Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 14:39   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1375607

Skremmende om dette er tilfelle. Litvinenko trodde selv at Putin sto bak forgiftningen.

Er ikke Russland det demokratiet det gir seg ut for å være?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 14:40   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin?

Jeg tror det skjer endel i kulissene i Russland (og andre land) for å si det sånn.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 14:44   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin?

Direkte? Nei.
Indirekte? Muligens.

Jeg har lest for mye Hamilton til å kunne bestemme meg for hva jeg egentlig tror. Om det som står i de bøkene stemmer, kan det godt være at noen "ville" agenter har funnet på dette selv, men det kan også være at orderen kom fra høyeste hold.
At han ble drept er det vel ikke tvil om, men jeg tviler på at Russland er særlig tjent med den pubilsiteten dette har fått. Men det gir jo et signal til alle "avhoppere" om at "vi finner dere uansett, så dere kan aldri være trygge -selv ikke i vesten".

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:00   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Er ikke Russland det demokratiet det gir seg ut for å være?

Eh, nei? Det er ingen tvil om at det brukes en del svært udemokratiske metoder av de russiske makthaverne. De er fremdeles svært lite rause med informasjon når det skjer noe som anses å ha med rikets sikkerhet å gjøre, og journalister har en lei tendens til å bli henrettet når de stikker nesa i feil saker. Store deler av russisk presse er svært Putin-tro og ukritisk. Men litt bedre enn i sovjettida er det vel.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:03   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Eh, nei? Det er ingen tvil om at det brukes en del svært udemokratiske metoder av de russiske makthaverne. De er fremdeles svært lite rause med informasjon når det skjer noe som anses å ha med rikets sikkerhet å gjøre, og journalister har en lei tendens til å bli henrettet når de stikker nesa i feil saker. Store deler av russisk presse er svært Putin-tro og ukritisk. Men litt bedre enn i sovjettida er det vel.

Og da blir svaret på hovedspørsmålet?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:05   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Og da blir svaret på hovedspørsmålet?

Svaret på spørsmålet i overskriften er at det slett ikke ville forbause meg om Putin hadde beordret Litvinenko forgiftet, nei.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:08   #7
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Jeg blir ikke veldig overrasket om det er tilfelle, dessverre.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:10   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Det egentlige poenget med det første kronglesvaret mitt var at jeg ikke synes Russland anstrenger seg så veldig for å framstå som demokratisk. Putin er en klassisk russisk "sterk mann", spør du meg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:10   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Svaret på spørsmålet i overskriften er at det slett ikke ville forbause meg om Putin hadde beordret Litvinenko forgiftet, nei.

Nemlig. Det var det jeg prøvde å si også, bare at jeg ikke hadde så mange fine ord og kunnskaper bak min minstanke. Av og til skjemmes jeg over å inneha så mange vekttall i statsvitenskap (med veldig god karakterer) uten å følge med i nyhetsbildet så godt som jeg burde.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:17   #10
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det egentlige poenget med det første kronglesvaret mitt var at jeg ikke synes Russland anstrenger seg så veldig for å framstå som demokratisk. Putin er en klassisk russisk "sterk mann", spør du meg.

Men er de da noe bedre nå enn da de var Sovjetunion?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:21   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Men er de da noe bedre nå enn da de var Sovjetunion?

Jada, de er naturligvis en god del bedre. Valgene er mye mer reelle, f.eks., selv om det foregår juks og utilbørlige metoder der også. Pressen er ikke helt kneblet. Folk får reise og kontrolleres mindre. De er bedre enn Hviterussland. Men jeg synes de går i feil retning, og de er et godt stykke unna våre standarder for demokrati.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 12:15   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Fem Putin-kritikere mystisk døde på tre år


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164413

Det ser ut som det er et mønster her i å rydde unna alle kritikere.
Det er jo helt horribelt.
Litvinenko ble forgiftet av alfastråling. Man må ha tilgang til en atomreaktor for å lage det.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:17   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Litvinenko ble forgiftet av alfastråling. Man må ha tilgang til en atomreaktor for å lage det.

