Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 21:39   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

I dag har jeg - og ikke for siste gang heller - fikset nytt adsl-modem og fått huset opp på nett igjen etter at nok et strømbrudd ødela modemet vårt. Tidligere i høst hadde vi problemer med en router som ble veldig ustabil etter lynnedslag i sommer. Akkurat på datafronten er det jeg som ordner alt av programvare, brannmur, utstyr mm. Selv om jeg egentlig ikke er så veldig teknisk av meg, har det blitt min jobb.

Men det er vel den eneste "mannetingen" jeg gjør... Jeg synes det er fryktelig kjedelig å gjøre husarbeid og vaske klær, men likevel blir jeg stort sett stuck med det, nettopp fordi at mannen min har skiftet dekk, bygd vedbod, skiftet bremseskiver - og alt sånn som jeg ikke orker/kan...

Vil gjerne sørge for at ungene ser at vi begge gjør husarbeid, men samtidig vil jeg egentlig ikke ut for å gjøre ute-tingene, derfor fortsetter vi vel i dette sporet.

Heldigvis deler vi på matlagingen og bleieskiftingen, samt at mannen min er den som syr og reparerer. Hvis vi ser på totalen er det kanskje ikke så galt likevel?!

  Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:41   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Mannen vasker klær, legger ungene, kjører i barnehage (stort sett), lager mat og klør meg på ryggen.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:45   #3
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 977
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Mannen tar seg av alt "ute" (bil, snømåking etc.) i tillegg til at han støvsuger mye grundigere enn meg. Jeg tar alt av klær, mesteparten på kjøkkenet, gulvvask, mye støvsuging i tillegg til at jeg har det organisatoriske ansvaret for å se hva som bør gjøres. Vi deler på stell av Knøtta, og det er stort sett han som legger henne og tar henne om nettene når hun våkner.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:46   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Det eneste mannen min ikke gjør hjemme er å vaske klær. Ellers deler vi på det meste.. Men det er jo ting som i mitt og hans syn er en selvfølge at han eller jeg gjør, nettopp fordi vi er bedre enn den andre, og da er det jo ikke noe poeng i å la den andre gjøre det.. Han kan jo skifte de dekka på bilen sikkert 10ganger fortere enn meg, så hvorfor skulle jeg da stå å knote med det??

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:46   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Mannen vasker klær, legger ungene, kjører i barnehage (stort sett), lager mat og klør meg på ryggen.

hihi

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:48   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.152
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Vi har ikke noe "ute" (bor i bygård, har ikke bil). Mannen min drifter alle datamaskinene og sørger for nødvendig data-, audio- og videoutstyr. Han er også langt mer praktisk enn meg og gjør det meste av nødvendige reparasjoner og slikt. Jeg lager mer mat og rydder noe mer på kjøkkenet, men han vasker mer. Husarbeid ellers (inkl. klesvask) deler vi sånn noenlunde likt. Barnehagelevering og -henting deler vi likt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:48   #7
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Mannen vasker stort sett alltid leiligheten, jeg støvsuger og rydder jevnlig.
Jeg vasker klær, kjøper klær til ungene, pakker vekk gammelt og holder styr på hva som er i skifteskuffer i barnehage, skole og SFO. Jeg reparerer også tøy.
Jeg betaler regninger og tar meg av selvangivelsene. Pc'n er også mitt område. Han tar seg av bilen, jeg er helt blåst der, har ikke lappen en gang.

Vi deler på matlaging, oppvask, matinnkjøp, følging/henting, nattevåk, verv i FAU(han i barnehagen, jeg på skolen).

Tror vi gjør stort sett like mye. I noen perioder gjør jeg mer, fordi han ar opptatt med jobb, i andre perioder, slik som nå, er det han som gjør mest.

Vi er et godt team egentlig.

Jo, også er det jeg som pynter til jul/påske, kjøper julepresanger/bursdagspresanger til benner og familie.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:47   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Far vasker bil, skifter dekk, har vel egentlig hovedansvar ute. Jeg klipper kanter og hekker, og planter - planlegging er vel også mitt ansvar ute som inne.
Jeg vasker klær, bretter, og holder orden i nytt og gammelt, smått og stort for alle. Jeg vasker vinduer inne, far vasker ute. Far støvsuger (mye mer enn meg), jeg vasker, tørker støv, skifter på senger osv.
Begge henter og leverer i barnehagen, far (eller vi sammen) bader og legger ungene.
Innkjøp er mitt ansvar..

Jeg er sjef!!

