Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min nye navnesøster

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-11, 17:17   #1
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Stort smil

Min nye navnesøster



Her er min nokså ferske navnesøster. Hun ble født på tirsdag. Ikke så lett å ta bilde med mobilen, for hun var nokså sulten og veldig ivrig og urolig.

Hun er oppkalt etter meg fordi mora er oppkalt etter mora mi, og siden både jeg og kalven er vår mors første barn, bestemte mine barn at kalven også måtte få mitt navn. (Greide du å følge med på den er du god. )
Bestemora til denne kalven hadde termin på min mammas bursdag, og da sa jeg på spøk at kalven skulle bli oppkalt etter henne. Mamma er oppvokst på gård og syntes det var en strålende ide, så da ble det sånn, selv om kalven kom dagen etter...

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:18   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min nye navnesøster.

Åh, koselig!

En gang i tiden sto det ei ku på båsen som var oppkalt etter meg og. Hun var ikke spesielt glup, kua, men hun ga mye melk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:49   #3
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min nye navnesøster.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hun var ikke spesielt glup, kua, men hun ga mye melk.

Akkurat sånn som vi liker dem!

Ei venninne av meg fikk en kalv oppkalt etter seg fordi ene jenta mi syntes hun hadde så fint navn. Venninna mi syntes det var en stor ære å bli oppkalt!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 17:50   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min nye navnesøster.

Min mor (som ikke har et særlig vanlig navn) går hele tiden og håper på at noen skal kalle henne opp "for det eneste som er oppkalt etter meg er en ku" :drama:

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:19   #5
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min nye navnesøster

Men atte... Heter hun Mina eller er hun ordentlig navnesøster? I siste tilfelle har kalven fått et veldig fint navn da

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:26   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Min nye navnesøster



Men de som er oppkalt er ofte litt leie å slakte.
Den som er oppkalt er min mamma er nå snart 9 år

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:27   #7
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min nye navnesøster

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Men atte... Heter hun Mina eller er hun ordentlig navnesøster? I siste tilfelle har kalven fått et veldig fint navn da

Hun er din navnesøster også!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:28   #8
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min nye navnesøster

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men de som er oppkalt er ofte litt leie å slakte.

Tror det er derfor svigermor protesterer heftig mot oppkalling av folk hun kjenner...

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:29   #9
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min nye navnesøster

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Hun er din navnesøster også!


Fiiine kalven

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 19:17   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Min nye navnesøster

Sååå søt da.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 19:47   #11
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min nye navnesøster

Nydelig!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 19:51   #12
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min nye navnesøster.

Fine kalven!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Åh, koselig!

En gang i tiden sto det ei ku på båsen som var oppkalt etter meg og. Hun var ikke spesielt glup, kua, men hun ga mye melk.

Jeg fikk også ei ku oppkalt etter meg en gang, men den ble slakta fordi den ikke tok til seg kalv. Mannen min kunne ikke forstå det da bonden sa at "xxx tar ikke til seg kalv", han mente jeg gikk gravid stort sett hele tiden...

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:13   #13
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min nye navnesøster

Morsomt Eg har også hatt ei ku oppkalla etter meg ein gong. Det var ein av klarinettelevane mine som budde på gård og bestemte at den eine kalven deira skulle oppkallast etter meg.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no