Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-17, 12:12   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

I løpet av året har jeg fått en ny svigerinne. Hun giftet seg med min bror i sommer. Jeg skal kjøpe gave til både henne og broder'n - og følgende info gjør meg litt usikker:
Gaven må ikke veie for mye. Min bror holder på med phd i Sveits for tiden - hun holder på med master i Norge. Hun skal flytte til Sveits nå, men hun må da først ned til kina for å igjen komme seg inn til sveits for å få visum der over litt tid. - (Nå er hun der på turistvisum) Når kona kommer fast til sveits, vil de flytte til større leilighet.

Jeg kan gi penger - men jeg synes det er litt kjedelig i all den tid det er min første gave til henne...

Hun er 26 år, født i Kina - bodd i Norge de siste 4 årene. ut over det vet jeg ingenting om henne av interesser og sånn. Jeg har bare møtt henne en gang.

Idéer, anyone?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 12:16   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.706
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Spørre broren din hva hun liker?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 12:17   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Hva med et pent, kanskje norskdesignet skjerf eller sjal i en farge hun liker? Tradisjonelle norske strikkavotter? Det skulle i alle fall være enkelt å sende.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 12:42   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Jeg har jo spurt min bror - han har ikke helt teket på det og kunne kun si "noe som ikke veier for mye". De feirer jul i byen, så vi treffes til jul. men noe "typisk norsk" kan være noe.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 13:12   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Utlendinger setter etter min erfaring pris på ting som varmer. De er ofte litt usikre på klær og kan godt bruke bare kunsstoffer så:
- Innerskjerf/uteskjerf/sjal
- luer (ute, for all del)
- pulsvarmere
- sokker

(men Sveits ... Det er kanskje skivebom fra min side ) Større klær er jo utfordrende med tanke på størrelser etc så det ville jeg holdt meg unna.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 13:19   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Det er nok ordentlig vinter i store deler av Sveits også.

Jeg synes disse norske strikkeproduktene er fine, raknerikke.no.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 14:11   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Jeg har jo en strikkende mor jeg kan sette på jobben og - eller jeg kan produsere noe selv...(min bror er bokstavelig min "Brother from another mother", nemlig)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 14:23   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Hvis det er vinter der de bor i Sveits ville jeg gitt noen fine strikkede votter, kanskje?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 16:32   #9
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Veldig mye fint å få kjøpt på f.eks Husfliden i den kategorien.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 16:39   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Hva med et litografi?
Www.fineart.no har mye lekkert.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 18:37   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Kunst tør jeg ikke kjøpe. Det er personlig, det! De skal bi i Sveits i 3 år - hvor de drar etter det kommer jo an på hvor det finnes jobber til en kunsthistoriker og en filosof med spesialisering i kinesisk (på et universitet er vel å anta for sistnevnte som er min bror...)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-17, 21:46   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.706
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Julepynt?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 28-11-17 kl 21:55.
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 06:41   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.233
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Jeg ville valgt en opplevelse eller noe som er spiselig. Eksklusiv sjokolade blir aldri feil. Eller billetter til en konsert i Sveits eller lignende.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-17, 17:25   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Hva med Karen Blixen julepynt? Og etpar selbuvotter eller et ullskjerf.?
Sjokolade fra sånn kaffebutikk?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-17, 23:25   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.770
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Vet ikke hvor hun holder til i Kina, men i feks Beijing kan det være ordentlig surt og kaldt. Noe i myk og varm ull ville jeg trodd var en fin ting for alle landene du nevner.

Vil du ha en par-gave, er en klassiker til nygifte strikkevotter til begge i samme mønster, og så en spesiell kjærestevott man kan leie i.

http://www.sandnesgarn.no/kjaerestevott

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-17, 23:37   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger gavetips - min bror og hans kone

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Vet ikke hvor hun holder til i Kina, men i feks Beijing kan det være ordentlig surt og kaldt. Noe i myk og varm ull ville jeg trodd var en fin ting for alle landene du nevner.

Vil du ha en par-gave, er en klassiker til nygifte strikkevotter til begge i samme mønster, og så en spesiell kjærestevott man kan leie i.

http://www.sandnesgarn.no/kjaerestevott


Hun holder til i Sveits akkurat nå - og skal bo der i 3 år. De ender opp med å få skikkelige kniver, samt at jeg hekler et sjal til svigerinna mi.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no