Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som har luftfrityr?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-16, 23:27   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har luftfrityr?

Jeg lurer på om noen har luftfrityr og kan fortelle om det? Gir den noe bedre effekt enn vanlig varmluftsovn?

http://www.elkjop.no/product/hjem-og...oker-hd9621-90

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 23:39   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Følger spent

Ønsker jeg meg en sånn når jeg ønske meg "skikkelig frityrkokte pommes frites uten all den oljen som jeg må gjøre av etterpå"? Har svigermor med oljefrityr som lager vesentlig bedre pommes frites enn jeg får i ovn eller micro, men det er nå en sånn greie som hun tar med ut pga osen, også er det den oljen.... jeg kunne tenkt meg noe litt mer.... renslig?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 23:52   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Følger spent

Ønsker jeg meg en sånn når jeg ønske meg "skikkelig frityrkokte pommes frites uten all den oljen som jeg må gjøre av etterpå"? Har svigermor med oljefrityr som lager vesentlig bedre pommes frites enn jeg får i ovn eller micro, men det er nå en sånn greie som hun tar med ut pga osen, også er det den oljen.... jeg kunne tenkt meg noe litt mer.... renslig?

Jeg kunne tenke meg noe mindre fetende. Vet at luftfrityren lager mat på brøkdelen av olje som man bruker i vanlig frityr. Og jeg er ikke noe glad i ferdigmat/halv/hel -fabrikata heller, så hadde vært fint å kunne lage selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-16, 00:52   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Jeg henger litt her. Vi bruker ikke frityrkokeren vår ofte, men når vi gjør det vil vi ha skikkelig gode pommes frites, løkringer, vårruller eller hva det nå er vi lager, og helst uten styret med tømming og vasking. Men jeg har liksom ikke helt troen på at 1 ss olje skal gi samme gode resultat.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-16, 18:07   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Her er en blogger som har testet den
(Antakelig mot betaling).
http://matformannfolk.blogspot.no/20...itert.html?m=1

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 12:09   #6
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Jeg har storebroren: https://www.proshop.no/Frityrgryter/...yer-XL/2431047
Jeg er sååå fornøyd og bruker den ett par ganger i uka. Bruker den fra alt fra poteter, grønnsaker, kjøttkaker, fisk og kjøtt. Den bruker veldig kort tid på å varme opp maten og maten får en crispy overflate. Jeg bruker sjelden olje i, kun feks hvis maten allerede har vært marienert i olje.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 14:48   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Ei på jobb har, og hun skryter iallefall veldig

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 16:15   #8
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Jeg er forresten så fornøyd at dette ble julegaven til min søster og bror.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 20:18   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg har storebroren: https://www.proshop.no/Frityrgryter/...yer-XL/2431047
Jeg er sååå fornøyd og bruker den ett par ganger i uka. Bruker den fra alt fra poteter, grønnsaker, kjøttkaker, fisk og kjøtt. Den bruker veldig kort tid på å varme opp maten og maten får en crispy overflate. Jeg bruker sjelden olje i, kun feks hvis maten allerede har vært marienert i olje.

Altså, du steker fisk i den? Eller bare varmer du opp?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:38   #10
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Steker fisk ja. Steker kjøttkaker også.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 22:49   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Morsomt! Jeg tror kanskje jeg må ha en.. mest for å lage pommesfrites og annen tilbehør som normalt sett dynkes i fett. Tenker den lille holder for 2-3 personer?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 23:50   #12
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Ja absolutt

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 14:32   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Vi er fire. Ja, egentlig fem da, men enn så lenge spiser ikke minste sånn mat, men det er jo meget kortvarig. Men for en familie på fem, burde vi evt ha den store? tenker mest på å bruke den "til fritert mat" bare uten å altså dynke det i olje. Hovedsakelig pommes rites så vidt jeg ser for meg nå, men meget mulig utvdet bruksområde, det ville jo vært fint.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 18:31   #14
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi er fire. Ja, egentlig fem da, men enn så lenge spiser ikke minste sånn mat, men det er jo meget kortvarig. Men for en familie på fem, burde vi evt ha den store? tenker mest på å bruke den "til fritert mat" bare uten å altså dynke det i olje. Hovedsakelig pommes rites så vidt jeg ser for meg nå, men meget mulig utvdet bruksområde, det ville jo vært fint.

Jeg ville gått for den store da, ja. Laget wok med nudler og fiskekaker i dag og varmet fiskekakene i airfryeren. Det tok 2 min å varme opp maskinen og 5 min å varme opp kakene. Genialt!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-17, 22:03   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Vi er stort sett to, av og til tre, og veldig glad i fritert mat. Kanskje vi skulle prøve en slik luftfriterer så kanskje det ble middag litt oftere? Da lurer jeg på hva som skal gjøres med poteter før dem puttes i luftfrityren og blir sprø potetbåter.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-17, 13:00   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Vi er stort sett to, av og til tre, og veldig glad i fritert mat. Kanskje vi skulle prøve en slik luftfriterer så kanskje det ble middag litt oftere? Da lurer jeg på hva som skal gjøres med poteter før dem puttes i luftfrityren og blir sprø potetbåter.

Du må bare skjære de opp og tilsette en skje med olje.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-17, 13:08   #17
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Har du kjøpt, Joika? Lurer på om ikke denne er genial å steke falafel i. De suger jo til seg fett når det stekes i panne.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-17, 13:09   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Har du kjøpt, Joika? Lurer på om ikke denne er genial å steke falafel i. De suger jo til seg fett når det stekes i panne.

Nei, har ikke kjøpt ennå.. Har sett på youtube. Tror ikke kjøp er så langt unna! (Må bare kaste noe annet først, for å få plass :regel: ).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-17, 13:26   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

I know...vurderer å hive ut den gamle frityrkokeren.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-17, 20:11   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har luftfrityr?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du må bare skjære de opp og tilsette en skje med olje.

Hmmm, det hørtes fristende ut. Jeg tror jeg må lese meg opp på hvordan en sånn brukes og så må jeg se hvor store de er.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no