på mye glasur på midten.

7) Fiskegrateng:
Kok fisken og ha den i bunnen av en ildfast form. Pisk egg og ha i mel og salt, og hell over fisken. Ha over griljermel. Server med ihjelkokte grønnsaker (se 5) og litt harde poteter. Denne elegante måten å lage grateng på vil gi et resultat som smaker som melete eggerøre med fisk i. Skikkelig godt! Smeltet margarin gir en piff!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:41   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg ble kvalm.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:43   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier



Kan forresten meddele at når veldig varme poteter møter fløte ved hjelp av stavmikser, så blir det lim.

Ikke så heldig når alle gjestene har satt seg til bords på nyttårsaften. Heldigvis hadde en snill nabo fler poteter og jeg vet nå å mose forsiktig og ikke koke med salt i vannet når jeg skal lage mos.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:45   #14
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Lunsj historie

I vinter hadde vi besøk fra New York kontoret, dette var rett før jul og dagens lunsj bestod av rester. En gryte med lapskaus og en gryte med risengrynsgrøt. Jeg stod på pratet med Taylor, en av amerikanerne i matkøen og spurte hva han syns om den norske maten. Vel, så passe sa han og serverte seg lapskaus og så slng på ens tor sleiv med risengrynsgrøt får jeg rakk å stoppe han. Å jeg skulle ikke ha bladet disse sa han til meg, og igjen før jeg rakk og svare slengte han på kanel/sukkerblanding . Jeg prøvde å forklare at lapskaus med risengrynsgrøt og kanel og sukker ikke gikk og definivt ikke var en rett som hørte sammen, men han sa at det var ok.

Han spiste nå alt , men fortalte meg i etterkant at han ikke var så veldig begeistret for risengrynsgrøten. Ja, ja

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:45   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier



En bekjent av meg, som egentlig er en dyktig kokk, skulle ved en anledning for mange år siden lage iskrem. Hun sjekket oppskriften, hadde eggeplommer, sukker og fløte i en bolle. Så satte hun bollen i fryseren mens hun undret seg over hvordan dette kunne bli til is... Det er HELT sant!


For mitt eget vedkommende kan jeg ikke anbefale karri oppå risengrynsgrøten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:45   #16
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg har alltid vært flink til å lage mat, men av og til må det jo nesten gå gale.

For noen måneder siden skulle jeg lage pizza-boller.
For å si det sånn... Det så litt makabert ut på kjøkkenbordet:









Det var egentlig veldig morsomt, men jeg ble så sint at det endte med at jeg sto og hulket på kjøkkenet
Lille var syk nemlig, og jeg skulle være god mor og lage noe godt til henne.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:47   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Det morsomste med svigermors schlägermeny er at hun faktisk er skikkelig fornøyd. Så det er ren og rå humor å spise der. Selv om det er skikkelig vondt.

Min mor hadde laget en diiiger eplekake til et besøk (som satt i storstua og ventet på traktement) og klarte å miste hele kaken i gulvet så det sang. Kake både her og der! Så det ble asjettservering den dagen. Med store dæsjer krem

Ellers kjenner jeg til noen fine servitørblundere fra mine år i bransjen. Sånn som hun som klasket stekskiver rett i bordduken foran direktøren for hotellkjeden, fordi hun hadde glemt å sette på tallerkner... Eller jeg og en kollega som kræsjet elegant i en svingdør (det var jeg som gikk feil, jeg skulle ta en snarvei) og skitne tallerkner og suppetallerkner fløy....

Det tok også litt tid før jeg lærte det der med timing, å få ting ferdig samtidig er liksom litt av poenget med et bra måltid. Jeg har servert lett rå gratinerte poteter sammen med godt gjennomstekt biff, og det smakte mildest talt trasig. Heldigvis var mannen forelsket og vi hadde mye vin....Vi kunne ha spist hva som helst.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:48   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Mannen min laget forresten brownies i langpanne en gang. Den ble såpass godt stekt, kan man si, at det ikke var mulig å få kaka ut av formen. Ikke engang etter å ha bløtlagt den i såpevann noen timer. Vi måtte kjøpe ny langpanne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:51   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Min mor hadde laget en diiiger eplekake til et besøk (som satt i storstua og ventet på traktement) og klarte å miste hele kaken i gulvet så det sang.

Det minner meg om den gangen jeg hadde laget en kjempeporsjon lasagne i en diger ildfast form. Idet mannen tok den ut av ovnen, glapp den selvsagt ut av hendene hans og landet opp ned på golvet. Det var litt av et syn. Jeg skal ikke si hva det lignet mest på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 22:53   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Leo:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no