Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

"Århundrets adventskalender"

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 14:07   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

"Århundrets adventskalender"

Iallefall virker det slikt....

Jeg sydde for kanskje 5-6 år siden adventskalendere til de to eldste. Helt enkle lommer med tall på. For et par år siden sa jeg til gubben at jeg måtte vel lage en til lillesøster og. Da sa han, nei, det skulle han gjøre, det var hans tur!
Planen har vært der lenge, men når han er til sjøs 10 uker i slengen må jo dette planlegges slik at det er ferdig til 1. desember. Siden han i år kommer hjem like før jul, må han lage den nå. Og dette tar TID.... Han skal nemlig ha 24 små esker/kister med lokk (og hengelås) som han skal snekre selv.

For 2 uker siden var han hos sin far (som har litt bedre utstyr enn oss) og kuttet nøyaktig til alle sidene, bunner og lokk av kryssfinér
Så på kjøkkenbordet (...) spikret og limte han (les "vi", jeg har visst blitt med på dette prosjektet) alle kistene sammen.








Så skulle de pusses og sparkles, for de blir jo ikke helt perfekte... Dette ble min jobb (for da hadde han et annet prosjekt på gang). Jeg valgte å heller bruke hagebordet, og sitte i sola og gjøre det. (lurt, ikke sant?)





Nå i helga fikk de et strøk hvit-maling på hele i (han ville egentlig ha filt inni, men jeg syntes det begynte å bli litt i meste laget flott....)






Neste steg er å pusse de litt igjen (et jo "bustete" etter et størk maling), male halvparten røde og halvparten grønne. (jeg skal visst kjøpe maling, han mener visst jeg er flinkere til å finne "riktig" julefarge...) Så skal hengsler på alle kistene, og lokket festes på. Til slutt hengelåser på alle sammen. Hvordan vi gjør det med tallene er vi ikke helt sikre på enda.

Må egentlig være ferdig til høstferien, for da reiser han igjen...

Heldigvis har vi peis med peishylle, slik at de kan stå opp på den i advent (i to rekker), for dette tar jo "litt" plass....

Han har gjemt unna kvitteringen, så jeg aner meg at det blir bare en slik kalender (hengelåsene kostet jo bare 10 kr på Clas Olson, men det er da 240 kr i bare hengelåser!).

Storesøstrene ble litt sure etterhvert som de ser hvor flott det blir, så vi har vel blitt enig om at de heretter har felles kalender (det syntes JEG var et pluss da), så kunne deres barn få de jeg lagde (sa eldste..hehe)

Flere bilder følger etterhvert! (det er jo litt moro og, selv om det ble litt arbeid)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:20   #2
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Århundrets avdentskalender"

nydelig!! Skal bvli spennende å se den ferdig!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:22   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Århundrets avdentskalender"

Jøss, den blir nok helt rå!
Jeg tok "light-varianten" av pakkekalender i fjor bare. Pakket inn 24 gaver og la dem i en eske, og så kunne hun velge seg en hver morgen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:23   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Århundrets avdentskalender"

Wow!
Imponerende iver, må jeg si.
Jeg gleder meg til å se den ferdig.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:29   #5
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Så utrolig unik og morsom kalender!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:45   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.278
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Wow, det var litt av et prosjekt!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:51   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

For et prosjekt.
Men det blir sikkert knall bra da.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 14:54   #8
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Jøss, for et prosjekt! Men så flott det blir, da.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:08   #9
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

oidå

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:24   #10
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Fantastisk! Jeg er imponert!

Noterer meg at PrinsesseChiefen og mannen er særdeles kreative og nevenyttige mennesker - jfr piñataen PC lagde til et bursdagsselskap for litt siden...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:28   #11
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Jøss! Det blir kalenderen sin det!
Kjempeflott at du har fått engasjert mannen. Men det har det med å ta av litt når de starter sånne prosjekter.

Gleder meg til å se flere bilder. Det blir en super kalender!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 15:48   #12
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Wow, det var litt av et arbeid. Blir litt rørt jeg, når jeg ser foreldre som engasjerer seg så mye i noe for å glede barna sine.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 18:23   #13
jubajuba
grønn og ivrig
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 65
jubajuba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Kjempeflott da!!Og FOR ett prosjekt!All ære til mannens initiativ og "handyhet", og ikke minst ære til deg og din nitidighet

(men hva sier storesøsken til at lillesøster får slik en flott kalender da? )

__________________
på`n igjen!
jubajuba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 18:39   #14
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Oi, for et prosjekt! Men du verden så flott,

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 12:01   #15
Mammarit
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Lesja, Oppland
Innlegg: 14
Mammarit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Wow, dette var kult En slik kalender vil jeg også ha - kanskje jeg må hinte litt til min kjære mann???

Mammarit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 12:06   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Det var litt av et prosjekt. Skjønner godt at storesøstrene blir sure.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 13:13   #17
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Artig!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:38   #18
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"



Opprinnelig lagt inn av jubajuba, her.

(men hva sier storesøsken til at lillesøster får slik en flott kalender da? )

Nå blir det felles kalender, så nå blir de fornøyde. Lillesøster virker ikke som hun bryr seg om at de skal dele. (er ikke sikkert hun husker så godt hva en adventskalender egentlig er...) Vet ikke hvor vi hadde plassert de om vi skulle ha tre...

I dag har jeg malt kantene på lokkene og øverste kant på kistene. halvparten røde og halvparten grønne. litt pirk da, gleder meg til å kunne bruke større pensel igjen på resten. Tørker så vanvittig sakte nå som det ikke er så varmt i været, så jeg må sikkert vente til mandag før jeg maler noe mer.

Skal ta noen bilder når vi har malt litt mer. (gubben skal på konferanse til uka, så gjett hvem som maler...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:41   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Jøye du meg for en jobb - men fy søren, det kommer sikkert til å bli skikkelig fint!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 23:57   #20
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: "Århundrets adventskalender"

Så moro!
Den var virkelig orginal og fin! Flinke mannen og Prinsessechiefen!

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no