Ja, dette er vel ikke noe hvem som helst kan koke sammen på kjøkkenet. Skyldig inntil det motsatte er bevist, det er min dom

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 17:18   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Jeg tviler sterkt på at det er Putin selv som forgiftet Litvinenko,
men jeg tviler også sterkt på at Puten ikke visste om at det skulle skje...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 17:40   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Det er ikke utenkelig på noen måte at han ble drept etter å ha blitt beordret "fjernet" av Putin nei.

Russland er langt i fra noe demokrati, og er vel fortsatt et av verdens mest korrupte land.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 17:48   #16
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Jeg tviler på at Putin har gitt direkte ordre om dette, men jeg tror han godt kan ha funnet på å si at "kan noen stoppe kjeften på han der?" (ja, det er en stor forskjell)
Dette blir uansett bare spekulasjoner fra vår side ...

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 18:39   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Dette hadde aldri KGB (eller hva de heter nå) funnet på uten klarering fra høyeste hold. Å drepe en britisk borger på britisk jord er DRAMATISK.

Jeg syns det er tydelig at Putin, i tillegg til å ha bygd seg opp som en klassisk "sterk mann" internt i Russland, begynner å vise muskler også internasjonalt. Det er jo klart, etter Irak, at USA kan være så mye stormakt de vil, men de har faktisk ikke kapasitet til å tvinge andre land så mye som de kunne ønske. Russland har makt til å ta seg til rette, og begynner å gjøre det. En ting er hva de gjør mot de tidligere sovjetstatene i forhold til å straffe de ulydige med høye gasspriser. En annen ting er hva de gjør med naboland som har Russland som er viktig eksportmarked. Det de gjør med fiskeprodusenter i Norge har paralleller til andre råvarer i andre land. Og tjuvfisket er et annet eksempel.

Generelt er jo hele grensesituasjonen og verdiforvaltningen i nordområdene en KJEMPEbetent sak mellom Norge og Russland. Nok til å gjøre meg engstelig, i hvert fall. Jeg lurer av og til på om det er klokt å gjøre slik vi gjør med forsvaret vårt nå: Å ta en "bet" på at vi aldri kommer til å bli invadert.

Langt og kronglete svar... Men altså: Hvis jeg skulle satt penger på "skyldig" eller "ikke skyldig", så ville jeg sagt "skyldig".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 18:40   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Noen som hørte hva Putin hadde sagt, forresten? At Storbrittania burde passet bedre på sine egne borgere.... Han begynner å bli ganske kjepphøy!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 19:10   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

http://www.nettavisen.no/innenriks/p...icle815387.ece

Erna Solberg kritiserer manglende ytringsfrihet i Russland.

Det er nå politisk uro mellom Storbritannia etter dødsfallet.

Erna fikk svar på tiltalen fra den russiske ambassaden. De avviser selvsagt alt.
http://www.nettavisen.no/innenriks/p...icle816046.ece

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 21:40   #20
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ble Aleksandr Litvinenko drept av Putin? (NRK)

Det kan godt tenkes at Putin står bak, men det er en del som skurrer også...

Hvorfor bruke en metode som gjør at den man vil bli kvitt får full mediedekning i tre uker før han dør? Kanskje det er noen helt andre som står bak, som ønsker at Putin kommer i trøbbel? Det er et par andre kandidater:

Israel er møkk forbanna på Russland, og kunne trenge å få litt fokus vekk fra seg selv for tiden. For eksempel kom det fram denne uka at 90% av klasebombene de lot regne over Libanon i sommer ble sluppet de siste tre dagene av krigen (da de innså at det ville bli fred). De er også kjent for å ha utført liknende attentater på fremmed jord før.

Det KAN være Tsjetsjenske terrorister, de kunne sikkert også ønske seg en slik situasjon (trøbbel for Putin). Men jeg har vanskelig for å forestille meg at de har tilgang på Polonium-210. Det er et svært vanskelig stoff å konsentrere, det lages bare ca 100 gram i året på verdensbasis. Det må nesten være en atommakt som står bak.

Det kunne kanskje vært russisk mafia også.

Det eneste som er sikkert, er at ingenting er sikkert...

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no