Vi er vel blitt veldig tradisjonelle. Noe av årsaken til det er at jeg har vært hjemmearbeidende (gravid, kvalm, syk og dagmamma) i seks år, far driver eget firma med åtte ansatte og er veldig(for mye ??) ansvarsfull og pliktoppfyllende i forhold til sitt arbeid.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:57   #9
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Her i huset er det jeg som klipper gress, ordner hagen, beiser hus, måker snø, vasker og fikser bil, vasker klær, vasker hus, rydder, lager mat, steller ungen, leverer og henter i bhg. Livet som aleneforsørger...

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:20   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.184
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Hos oss var det mannen som tok mest før, for jeg reiste så mye. Etter at vi flyttet i huset så ble det så mye annet på ham at mye av husarbeidet falt på meg. Så det var jeg som visste hvordan ting skulle være, hadde alle systemene, osv. Vi har over tid lempet litt tilbake på ham. For eksempel å henge opp og ta ned klesvask. Og "øktene" med rydding/vasking tar vi sammen. (Vi har vaskehjelp, så det er ikke like mye av det lenger)

Men så ble jeg gravid og kjempekvalm, og plutselig måtte han ta alt. Utenom matlaging. Jeg fant ut at det å forklare var mer kvalmende enn å gjøre selv.

Så nå er han tilbake på gammelt spor, og det han er aller flinkest til er å rydde. Særlig den ryddingen jeg ikke bryr meg så mye om. Den som ikke vises så godt... Jeg er veldig fornøyd med å ha fått husfaren tilbake. Endelig en positivt ting med den kvalmen!

"Hate"jobber er det jeg som gjør, fordi han setter seg så FULLSTENDIG på bakbeina. I den kategorien er alt fra sånn modem- og nettverksdrit til tette sluk.

Og han NEKTER å ta i vaskemaskinen etter at vi fikk ny! (Litt teknologiangst) :kone: Men nå har jeg trykket lapper og kliistret på klesvask-kurvene med absolutt idiotsikre instruksjoner om program, vaskemiddel og hva har du. Den nedeste kurven heter "ull/silke/finvask. Ikke rør!" Så nå SKAL han, i hvert fall når jeg er borte!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:28   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Her i huset er det jeg som klipper gress, ordner hagen, beiser hus, måker snø, vasker og fikser bil, vasker klær, vasker hus, rydder, lager mat, steller ungen, leverer og henter i bhg. Livet som aleneforsørger...

Høres kjent ut.

Men nå er jeg så heldig at jeg har en kjæreste, og han er prima dyktig til å lage mat.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 01:12   #12
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Mannen jobber.
Jeg er hjemme med barna. (Videre blir det flaut)

Han tar vel alle manne-ting. Pluss det meste med barna når vi er sammen. Pluss mesteparten av alt husarbeid. Rydding, klær, vasking, støvtørking, vanner planter, osv osv. Laangt over 60% av alt tar han. Jeg lager middag. Oppvasken fra den er det verre med. Er så flaut dette at jeg vet ikke hva jeg skal si. Er vel noe hektet på datan ja.. Å så tar det alltid så lang tid når jeg skal gjøre noe. Mens han gjør det så utrolig fort. Han bruker å sende meg ut med barna slik at han får tatt en rask rassia med rydding og vask. Og gjerne for at jeg skal innvitere venninner på besøk, å dermed bli flinkere til å sosialisere meg.

Kunne tenkt meg å tatt 90% av arbeidet. (For en fæl selvransakende tråd å skrive i) Jeg må sparke meg i rumpa og klare å gjennomføre en forandring. Noen som har en fin plan for hvordan jeg kan bli ei bedre husmor?


Sist redigert av nam : 22-11-06 kl 01:18.
nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:13   #13
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Vi gjør vel ca like mye husarbeid. Som regel gjør vi det sammen, han rydder hus mens jeg lager middag, vi rydder sammen på kvelden, legger sammen klær sammen osv. Ute er det nok han som gjør mest (les:alt) mens jeg er finansminister og har ansvar for å betale regninger og sånt. Og så tar jeg meg av alt som har med datamaskinene å gjøre. (Dessverre, jeg skulle ønske han var litt datamann, ikke bare handyman).

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:07   #14
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Jeg gjør det meste, han gjør noe innimellom, er "flink" i perioder..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:18   #15
Flo
Aktiv
 
Flo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 107
Flo er litt kul
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Skal vi se... Jeg vasker klær, nesten helt uten unntak. Jeg legger stort sett på plass klær (utrolig kjedelig jobb...) Dataproblemer deler vi 50-50. Han sørger for dekkskifte (gjør det ikke selv, men avtaler med verksted...), klipper stort sett plen, og er den som bruker hammer og sag mest... Tradisjonelt der, med andre ord!

Barna deler vi på å hente/levere, matlaging deles, rydding og husarbeid deles. Det blir ofte sånn at jeg tar småryddingen i det daglige, men når vi skal vaske alle kriker og kroker er han nummer en!

