Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken hvitfarge liker du til vegg?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-10, 22:44   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Her er det Sjel på alle veggene bortsett fra badet og gangen. I gangen er det Frisk (men den er grønn, da). Hadde mye moro med disse fargenavnene da vi malte her.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:22   #22
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vision liker jeg godt.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:40   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har eggehvit på alle vegger. Den er fin og lys. Hvis jeg skal være pirkete synes jeg den er litt skittengrå.

Før hadde vi hvit narciss, den er for gul.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 23:41   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har letthet og jeg er superfornøyd. Den er litt hvitere enn egghvit. Listverk heter bomull nå ja, det het egghvit før.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 16:16   #25
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Letthet her også, veldig fornøyd!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 16:30   #26
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Hvit pepper.
Men jeg liker det kaldt og gråish (passer så fint sammen med knallfargene som jeg også liker) også, da.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:04   #27
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Uten tvil: 0502y! Den er fiiin, og har IKKE gulskjær!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:35   #28
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har letthet overalt. Anbefalt til slekt og venner, de har også blitt veldig fornøyde! Tåler lys fra alle himmelretninger, ser ikke skitten ut. Og ikke gul, det var det viktigste.

Har tidligere hatt lys antikk. Den syns jeg blir plagsomt grønnaktig, noe avhengig av lys.

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:43   #29
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Opprinnelig lagt inn av valborg, her.

Har tidligere hatt lys antikk. Den syns jeg blir plagsomt grønnaktig, noe avhengig av lys.

En venn hadde lagt ut bilder fra leiligheten sin og jeg syntes den lyse grønnfargen han hadde på veggene i stua var nydelig. Det var visst lys antikk..

Vi har Drøm på soverommene. Den er ganske fascinerende avhengig av lys og møblering. På Bruns soverom er det et blåskjær i veggene, på Hvits rom er det et svakt rosaskjær, og på vårt er den lillaaktig. Jeg synes den er herlig på soverom, gir en sval ro i rommet. Men vi kunne aldri ha møblert med noe grønt, rødt eller brunt på rommene tror jeg.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:51   #30
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Jeg sverger til hvitt. Ren hvit uten noe dill i! Lyst og lekkert.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 22:03   #31
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg sverger til hvitt. Ren hvit uten noe dill i! Lyst og lekkert.

Det samme har vi. Synest det er veldig flott.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 22:27   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hvitfarge liker du til vegg?

Vi har S0502-Y over alt. Da vi bygde i 2007 var S0502-Y blitt ny industristandard for hvitt etter at 2nd edition av NCS-fargene kom (S-en foran NCS-koden indikerer at det er 2nd edition). Denne kaller Jotun for bomull. Den gamle industristandarden for hvitt var 0502-Y. Denne kaller Jotun for eggehvit. Det er en liten nyanseforskjell mellom disse som man ser hvis man har fargene i samme glans ved siden hverandre på veggen. Vi valgte S0502-Y for å unngå forskjeller spesielt mot gult mellom vegg/tak og listverk (ferdigmalt), dører, stikkontakter og brytere.

Chi i eldre boliger med hvite dører, stikkontakter og brytere som har gulnet er ikke pent.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no