Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste biscottioppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-15, 21:55   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.290
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Din beste biscottioppskrift?


Har fått forespørsel om å lage biscotti, og det kan jeg jo ikke si nei til. Gjerne med kaffe og/eller sjokolade, men det er ikke noe must.
Hvor lenge holder seg forresten i en tett boks?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 21:57   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.029
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste biscotti oppskrift?

Min favoritt er disse fra Christopher Sjuve.

100 g smør
2 dl sukker
1 ts bakepulver
½ ts salt
revet skall av 1 sitron
1 egg
4 dl hvetemel
25 g valnøtter eller pecannøtter

Kna alle ingrediensene sammen. Form deigen til et ca 10x30 cm rektangel og legg på stekebrett. Stek ved 175 grader i 30 minutter. Skjær i tynne skiver og legg dem flatt på stekebrettet. Stek videre 15 minutter. Avkjøl på rist.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 21:59   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.290
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste biscotti oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Min favoritt er disse fra Christopher Sjuve.

100 g smør
2 dl sukker
1 ts bakepulver
½ ts salt
revet skall av 1 sitron
1 egg
4 dl hvetemel
25 g valnøtter eller pecannøtter

Kna alle ingrediensene sammen. Form deigen til et ca 10x30 cm rektangel og legg på stekebrett. Stek ved 175 grader i 30 minutter. Skjær i tynne skiver og legg dem flatt på stekebrettet. Stek videre 15 minutter. Avkjøl på rist.

Takk!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 22:07   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.290
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste biscotti oppskrift?

Kan jo dele disse oppskriftene som jeg nettopp fant.
Mocha Chip Biscotti
Cherry-Almond Biscotti
Chocolate Cherry Almond Biscotti

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 22:13   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.082
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste biscotti oppskrift?

Pecannøtter eller dei grønne nøttene, med litt salt i, pistasj ja, gjer jo kjeksene sykt gode. Eg fann ein boks glemte idag som eg laga i februar, og dei var gode dei.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 22:22   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.290
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste biscotti oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Pecannøtter eller dei grønne nøttene, med litt salt i, pistasj ja, gjer jo kjeksene sykt gode. Eg fann ein boks glemte idag som eg laga i februar, og dei var gode dei.

Høres bra ut. Ja, de er jo ganske tørre så de burde vel holde en stund. Da kan jeg jo lage biscotti i julegave til svigers før vi reiser til Norge.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-15, 22:23   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.868
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste biscotti oppskrift?

Jeg har laget fra Trine matblogg med stort hell. Jeg finner ikke frem der nå, så jeg kan ikke lenke opp.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no