Synes vi stort sett har en grei fordeling, bortsett fra de periodene han jobber mye (har eget firma) da blir vi plutselig veldig lite likestilte...

Flo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:21   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.152
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Kunne tenkt meg å tatt 90% av arbeidet. (For en fæl selvransakende tråd å skrive i) Jeg må sparke meg i rumpa og klare å gjennomføre en forandring. Noen som har en fin plan for hvordan jeg kan bli ei bedre husmor?

Som en riktig dårlig og uinteressert husmor er jeg sikkert ikke den riktige til å gi råd, men: Ta én ting av gangen. Ikke tenk at du skal gå fra 30-40% til 90% på én dag. Rydd kjøkkenet og ta oppvasken etter frokost, for eksempel. (Eller ta ut av oppvaskmaskinen, dersom den ble satt på kvelden før.) Rydd vekk etter lunsj også, og ta så for deg en liten stabel klær - sorter sammen én kurv med ting som skal vaskes, for eksempel, eller dersom det nylig er vasket klær, ta én kurv med rene klær og legg dem på plass. Hvis mannen din tar oppvasken etter middag (jeg synes det er en fin fordeling at den som ikke lager maten, rydder etter maten), så bruk den tiden på å plukke sammen klærne til barna og/eller rydde litt i stuen. Sett på en vaskemaskin når barna har lagt seg.

Til sammen tror jeg de tingene jeg har nevnt tar kanskje 30-40 minutter, fordelt på hele dagen, og da har du stort sett gjort det meste som må gjøres daglig. I tillegg kan du jo legge inn 20 minutter ekstra med rydding den dagen mannen din har tenkt å vaske (eller dagen før, dersom han vasker i helgen). Det vil han sikkert synes er hyggelig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:26   #17
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

I dag har jeg - og ikke for siste gang heller - fikset nytt adsl-modem og fått huset opp på nett igjen etter at nok et strømbrudd ødela modemet vårt. Tidligere i høst hadde vi problemer med en router som ble veldig ustabil etter lynnedslag i sommer. Akkurat på datafronten er det jeg som ordner alt av programvare, brannmur, utstyr mm. Selv om jeg egentlig ikke er så veldig teknisk av meg, har det blitt min jobb.

Men det er vel den eneste "mannetingen" jeg gjør... Jeg synes det er fryktelig kjedelig å gjøre husarbeid og vaske klær, men likevel blir jeg stort sett stuck med det, nettopp fordi at mannen min har skiftet dekk, bygd vedbod, skiftet bremseskiver - og alt sånn som jeg ikke orker/kan...

!

Dette kunne jeg ha skrevet selv, så jeg signerer bare.
Ethernet kortet på mannen sin maskin røk også når det lynte så det hadde jeg tenkt å bytte i løpet av dagen.
Det blir vel stort sett til at jeg gjør det meste hjemme siden mannen min jobber så mye, men når han er hjemme så deler vi ganske likt. Det eneste han ikke gjør er å sy, og jeg klarer ikke å vaske vinduer.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:32   #18
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Her er det vel jeg som gjør 95 % av matlaging, jeg bytter dekk på min bil, han på sin, PC/MAC er det mannen min som fikser, gjør rent gjør ingen av oss (vaskehjelp), henter og bringer i barnehagen gjør jeg til 98 % av dagene. Vel, det er nok jeg som gjør mest, ja. men så har jeg hjemmekontor og jobber langt fra 100 %. Mannen min jobber i reklamebyrå og jobber vel 150 %. Så fordelingen hjemme er vel allikevel retferdig??!!

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 19:47   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Mannen tar seg av bilting og datating. Også vasker han gulv og støvsuger. Og vasker opp/ putter i og tar ut av oppvaskmaskinen. Jeg vasker klær, tørker støv, organiserer stort og smått og pleier verandaen om sommeren (den er mer avansert enn en gjennomsnittlig veranda altså ).

Matlaging og rydding gjør vi like mye av. Men det er mannen som baker brød.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 20:37   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fordeler dere jobben hjemme?

Jeg roter og mannen rydder

Nei, ikke helt - det stemmer at jeg roter, men jeg rydder da opp etter meg...Jeg tar overflaterydding og mannen tar grundig rydding i skap etc...(som forøvrig kan fungere godt til overflaterydding - skapene altså )

Jeg støvsuger og vasker klær og lager mat (med mindre vi skal ha kjip og kjedelig mat-det kan mannen få stå for) - Mannen rydder, fikser data og tekniske ting og vasking må vi gjøre sammen...

Jeg er et elendig kjerringemne - men det visste mannen før han valgte å gifte seg med meg...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no